Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Hur kopplar jag dessa kablar?

Hur kopplar jag dessa kablar?

Hej! har ett chassi med några "konstiga kablar". kablarna kommer från framfronten, men man kan inte koppla de till moderkortet, var ska man koppla dessa till? En usb-kabel, en firewire, och 2 för ljudet.

Bild: http://www.ladda-upp.com/bilder/6568/kablar

Tacksam för hjälp!
Antal svar på detta inlägg: 53
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Göckes tips var ju helt klart bättre, det måste jag säga. Så långt tänkte jag aldrig. Jag har ju allt mitt integrerat i moderkortet. aldrig ens tänkt på att det finns sådana anslutningar internt på USB/FireWire-kort. :)

Kabeln för ljud och mick vet jag inte riktigt hur du ska gå tillväga med. Jag vet inte hur ditt chassi har varit kopplat innan. Låter konstigt at ha två 3.5 mm phonokontakter invändigt i ett chassi. Troligtvis så har det gått till ett PCI-kort internt eller till någon kabel som sedan passat till ljudkortet.

På min dator så går mina ljudkablar från chassit till ett PCI-kort. Sen får man koppla sladdar från det PCI-kortet till ljudkortet på utsidan. Jag har det inte ens inkopplat på min dator. Jag har ju mina högtalare inkopplade, samt mick, så det finns liksom ingen plats för dom kablarna. Kommer du ha användning för ljudanslutningarna på framsidan ens?
Jag skulle kunna tillverka en sådan i så fall.. Jag kan skicka bild på hur det ser ut i min dator om du vill.
Jaa, Göckes förslag var ju kanon bra. Det kanske blir ett sånt kort då.

Chassit var ju som nytt när jag köpte det, så kablarna har alltid varit på det viset som de är nu, men jag vet inte hur designern tänkte sig med sånna kablar.

På min andra dator så går frontkablarna direkt till moderkortet, på samma sätt som POWER LED, HDD LED osv. gör.

Det är inte så att jag inte kan leva utan de utångarna, men det händer då och då att man villa använda de på fronten istället för att använda de där bak. Skulle vara schysst med några bilder så att man ser hur det ser ut.
de som bygger hade nog bara bytt kabelstammen till en som passade moderkortet isåfall.
Det kanske inte är omöjligt att få en sådan från där du köpte lådan
Annons
Jag köpte det "begagnad" från en kille, chassit var helt nytt i kartong med all tillbehör.
ja då är den möjligheten minimal.
mm :(, jag fick faktiskt tanken att sälja chassit på grund av alla problem, detta chassi kanske är bättre för de som kan borra och snygga till det, kanske någon med vattenkylning? hur mycket tror ni man får för ett sådant chassi?
10:-
haha, visst, snyggt chassi som är gjord av aluminium för 10 :- :P säg till om du hittar sånna så köper jag de direkt :P
Ok, höjer budet till 15:-
Nu är vi väl utanför tråden, det är väl inte lådan som det är fel på.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem