Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Mijailovic.....

Mijailovic.....


*Hmmmmm*

Nu kom Högsta domstolens dom till sist.....

Jag vet inte vad alla tycker om det här, men själv så känner jag en strimma av hopp....

En bra markering om vad vi tycker om kallblodiga mördare...

Det kommer att bli en bra dag idag!

Vi får inte glömma det här... någonsin...

Om 20 år när vakterna kommer till denna mördare så är det viktigt att dom i alla aspekter beter sig på ett sätt som markerar att man inte har glömt det fasansfulla brott han har begått!

-Fy fan, vilket svin, hoppas han får riktigt ont någonstans och självdör! På ett mycket utdraget och plågsamt sätt!

Världens absolut lägst stående människa är väl den som tar en annan människas liv ?

Men idag känns det lite bättre.......
Antal svar på detta inlägg: 42
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Hörde lite grann om anledningen till att killen vill avtjäna straff i Serbien. Ultranationalisterna i Serbien kan ju hylla honom till hjälte! Så sett ur den synvinkeln ska han sitta kvar här!
Intressant disskusion det här.
Min åsigt är denna att felet ligger inte där ni nu har disskuterat, utan det ligger i ett grundläggande underlag.

Hm, tänker ni nog. Det är grunden som är viktig, tex i Realitys fall, han skriver om en "grym" barndom. Hade någon fångat upp honom då så hade det kanske sett annorlunda ut i dag. Inte säkert, men han hade fått e helt annan grund att stå på. Jag undra -Har du barn? Reality. I så fall hur eller vilken grund har du gett dem? Troligtvis inte den grund som du själv fick eller hur?

Tittar vi vidare på barn som har bokstavsstörningar så som ADHD och dyligt, hur mycket behöver föräldrarna kämpa för att få hjälp med sitt barn. Och hur ofta går dessa barn genom sin skola utan att få sin diagnos, de anses bara som besvärliga och i vägen.

Så här kan man titta på olika delar när det gäller våra barn, och mönstret är lika över hela landet. Regeringen drar in inom skolan, föräldrarna jobbar och stressar mer, och vilka är det som får lida? Jo, våra barn. Som ska bli vuxna och klara att leva ett klnder fritt liv.

Det var även någon som sa att det inte är läkarna som bestämmer att det ska dras in inom vården. Tyvärr måste jag göra dig besviken, flera av politikerna som sitter och bestämmer inom vården är även läkare till yrket. Så har det varit inom vården i södra norrland, där de har ändra allt från nerskärningar inom förlossningsvården till Psykvården. Går man in och tittar på hur de skötter detta så blir man mer än mörk rädd.

Ska man vara ironisk så skulle det inte förvåna mig om man lägger ner hela skiten och så har man bara en avdelning för resp. i hela sverige.
Ja, tex hela psykvården i kiruna och så kan vi ju ge förlossnigsvården till Gotland, ja så att de får något också. Äldrevården ger vi till Stockholm osv.

Ne, mitt resept är lägg pengarna på en grundläggande trygg grund, så kommer vi att kunna spara pengar på längre sikt.

Tack för ordet.

P.S Strångt jobbat det du lyckats med, grattis. D.S
Jag menade det sista i mitt inlägg till Reality
Annons
Hej Maria!
Jo, jag har två söner som funkar jättebra, de är idag 18 o 19 år gamla. Jag har hela tiden under deras uppväxt försökt att på ett någorlunda pedagogiskt sätt påvisa rätt/fel och använt mina tidigare öden som exempel på hur det kan gå. Detta har slunkit in i dom och än idag kan vi sitta o diskutera sociala problemställningar och om rätt/fel i juridisk mening samt olika moraliska aspekter. Måste säga att vi (hustrun o jag) haft tur med två sådana här praktgrabbar, aldrig behövt tjata eller att de försatt sig i någon dum situation, lyhörda och tidigt mogen insikt och grundläggande kännedom om spelreglerna i både hem/samhälle!
Tänk att man ska få höra dessa ord av en före detta kåkfarare, det är så jag ryser. (förstå mig rätt, du slog huvudet på spiken hmmm tack)

Det du säger är precis det som jag tycker att man ska kunna ge sina barn. Tydligen är det inte höga poster och högt utbildade politiker som kan se så klart och som du erbjuda det du har gjort för dina pojkar. Man börjar ju fundera på om det är rätt folk i toppen.
Jag tror dock att genom att du är den person du är så har du "överlevt" och tagit dig ur din situation, vad jag förstår så har fängelse vården inte så mycket att erbjuda, stämmer det?

Jag vet ej om man ska kalla det för tur att ni lyckats med era pojkar, jag skulle nog kalla det för en bra, och då menar jag en riktigt bra barnuppfostran. Det ligger ju välplanerat arbete bakom ett lyckat resultat.

Det är också skönt att höra att det fortfarande finns folk som vill ge sina barn moraliska grunder att stå på.

Finns nu kanske de som undrar vart tog disskusionen om Mijailovic vägen.

Jo så här "enkelt" ser jag det.

En bra grund att stå på, skapar barn som vet sitt värde och vad som är rätt och fel.

Vem fångade upp Mijailovic som barn? Förhoppningsvis lär de fånga upp honom nu, men tyvärr är det försent för fler än en inblandad... Jag säger inte att han inte hade gjort ett sådant brott om de hade hjälpt honom som barn, men det hade kanske inte blivit ett brott med så tragisk utgång.
Mijailovic eller hur han nu väljer att stava sitt namn.
Bara lugn, inom två år så är han tillbaks i Sverige så att han kan föra sin egen talan. Det svenska rättssystemet är inget annat än ett stående skämt idagsläget. 90% av brotten läggs ner utan åtal eller undersökning, varför? överarbete p.g.a. korta straffsatser som får en att undra vari skillnaden ligger mellan lag och brott.. vilket är mildast? tjuvjaga en älg i skogen eller döda en människa?
Men precis som andra tidigare har sagt, dem pengar som dras in på försvaret går inte till rättsväsende eller vård, dem går till den heliga EU-kon som inte blir mätt...

Enligt dem "ansvariga" politikerna så skulle det inte kosta mer än 25 Miljarder per år att vara "medlem" i EU, hur ser den summan ut idag? räcker 120 Miljarder?
Dem svenska politikerna har inget intresse av att försöka bromsa utgifterna heller, dem skriker ut i sin fullkomlighet att vi är ett av världens rikaste länder och måste dela med oss.. sedan ska el-skatter mm höjas för att få ihop pengarna till EU..?(enligt AB skulle denna höjas med upp till 300% inom tre år).

Politikerna av idag har aldrig haft så hårt arbete med förnekelser som dem har idag, och detsamma gäller deras rättspatos, dem skiter i den vanliga svensson bara dem själv får det dem vill ha i tjänstväg, penningaväg etc.

heh 8o) det här inlägget drog "lite" vid sidan av ämnet, men hoppas om överseende. Trotsallt så kommer han att komma tillbaks som gubben i lådan.
greetings

Gandalfwhite
Ja, det är lustigt vart man kan hamna när man börjar ge sin åsigt om ämnet . På något sätt blir det en massa annat som också kommer upp, men det är väl det som är hela grejen. Det ena ger det andra, och indragningar och dyligt skapade det vi lever i idag.

Tänkte också på det du skrev om energiskatten, på våran senaste räkning på drygt 2000:- (bor i hus) var det moms,elskatt och ellicens på drygt 1800:- . Tänk att man ska betala mer i avgifter än det man använder, surt tycker jag . Men detta kan man nog göra till ett eget inlägg.
Läste med intresse flertalet inlägg om Annas Lindhs mördare. Jag förstår inte vad Maria menar med "högt utbildade politiker". I vilket parti skulle dessa befinna sig ? Knappast sossarna, vars f.d. finansminister knappt klarade grundkolan.

Ett försvinnande litet antal har läst på högskola av politiker, ännu färre har haft ett riktigt jobb. Många menar (liksom jag själv) att man blir politiker om man inte är kapabel till något annat.

För att bli statsråd och departementschef som förutsätts vara kompetent i att leda i princip vilket departement som helst, utan föregående kunskaper, krävs endast att man varit sosse en längre tid. Därmed anses man vara kompetent till i princip vad som helst.

Det är ändå skönt att man tillfälligt minskat antalet mördare med en som går ute på gatorna, tills fängelsernas svängdörrar öppnas igen.
George, jag vet att det inte krävs något att bli politiker vilket är väldigt tragiskt. Och jag vet också att som man sa -Kan man inte bli något annat så bli politiker. Så jag håller fullt och fast med dig.

Tyvärr så blev det fel, ser det nu när jag läser igenom det. Du vet kanske hur man kan bli medryckt i stundens hetta.

Sorry

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem