Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Nostalgitripp

Nostalgitripp

Vi satt här, jag och frun och pratade om saker som vi 40-talister växte upp med. Raketost är ju en klassiker som försvann i slutet på 70-talet. Kobratelefonen likaså. Men jag kom plötsligt på Purex. Såg ut som en chokladkaka men var proppad med laxermedel. Undrar vad den produkten tog vägen. Fast det var ju en riktig skitprodukt.
Någon som kan hjälpa till med vår nostalgitripp. Vad minns du för produkt från unga år?
Antal svar på detta inlägg: 48
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Kommer ni ihåg de smala seietidninarna? Lika smala som dagens
remsor i dagstidningarna. Men med flera sidor. Kapten Mikey (felstavat?)
och David Crocket (vid alla älghorn). De kostade 25öre styck.
Har en bild på en tomteklubba som jag vill visa vem-det-nu-var......har sparat den i gif OCH jpg men det funkar inte att ladda hit den........


HUR gör jag??????
Leksaksbilarna var av märket Dinkey Toys. Såna lär visst vara värda en del idag
om dom är i bra skick.


Annons
mimmi61 kopiera den till paint och gör den mindre till 100kb sen är det bara att gå till bildgalleriet och ladda in den
boax!!!

Den är bara 5,59kb och jag har redan kop. den till paint och sparat i två ex i de olika formaten........
Ja, de tidningarna var hur mysiga som helst. Jag brukade få låna dem av min kusin som är tre år äldre än jag. Sjäv köpte jag Läderlappen eller Stålpojken.

Den enda glass som fanns (nästan) var puckstång (mycket godare än den som finns idag) och mormor mallde sitt eget kaffe i kaffekvarn. Mammorna malde det i kaffekvarnen på Konsum,

Mjölken köpte man i bruna litersflaskor av glas som man lämnade igen. Cocacolaflaskorna var av gammal modell med insvängd midja och det fanns inte en affär som var öppen på skyltsöndagen.
mimmi61 , det första du bör göra är att kontrollera att din fil typ .jpg är mindre än 100Kb stor

sen är det bara att gå till IS sidan
http://www.internetstart.se/bildgalleri/upload.asp

använd bläddra knappen och markera den fil som du vill lägga upp

markera sen var under du vill spara den och ge den en rubrik
Göcke!!

Bilden är 5.59kb........hade ju samma problem när jag skulle
ladda upp en bild till problemet jag frågade om förut men, det
gick till slut.......

Nu skiter jag i denna bild, nån annan kanske kan fixa en och visa
Viktor vad en tomteklubba är!!!

Tack för hjälpen....

Ha´re gott!!
Mimmi61 - dom klubborna Du beskriver var bara så goda. Det räckte oftast inte att suga på en, man ville ha fler och fler och ......
På tal om nostalgi....här finns mycket att minnas

http://www.samlaren.org/godis1965/

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem