Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Liv utan barn?

Liv utan barn?

Listan kan göras lång när det gäller skäl till varför jag inte vill ha barn och nästan varje dag utsätts jag för dessa skäl. Men det är mitt val.

Att ett stadigt par med ett bra ekonomiskt förhållande skaffar ett barn kan jag förstå, men sedan är det för mig otroligt att inte fler väljer att adoptera. Varför föda fram fler barn när det finns barn som inget annat hellre önskar än att få en familj???
Många verkar också tycka att ett barn är lösningen för ett trassligt förhållande. Barnbidraget ska ibland täcka kostnader som inte a-kassan kan göra. Barn skaffar barn.

Skaffa utbildning och jobb först och hjälp sedan världen överleva, adoptera mera!

//H
Antal svar på detta inlägg: 37
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Det finns gott om folk som inte gillar barn, så än sen? Det är väl ingenting man behöver gå till psykolog för lazzemaja.

Du vet det göcke att om du räddar ett barn så har du räddat världen.
Hellen78

Du tycker inte om barn,vill inte bidraga till att världen behöver nya små underbara liv som skall förvalta det vi har uppnått.Det är din egoistiska uppfattning att du står över menskligheten...varifrån kom du?vad tror du dina föräldrar skulle säga?blev det fel när du föddes?
Men utan barn dör människosläktet ut!!

Så kom igen Ni som fortfarande är fruktsamma!
Jobba på!!
Annons
cicero!! "Det är din egoistiska uppfattning att du står över menskligheten" (mänskligheten)är väl lita o ta i.

Det är ett val som Hellen78 har gjort, ett val som är hennes ensak. Tycker man inte om barn så är det väl tur att man inte skaffar några, hur hade man då blivit som förälder. Hur många människor får barn som de inte tar hand om eller sköter, det är ett antal.

Många tycker inte om barn. Men som tur är så gör dom flesta det. Annars får jag ju ingen pension alls till slut.

Nu är det ju hormoner som styr vår överlevnad som tur är. Mina hormoner var väldigt pigga när jag var runt 17-18 år.

Men inte tänkte man på att det skulle bli barn av mina hormoner. Men man hade sina aningar. Men inte mer.

Kina kör ju en bra grej. Bara ett barn. Annars inget barnbidrag. Sverige kan
haka på där. Men OK. Två barn men sedan inget bidrag.

Det kallas för balanserad ekonomi.
Jag tycker att Hellen78 är ovanligt ärlig. Tänk om alla hade varit lika ärliga. Det finns många som har barn där man undrar varför i helskotta de har skaffat barn. Är det så mycket bättre? Nej barn skaffar man för att man vill ha barn inte för att det "hör till" och för att visa "hur lyckliga vi är". Du ska faktiskt ta hand om och älska det också. Jag har jobbat på dagis och jag diskuteraderade en gång med en förälder om varför man skaffar barn. Den föräldern hade en förklaring - "Det är bra att ha när man blir gammal". Men jag lovar - har du dom inte som små så lär du inte få dom som vuxna heller. Jag tycker inte att det är en självklarhet att skaffa barn som tydligen majoriteten här ovan tycker. Själv har jag två underbara barn som är vuxna nu och jag har barnbarn också så jag älskar barn, men jag skjuter inte på den som väljer att avstå.
babo43!

Du kör standarsfrasen. Skaffa barn.

Jag sätter en frisk hundralapp på att många barn inte är planerade. Men när det blir så "illa" så accepterar man faktum. Man tänker till.

Utan barn blir väl livet totalt meningslöst. Det stannar nog till.


Det är mer egoistiskt att skaffa barn än att låta bli, det sista världen behöver är fler människor. Hur många är vi? 6 och en halv miljard kanske, 2 hade räckt eller kanske en miljard så skulle vi kanske inte förgifta miljön.

Jag har själv två ungar men gråter inte om dom väljer att låta bli att skaffa egna.

pluppen!

Det är inte egoism att skaffa barn. Det är en samhällsplikt. Många kvinnor känner nog så. Det är inbyggt i generna.

En kvinna utan barn är som ett segel utan vind.

Vår" Helen78" är snart torsken. Tro mig. Om hon inte är resistent!!

Sofus flåt stavfel,f.ö. står jag för det jag framförde.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem