Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Liv utan barn?

Liv utan barn?

Listan kan göras lång när det gäller skäl till varför jag inte vill ha barn och nästan varje dag utsätts jag för dessa skäl. Men det är mitt val.

Att ett stadigt par med ett bra ekonomiskt förhållande skaffar ett barn kan jag förstå, men sedan är det för mig otroligt att inte fler väljer att adoptera. Varför föda fram fler barn när det finns barn som inget annat hellre önskar än att få en familj???
Många verkar också tycka att ett barn är lösningen för ett trassligt förhållande. Barnbidraget ska ibland täcka kostnader som inte a-kassan kan göra. Barn skaffar barn.

Skaffa utbildning och jobb först och hjälp sedan världen överleva, adoptera mera!

//H
Antal svar på detta inlägg: 37
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Tre barn(vuxna) åtta barnbarn,har jag missat något???
Torsken är den som skaffar barn bara för att det är normen i samhället.
Varför skulle det vara en plikt att skaffa barn? Blir världen bättre då tror du?

En kvinna utan barn är som segel utan vind säger du, det är så ointelligent att det inte är värt att kommentera därför att har man som du levt ett helt liv och ändå inte förstår att vi alla är olika så lär nog aldrig polletten trilla ner.

Och är det oron över vem som ska jobba ihop din pension så har du bara dig själv att skylla om du inte samlat på dig under dina verksamma år. Du kan ju alltid panta ölburkar, det borde ge en del.
det mesta cicero
Annons
cicero!

Jag har oxå "drabbats" av sofus. Hon är på bettet.

Men jag tycker om hennes inlägg. Hon vet vad hon pratar om.
Hennes kritik är helt motiverad. "Du sluddrar när du skriver". Den fick mig att tänka om ordentligt. Tack "sofus".

Det är emot reglerna på IS Forum att anmärka på stavfel och lite annat.

Det skall man informera moderatorn om.

Men det fungerar bättre med en rak höger. Tro mig.

Kolla min hemsida.
Det är varken en skyldighet eller en rättighet att skaffa barn, eller att tycka om barn för den delen. Själv har jag 3 vuxna barn...
Jag är nockad!! Hela den här tråden är som att sitta och titta på när färgen torkar på väggen tvi vale!
Knockad eller nackad? tvi vale är ett fint uttryck men inte kan det vara så svårt att hitta på någonting annat att göra om du lider så hemskt.

Jämfört med hur det brukar vara här så är här riktigt livat, minst 3 som skriver nu mot normalt en.
…håller med dig ”pluppen”.

”En kvinna utan barn är som segel utan vind”??!! Skitsnack! Hur många kvinnor eller familjer finns det som verkligen vill ha egna barn men inte kan få. Idag finns det ju många olika sätt att skaffa barn på. Men vi lite äldre…när vi var unga så var den möjligheten inte så stor.

Själv tillhör jag den gruppen…men jäklar vad vinden friskar på i mitt liv ändå, ibland stormar det till ordentligt. Meningen med livet är ju livet självt. Har alltid på andra sätt funnits barn omkring, små som stora.

”Utan barn blir väl livet totalt meningslöst” skriver leiake. Ohhh! Du är dig lik, leiake! Livet är väl vad man gör det till. Tycker det är underbart!

cicero! Du har valet att läsa något annat!
pluppen!

Ha,ha! Panta ölburkar. Det har jag gjort idag. Hur visste du det.??

Du verkar arg idag. Känner inte igen dig. Men OK. Det är upp och ner.
Men mina tankar om pensionen är att betrakta som ett framtida problem.

Men utan nativitet så är väl människosläktet slut. Men det kanske det är bäst så.

Jag tycker det verkar marigt redan nu.

pluppen
jag lider inte jag gläds åt att som du och andra (höll på att säga spån)
är på allerten , nu djävlar!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem