Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Liv utan barn?

Liv utan barn?

Listan kan göras lång när det gäller skäl till varför jag inte vill ha barn och nästan varje dag utsätts jag för dessa skäl. Men det är mitt val.

Att ett stadigt par med ett bra ekonomiskt förhållande skaffar ett barn kan jag förstå, men sedan är det för mig otroligt att inte fler väljer att adoptera. Varför föda fram fler barn när det finns barn som inget annat hellre önskar än att få en familj???
Många verkar också tycka att ett barn är lösningen för ett trassligt förhållande. Barnbidraget ska ibland täcka kostnader som inte a-kassan kan göra. Barn skaffar barn.

Skaffa utbildning och jobb först och hjälp sedan världen överleva, adoptera mera!

//H
Antal svar på detta inlägg: 37
Sidor: «1 2 3 4

Definitivt inte arg, idag har jag varit ute och fiskat med den minsta och senare i eftermiddag upp bland molnen med den största så min dag kan inte vara bättre.

Det är bara det att det är så otroligt att det finns "vuxet folk som på fullt allvar menar sig veta vad som är rätt och fel att ha och inte ha i livet. Är det verkligen så svårt att förstå att det som passar mig kanske inte passar dig?

Vill jag ha barn så skaffar jag barn, vill jag inte låter jag bli. Mitt val och inget samhällsansvar.

Det samhällsansvar vi har är att följa lagen och att betala in så mycket skatt vi orkar, resten väljer vi fritt.
Hellen78 Du har valt att leva Ditt liv utan barn,
får Du eller har Du en partner med samma,
inställning, så är lyckan gjord!

Men pekpinnar till de som vill föda egna barn,
ett eller flera skall Du nog inte dela ut, de är
också fria att göra sina val !!
Skitsnack pluppen
om du vill ha barn så skaffar du..hur låter det? skaffar hur skaffar man barn gör man inte barn i din lilla värld? eller kanske agnar man rätt?? förstår inte hur du gör! men god fiskelycka.
Annons
Vad jag menar med att skaffa barn förstår du säkert, dummare än så är du nog inte.
Om du verkligen inte förstår så finns det massor med detaljerad beskrivning på internet. God fiskelycka.

Och är det så att du adopterar så är skaffa barn en mer korrekt beskrivning än att gör, åtminstone i min lilla värld
Ni måste lugna ner er.

Min teori om nativiteten är grundad på hormoner. Den finns inbyggd.
Vi kan kalla dom könshormoner. Dom är jättesöta. Antagligen hjärtformade.

Men dom kan ställa till elände om dom hamnar fel.

Det kan gå så galet så man hamnar på ett Forum.
pluppen
Du har en poäng beträffande adoption. Men försök att överskyla ditt tidigare inlägg går väl så där....... ha det så bra i din lilla värld.
Jo hehe, det går väl så där cicero, det kan man säga. Jag tror inte ens att du förstår vad du menar.

Men jo leiake, den biologiska klockan har varit känd sen Moses tid, typ.

Men det vi hakade upp oss på var ju det där med att en kvinna utan barn..........
Respektlöst om du verkligen menar det fast man vet ju inte med dig, du kanske bara vill provocera?

Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem