Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Pirate bay

Pirate bay

hej på er alla vill bara få en bild av vad ni tycker om sk. illegal nedladdning, nu lever vi ju i datoråldern och visst man kan ladda ner mycket på kort tid. Men är det rätt att bara stänga ner en sajt för det eller beror det på att dom höga herrarna i detta land inte vet hur dom ska hantera situationen, själv tycker jag att kalla det kriminellt är fel använder nog uttrycket civil olydnad för visst lever vi i en demokrati eller??? tacksam för svar och en trevlig vecka på er alla
Antal svar på detta inlägg: 43
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

boax!

Min kära "tumstock". Ta det lugnt så får du besked.

Själv har jag bara "Youtube". Glöm Spotify.
Google har köpt Youtube. Man undrar varför.

Jag tycker att YouTube är ganska kass numera ,nästan alla dom bästa låtarna har försvunnit därifrån
Oj oj oj!
Har ni inte listat ut det än?
Den som köper Piratebay är de tidigare ägarna :)
Det är dom som är de hemliga investerarna bakom GGF.
Nu blir pengarna helt plötsligt legala, vilka killar!!!
Annons
netspell!

Jag tycker faktiskt synd om grundarna till Pirate Bay.

Dom är skyldiga så mycket pengar.

Dom sover inte gott!
Köpet av Piratebay betalades till ett offshorekonto, vet inte vad det är men det låter som om det passar bra för pirater.
Har slutlig dom i skadeståndsmålet fallit?
Jag har nog missat det!
The PirateBay är uppe igen, varade ju inte så länge fören dom hittade en annan som vågar sätta sig emot våran "Storebror" köpta av dom rika och mäktiga Film/musikbolagen.... undrar vad "Storebror" hittar på nu för att göra livet surt för c:a 1 million "så kallade illegala nerladdare" .... ???
netspell !

Du svarar snabbt.

Men försöka att trotsa myndigheter som är demokratiskt valda. Det har jag försökt några gånger. Meningslöst.

Dom har inte bråttom. Men dom "maler" på.

leiake

"Dom har inte bråttom. Men dom "maler" på. "

Helt meningslöst och slöseri med skattebetalarnas pengar

Bättra att film/musikbolagen hittar ett annat sätt att distribuera sin material än att "storebror" kriminaliserar 1 million "sk. illegala fildelare" ...

DedaPera!

Du är ingen riktig fildelare. Du är inte ens intresserad av fildelning.

Jag vet inte själv riktigt vad det innebär med fildelning. Det verkar barnsligt alltihop. Urlöjligt!

Jag tittade på en film på TV igår. Det var 2 vackra flickor som lekte bankrånare.
Hade dom inte varit så snygga och haft så vackra bruna ögon+ lite annat.

Då hade jag bytt kanal. Fildelat!

Lite lite of topic

Jo leiake vist fildelar jag, en mycket bra sätt att dela med sig till övrig släkt och vänner
Jag filmar mina barnbarn och packar in dom i en torrent som jag laddar upp på (länkar till videon på min dator) t.ex. ThePirateBay, så kan min släkt ladda ner filmen och "seeda" den vidare till övrig släkt och vänner. Och på samma sätt laddar jag ner från dem. Har ju en del släkt i USA och Australien bl.annat...

Ju fler som har laddat ner den desto bättre och snabbare kan dom andra ha tillgång till den .... självklart lösenords skyddar jag filerna så dom som inte har lösenordet har inget glädje av att ladda ner den ...

Förlåt alla för denna lilla OF TOPIC


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem