Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Pirate bay

Pirate bay

hej på er alla vill bara få en bild av vad ni tycker om sk. illegal nedladdning, nu lever vi ju i datoråldern och visst man kan ladda ner mycket på kort tid. Men är det rätt att bara stänga ner en sajt för det eller beror det på att dom höga herrarna i detta land inte vet hur dom ska hantera situationen, själv tycker jag att kalla det kriminellt är fel använder nog uttrycket civil olydnad för visst lever vi i en demokrati eller??? tacksam för svar och en trevlig vecka på er alla
Antal svar på detta inlägg: 43
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

HåHå jaja
nog är det oftopik allt.
här blandar ni ihop illigal fildelning med vanlig hederlig legal fildelning
egentligen visar det på hur datamogna ni är.
Vargo och boax
Det finns fortfarande en helt legal betaversion av Spotifyripper att spela in Spotify på ett enklare sätt.
Ladda ner http://www.spotifyripping.com/?page_id=192〈=se
Tärningen är kastad redan, vem kan stoppa något så stort o komplex som denna fråga är undrar jag?? Homer Simson kanske???
Annons
Göcke,skiljer den s.k. svenska rättvisan på legal och illegal fildelning när dom försöker stoppa Pirate bay ? Dom försöker ju stoppa allt
så länge som den illegala delen fortsätter så får den legala stryk

det borde alltså vara så att alla legala , lade ned samma ennergi som motståndarna, tala om att de sabbar för de som vill ha legal fildelning.

jag är för legal fildelning, det är internet som det var tänkt
Dom som sabbar är väl film och skivindustrin dom är så pengagalna att dom tvunget skall ha skyhöga priser på allting.Nu börjar det ju komma fram att det är dom som tar nästan hela förtjänsten,artisterna får tydligen nöja sig med smulor
Vargo!
inte tar du väl en Ferrari utan att betala bara för att den har ett skyhögt pris ?
det Vargo har inte med illegal fildelning att gör , utan är en sak mellan upphovsrättinnehavaren och de organisationer som företräder dem.


det är just dett snacket som vi för som är i mina ögon helt galet, alla letar stora syndabockar, men det är ju vi enskilda som driver på.

lägg av med snacket och börja propagera för laglig fildelning och jobba för det
så kommer vi få en sådan.

men ligger alla i skyttegroparna och bara pepprar , så kommer vi ingen vart
och det är där jag anser att denna taktik är just nu är.
Skall man skratta eller gråta åt en sådan kommentar
Visst har det med illegal fildelning att göra,även vi fattiga vill ha musik men det går ju inte med dom priserna dom har. Och då blir det ju så att vi tar vad vi kan

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem