Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Göcke.

Göcke.


Jag kan inte låta bli att kommentera denna figurs ständiga inlägg i dom ämnen som diskuteras på denna sidan.

Är det så att Göcke har en så vidomlyftande livserfarenhet att han har fog för att deltaga i samtliga diskussioner, eller är det en undertryckt önskan om att stå i centrum som driver honom?

Personligen så anser jag att det är i ren brist på uppmärksamhet som denna man alltid skall infoga sina kommentarer oavsett ämne och kunskap.

Självklart behöver ett forum av denna storlek någon sorts styrning, och jag ifrågasätter inte heller hans vara eller icke. Men i den utsträckning som det nu censureras/korrekteras och analyseras, så anser jag, med flera, att Göcke måste se över sin egen inblandning i forumets alla väsentliga delar.

Det ligger en alltid en låg underton av bestämdhet, som om driften att kontrollera andra har stigit vår Moderator över huvudet, och jag finner inte detta bara irriterande, utan också en smula hämmande för diskussionernas naturliga utveckling!

En Moderator skall se till att ett forum håller sig innanför dom ramar som är uppsatta för forumets själva funktion och mening.

Det håller på att spåra ur....................

// Minion
Antal svar på detta inlägg: 37
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Göcke har väl som alla andra rätt att skriva vad han tycker och tänker som moderator. Eller tycker du Minion IT att han inte ska ha den rätten?
Minion! Nu får du väl skärpa dig. Känner du dig mindervärdig? Under en längre tid har jag deltagit i detta forum och personligen anser jag att det fungerar perfekt. En person som kan delge sina kunskaper och erfarenheter skall väl kunna uttrycka sig utan att vissa skall nedvärdera personen ifråga.
Tänk dig för!!

Bra jobbat, Göcke

/Cribbe
Minion Jag håller med till vist mån om kritiken, som jag hoppas är positiv, jag blir lite små arg på andra personer som driver med folket som frågar om saker som de undrar över.
Ibland finns den undertonen att man har det absoluta sanningen i allt, man vill gärna göra ett inlägg om det, men man vill inte diskutera för att inte förgifta klimatet i forum.
Samtidig kan man inte ge fullt stöd för de grupper som endast vill spridda sitt gift och propaganda, på den stora hela tror jag att Göcke gör sin bästa hur som helst ,fast han skulle ligga lite låg ibland.
MVH
Robban
Annons
Respons:

Det verkar inte ha gått hem så bra det här, då Robban var den enda som förstod budskapet i inlägget.

Jag skriver ju helt klart att jag tycker att forumet behöver och skall ha någon sorts styrning, och Göcke gör detta bra i många avseenden, men som jag skrev så tycker jag att det bromsas lite väl hårt i diskussionerna allt oftare.

Min övertyglese är att problem inte kan lösas utan att fullt ut och utan stora begränsningar diskutera och värdera varandras åsikter och på sett vidga våra vyer.

Med detta i åtanke, så tycker jag väl att Göcke har lite för lätt för att bromsa dessa åsikter och styra diskussionen, vilket gör att ämnet blir lidande.........

Göcke får givetvis också ha åsikter i olika ämnen, men som Moderator har han ett ansvar av att vara objektiv, och detta är den springande punkten då åsikter tydligen värderas olika här....

Ett förslag är att man behåller nuvarande struktur, men släpper lite på tyglarna...... Så att även extremistens åsikter får utrymme i forumet....

//
Angående inlägg nr.1

Jag har nu hunnit med att reflektera över den inledande texten, och jag finner till min förvåning att jag har brukat ett språk som anger en stor irritation över Moderator Göcke.

Nu, när känslorna har lagt sig en smula så måste jag nog tillägga att jag inte är riktigt så upprörd längre, bara en smula irriterad......

Ha en fortsatt bra dag....
Måste nog hålla med Minion.
Jag har stor respekt för Göcke och hans kunnande inom många olika områden.
MEN, har också känt en viss storebrormentalitet i hans roll som moderator, speciellt då edt gäller ämnen som har en tendens att breda ut sig. Just detta har jag retat mig något på tidigare.

Men det visste du ju redan Göcke

/B
Jag följer med spänning denna tråden.
Några extremister skall vi inte ha på forumet
tycker jag som familjefar.

och sen får ni sära mellan mig som person och moderator.
som privat person så skrivar jag lika glatt som ni
som moderator så skall jag försöka se till att det inte går överstyr

och sedan har ni glömt att jag som moderator ideelt läser allt som
skrivs här på forumet. på gott och ont.
Jag tar in det ris och ros ni skriver.

så fortsätt
mvh // göcke priv.
"Min övertyglese är att problem inte kan lösas utan att fullt ut och utan stora begränsningar diskutera och värdera varandras åsikter och på sett vidga våra vyer."

Jag tror jag vet vad minion menar - det är vissa disskutioner med rasistiska inslag. Och jag måste nog säga att vissa saker ska man kväva i sin linda innnan det går överstyr. Tycker annars att forumet är bra med många vettiga människor. Göcke har visat både kunskap o mognad. Det är skönt att veta att åtminstone en kommer att svara!
Det är valfritt att leta sig till ett annat forum. Det här funkar hur bra som helst.

Citat Minion IT
"Är det så att Göcke har en så vidomlyftande livserfarenhet att han har fog för att deltaga i samtliga diskussioner, eller är det en undertryckt önskan om att stå i centrum som driver honom?"
Anar man någon slags avundsjuka? Eller bara ett behov att tala om att "du ska inte tro att du är något" "du ska inte tro att du kan lära oss något"/Jantelagen

Som moderator har väl Göcke fått till uppgift att göra det han gör här - som jag antar att han och Daniel har kommit överens om. Som privatperson lär han väl få skriva svar på varenda liten tråd om han vill - precis som du Minion IT - om du har lust - om du har nått att säga.
Jag vet att jag inte skulle skriva men jag kan inte låta bli men den här Göcke han verkar totalt verklighetsfrämmande han vet tydligen inte hur det ser ut i samhället idag jag menar då det man tydligen inte får diskutera problemet med alla kriminiella invandrare vi har i Sverige tydligen anses dom heliga eftersom dom kan tydligen kan begå vilka brott som helst och ändå gå fria vi har ett skrämmande exempel Motalaflickan som blev våldtagen av ett gäng araber och nu ska inte fallet provas av HD snacka om att vi har rättsröta i det här landet dom gör verkligen skillnad på folk om nu ska använda ett trendigt ord är dom rasister hela högen dom gillar antagligen inte svenskar.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem