Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Göcke.

Göcke.


Jag kan inte låta bli att kommentera denna figurs ständiga inlägg i dom ämnen som diskuteras på denna sidan.

Är det så att Göcke har en så vidomlyftande livserfarenhet att han har fog för att deltaga i samtliga diskussioner, eller är det en undertryckt önskan om att stå i centrum som driver honom?

Personligen så anser jag att det är i ren brist på uppmärksamhet som denna man alltid skall infog...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 37
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Har inte de högerextrema partierna nå't forum som folk kan lufta sina åsikter angående invandrare o kriminalitet i?? Skona mig från sånt här på IS är ni snälla!
Minion IT , jag kan väl säga så här att du var väl förberedd att skriva ditt inlägg , förstår att du har legat på det ett tag.
Det kanske är det jag gillar, som mest här på forumet.
att det finns så många som vill och kan här på forumet.

Det gör det roligt att vara moderator 99,9% av tiden.

Men ni ser ju att bara hur svårt det var att hålla tråden om mig och hur jag skall uppföra mig.
inte var det så lätt för er.

Och jag har fortfarande intentionen att alla skall vara välkommna här på forumet, och det kan jag inte göra om det skall skällas på
på vissa grupper i samhället.
Jag kan altså inte be min bästa pitzabagare att använda IS som sin startsida, för att han tycker att det bara skrivs elaksheter.
eller mina grannar penssionärerna , eller killen i knattefotbollen som är född i Sverige av invandrade föräldrar med svenskt medborgarskap sedan 10 år tillbaka osv.
Jag anser att det är min skyldighet att försöka stävja detta.
Vill ni inte vara med och bygga broar mellan människor så
tycker jag att ni bör tänka över vem som gör saker fel.
Det kanske är så enkelt att det just är det
som gör det så att människor kommer utanför.
Vi skapar oss fördommar och så vill vi inte släppa dem.
och framför allt vill vi att andra skall åtgärda problemen.

Angående tågresande så åkte jag tåg ett år motsvarande 4varv runt jorden. så nog har jag hört vad som sägs och görs i tågvagnar. =)

Sedan tycker jag väl att om ni tycker att det är politikernas fel allting så har vi ju fria val i sverige eller varför inte bli politiker själva.

Men som sagt det var ju mig ni skulle rasta av er om.

... ja Göcke och nästan alla for vi ut... Men vi som gillar forumet och dess inriktning fortsätter att vara här. Och de som inte gillar det kan ju välja ett annat forum.
Annons
Fortsätt med gott arbete Göcke...

Det finns extrema människor som vill sabba och förstöra samt lägga upp extrema åsikter och bilder...

De använder anonyma proxys etc och gör allt för att sprida destruktivitet kring sig.

Därför bör man ha en moderator som styr upp diskussionen. Göcke tycker jag tillhör den sortens moderator som jag gillar bäst...

De låter diskussionen fortgå ett tag även om han ser vart det lutar och går in kanske ibland väl sent. Det är viktigt att man i alla fall får chansen att säga vad man tycker innan man blir censurerad.

Har man sedan visat att man inte respekterar andra så har man förverkat sin åsiktsfrihet i forumet...Troll på internet verkar ha svårt att förstå det...
Minion IT:

För det första vill jag kommentera det inlägg du skrev som startade denna tråd.
Jag förstår fuller väl vad du menar, och håller i hög grad med dig.

Vissa klent utrustade:
Att svara "Välj ett annat forum då" är det mest patetiska svaret i världen.

Göcke:
Jag kan bara tala för mig själv, men jag tycker att du ska fundera lite granna över Minion ITs trådstartarinlägg, lite kritik har aldrig skadat. Du och alla andra vet redan att du gör ett bra jobb, och du får mycket positiv feedback, men allt kan bli bättre.
När det gäller en diskurs av känslig natur är det naturligt att vissa inlägg kommer att "reta upp" vissa människor. Dessa människors svar kommer ofta att reta upp andra människor, osv.
Jag tror personligen att möjligheten att kunna diskutera saker är enda chansen till utveckling. Därför är jag för så lite censur som möjligt.
D Ä R E M O T, står jag bakom dig till 100 % när du läxar upp skribenter med fullständigt osakliga inlägg och eller personliga påhopp.
Emellertid bör du inte låsas vid en tråds "ämne", det är lätt och naturligt att spinna vidare och låta ett ämne utvecklas till ett annat med en mycket vag koppling till vad man ursprungligen skrev om.

citat:Jag tror faktiskt att det i grund och botten handlar om värderingar, och uppfostran. Vissa kulturer kan inte på ett enkelt sätt assimileras in i det Svenska samhället, dom har en annan syn på brott och ägande. Dom är helt enkelt olämpliga människor att införliva i Sverige. Det är faktiskt inte en egen värdering utan mer FAKTA, för vi har ju faktiskt ett facit att ta del av.........

Men jag tror också att det hade sett helt annorlunda ut om politikerna i detta avlånga land såg över sin migrations politik, för det är ju också deras fel att denna folkgrupp inte fått chansen att ens försöka!

Jag respekterar alla som har som ambition att försörja sig själva och som målsättning att skapa sig en trygg tillvaro i vårat land, och jag känner ett flertal som faktiskt har lyckats riktigt bra, men för dom flesta är det kört långt innan foten har trampat Svensk mark.

Om vi skall få någon ordning på detta så måste Staten visa för dessa människor att det inte passar sig att uppföra sig på ett så olämpligt sätt! Ta DNS prov och fingeravtryck på alla invandrare när dom kommer till gränsen, sköter dom sig inte, då åker dom ut! Men sköter dom sig, då får dom ta del av vår välfärd och vårt sociala skyddsnät


Bra skrivet Minion håller med dig till 100%.
Hm , en intressant tanke att det kan bli bättre.
Hur löser vi det då så att alla kan känna sig välkommna här på forumet?
Det är inte jag som startar trådarna och skriver alla inlägg.
Det är ni som skapar stämmningen i trådarna och jag ser det
inte som min uppgift att skriva om dem, det ni skriver får ni stå för.
som jag ser det
så finns det 4 saker som kan göras
1. ni skriver snällare och sakligare inlägg
2. jag kommenterar när jag tycker att ni överskrider
3. jag helt sonika tar och raderar utan krussiduller.
4. eller att jag låser ämnet utan pardon.
3o4 är utan återvändo inget snack

och jag medelar min pitzabagare att nu kan han skriva på IS för att vi har blivit mycket snällare, och han vågar skriva om hur det är att vara en hederlig svensk med invandrar bakgrund med prickfri vandel i 35år i sverige, med två vuxna Barn som är födda i sverige och välutbildade med bra jobb mm
Alltså rena motpolen mot en del inlägg.

Jag kan ta er kritik men kan ni tänka in er in i mitt resonemeng
att göra diskussionerna mer vänliga i tonen för allas trevnad.
eller är det för mycket begärt?

mvh // göcke priv.
Detta har ingenting med trådens första inlägg att göra - utan riktat till Los Lovos:
Vad är det med dig som alltid måste klanka ner på andra (nu, i denna tråd, mig som du anser är klent utrustad) i detta forum? Hur kommer det sig att du alltid tycker att du får skriva vad du vill och vädra dina åsikter och nedvärdera andra? Men såna som du inte håller med eller som inte håller med dig, de går du oftast på med personliga angrepp. Vet faktiskt inte varför du kallar mig patetisk? Vet du vad ordet betyder?
Var får du ditt behov av att tracka ner på andra ifrån?
Varsego´ LL nu kan du ju skriva något nedlåtande om/till mig - om du känner för det, du brukar ju ha lust med det. Kanske mår du bättre efter det
När du är klar med det - kan du sen låta mig vara och låta mig få tycka vad jag vill utan att du får hybris?
Göcke, varför får inte din pizza-bagare läsa vad follk tycker och tänker.
Du kan ju personligen inte ta på dig ansvaret att sätta skygglappar på hela världen. Jag tycker tvärtom att det är viktigt att locka hit alla typer av människor så att dom kan svara för sig själva.
Sen finns det ju lagar och förordningar som skall följas, därför behövs ju du självklart som moderator. Däremot tycker jag du petar för mycket i tex trådar som breder ut sig tex.

Tex. om jag nu skulle på säga att jag tycker blont är fult, så ska du inte låsa/radera den tråden för att alla blonda människor skulle bli ledsna. Däremot om jag skulle påstå att alla blonda människor är kriminella, ja då tenderar det hets mot folkgrupp, och skall hutas åt och tom. ev. polisanmälas.

/B
Riktat till Bosse: ???????????????

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem