Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Göcke.

Göcke.


Jag kan inte låta bli att kommentera denna figurs ständiga inlägg i dom ämnen som diskuteras på denna sidan.

Är det så att Göcke har en så vidomlyftande livserfarenhet att han har fog för att deltaga i samtliga diskussioner, eller är det en undertryckt önskan om att stå i centrum som driver honom?

Personligen så anser jag att det är i ren brist på uppmärksamhet som denna man alltid skall infog...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 37
Sidor: «1 2 3 4

CG:

Jag skrev att k o m m e n t a r e n ifråga är patetisk. Det är mycket freudianskt av dig att övertolka detta till att även du blir patetisk.
Los Lovos:
Från den du tycker är klent utrustad och kommenterar patetiskt: Du är så älskvärd och så förutsägbar - Puss på dig! Har du någonsin läst något av Freud? Nehehe det var väl det jag trodde! Ha nu en bra helg LL och många värmande kramar till själ! Gå ut utanfär din dörr och försök vara lite vänlig mot din omgivning. Du ska se att du nog tycker om det!
Minion IT, jag tycker att ditt resonemang skulle bli mycket mer tydligt om du angav dina källor och var lite mer precis angående vilka kulturer som har en annan syn på brott och ägande. Detta var som du sa, något som skulle föra med sig att de har svårt att assimileras i det svenska samhället. Menar du verkligen hela kulturer, vilka är olämpliga?

Sedan har jag svårt att se att slutsatserna du drar skulle vara mer fakta än egna värderingar. Men jag kanske har missat faktaboken där det står vilka människor som är mer olämpliga än andra. Har du den så får du gärna upplysa mig.

Jag håller med dig om att det inte är konstigt att den "vanliga" svensken inte har mycket till övers för "invandrare". Det som är främmande är läskigt och det blir inte bättre av händelser som våldtäkten i Motala. Det är inte bara konstigt, det är oerhört tråkigt att det har blivit så.

Om det är fel att bromsa invandringen på grund av brottsstatistiken? Ja det tycker jag. Jag tycker inte att det är på grund av brottsstatistiken som invandringen ska bestämmas. Jag tycker att gränsen är relativ, beroende på hur omvärlden ser ut, hur bra möjligheter det finns att ta hand om dessa och framförallt hur framtiden spås.

Slutligen,jag tycker att det är upprörande att finns högerextrema partier i Sverige. Det tyder på ett misslyckande anser anser jag.
Annons
esa,vi har helt olika uppfattnigar om invandringspolitiken det är helt klart som det är nu så går vårt välfärdsamhälle på knäna på grund av den ansvarslösa massinvandringen vi har haft dom senaste åren det kostar enorma summor var dag att ge bidrag till alla invandrare som vi har och till sist vill jag tillägga att det är mycket upprörande att vi har VÄNSTEREXTREMA partier i Sverige det ska inte förekomma i ett så kallat demokrtiskt land.
Jag blir frestad att kommentera esa´s inlägg, de sista raderna.
Självklart är det tragiskt att extrema partier finns,ännu värre att fler och fler söker sig dit. Det är ett tecken på att något inte står rätt till. Varför hamnar man så? Om man följer debatter om invandring slår det mig att antingen är man jätteför eller jätteemot,finns ingen nyansering. Varför kan inte fakta lyftas fram och belysas? Vem är rädd för vad? Är det en fråga om provokation när TV program som söker brottslingar väldigt ofta ger ledtrådar i form av"svenska med brytning,utlänsk härkomst etc". Matas folket med dylikt och ingen försöker att komma med statistik som säger något annat , det är klart att det föds främlingsfientlighet. Varför skulle "nysvenskar" vara mer brottsbenägna? Eller är det helt enkelt så??? Och vad gör vi då som samhälle? Hela problemet känns infekterat , varför?
Kan man acceptera ökad brottslighet för att man tar emot medmänniskor som har det svårt? Om man inte kan ha en bra debatt utan osakliga påhopp , då föds dessa partier!
Förövrigt tycker jag Göcke gör ett bra arbete!
Tack för ordet.


Bästa debattörer! Göcke är faktiskt ingen figur som han kallas in-
ledningsvis: Han är en människa och enligt min bedömning en högst juste person
som står med båda fötterna på jorden. Livet har förmodligen lärt
honom en hel del och har gjort honom ödmjuk som person.
Att han sen har kunskaper om både ditten och datten är ju
endast till gagn för detta forum.
I livets skola lär man sig en hel del och alla borde få förmånen att "stå på öronen" någon gång i livet - då är man inte längre så
kaxig utan blir mer ödmjuk och lyhörd inför omvärlden och sina medmänniskor.
Tack Morran och alla andra
mvh // göcke priv

Jag stänger denna tråden eftersom jag uppfattar att ni har utömt
ideérna och inte ger mer input till mig.
Jag har registrat vad ni tycker och hoppas att ni kommer att
skriva bra inlägg här på forumet i fortsättningen också.

Jag har läst allt och tackar
mvh // göcke moderator IS

Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem