Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Göcke.

Göcke.


Jag kan inte låta bli att kommentera denna figurs ständiga inlägg i dom ämnen som diskuteras på denna sidan.

Är det så att Göcke har en så vidomlyftande livserfarenhet att han har fog för att deltaga i samtliga diskussioner, eller är det en undertryckt önskan om att stå i centrum som driver honom?

Personligen så anser jag att det är i ren brist på uppmärksamhet som denna man alltid skall infog...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 37
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Nä, nu kan inte jag heller vara tyst...
Bo!! Varför måste du dra in det faktum att somliga kriminella individer råkar vara invandrare? Gör det dem till sämre människor? Är det inte den kriminella handlingen vi ska racka ner på, instället för att intressera oss för i vilket land någon är född? Jag tycker det är förjävligt att man kommer undan med våldtäkt, men det hade jag tyckt om skithögarna hade varit födda i Sverige oxå. Men du kanske tycker att det är mindre illa att begå grova brott bara man är född i "rätt" land?
Och vad har ditt, Lindas, inlägg att göra med den här diskusionen? För övrigt håller jag lite med Minion.
Måste ni ha flera nicks när ni gör era inlägg? Och recensera er själva? Positiv för er själva dessutom!!!, ingen nämnd ingen glömt.
Det är inte så smart, eller hur?
MVH
Roban
Annons
Jag gillar detta forum och har inget emot Göcke.
Däremot kan jag bli jäkligt trött på oseriösa eller nedlåtande svar till folk, t.ex. om någon datorfråga som kan verka självklar för den som svarar nedlåtande/oseriöst men för den som frågar naturligtvis är ett problem... Tycker aldrig Göcke varken som moderator eller privatperson kör med den stilen.
Och rasismen eller nedlåtenheten som förekommer här ibland mot både svart vit röd gul kön misshandlad okunnig frågande o.s.v. ... har jag svårt att förlika mig med.
Förövrigt blir jag också (som Bo och Linda) ståendes totalt maktlös och förbannad över vad Bo kallar för rättsrötan i vårt samhälle.
Tobbe, du kan läsa tidigare inlägg så ser du vad Linda svarade på.
Jag blir så nyfiken Roban, ang. de som har flera nicks (och då alltså vilka som hör ihop) och vilka som recenserar sig själva. Delge dig till oss andra. Om du har lust. Vore kul att veta. Roban "har man sagt A får man säga B" eller?
Hm, var det inte mig ni skulle diskutera här.?

Det är så här
Jag tror att en del av er har som sport att se hur långt jag kan sträcka mig innan jag klär på mig rollen som moderator.
Det tycker jag är synd.

En del tycker att jag inte har livserfarenhet eller förankring i verkligheten osv . ?? edra inlägg ger svaren på det. eller?

Jag är inte den som kan säga att jag kan allt.
men nog har jag varit med om en hel del.
Både roliga och tråkiga.
Så jag står med båda fötterna på jorden.

Det tråkigaste just nu är att det finns en hatstämmning i
samhället som alla bara skyller på andra.
Precis som om vi inte
alla tillsammans är delaktiga i denna process.

För mig är det självklart att hjälpa alla oavsätt kön,religion eller hudfärg eller annat som har tagits upp här på forumet och som
orsak att starta tråden för att misskreditera.
Den hållningen måste jag också ha som person om jag skall kunna jobba med det jag har gjort genom åren.
Jag vill kunna se mina medmänniskor i ögonen och inte springa
omvägar för att jag inte kan möta dem ögö mot öga.

mvh // göcke priv.
...ber om ursäkt för att jag avvek från ämnet...
Jag tycker i alla fall att Göcke gör ett kanonjobb!! Alltid en trevlig ton, det gillas! Detta är överhuvudtaget ett superbra forum, låt oss fortsätta ha det så, alla får komma till tals, men ibland har folk svårt att hålla en sund nivå, & då är det bra att nå'n (Göcke tex) sätter stopp. Vill man vädra sina rasistvärderingar så får man väl helt enkelt välja ett annat forum.
För det första är jag inte rasist eller extremist som somliga påstår
i det här forumet jag är en vanlig familjefar precis som Göcke men jag har sett skrämmande exempel på hur invandrargängen
bär sig åt och alltid är politiker och median på deras sida,att jag sen känner människor med invandrabakgrund som jag umgås med det är en helt annan sak givetvis finns det skötsamma invandrare också precis som det finns svenskar men det har gått lite för långt med allt det här daltandet med kriminella invandrare och det våra politikernas fel det är dom som har skapat dom ghetton vi har idag.
Jag håller med Bo. I dag har vi ingen åsiktsfrihet - får inte ens diskutera invandringen - utan att någon journalist eller regerings-snobb ska låtsas hålla med det kriminella dravlet.
För låtsas gör dom - det såg vi ju i TV:s " Uppdrag Granskning "
Åk tåg en längre sträcka - så får ni se vad folk egentligen tycker.
Där är folk annonyma - och jag tror inte jag har mött någon där som tycker det är varken bra eller billigt för oss - att 70% av dom hårda fängelseplatserna upptas av " Ickesvenskar ".
Eller att svenska ungdomar inte vågar ha sina mobiltelefoner med sig av rädsla för att bli rånade. Vem som rånar behöver jag inte säga - det vet alla som bor i verkligheten.
Men hemma igen så byter dom åsikt.
Om dom bara säger t.ex " jag tycker vi borde bromsa invandringen " då blir dom kallade för rasister . . . märkligt.
Icke Kriminell Svensk
Måste nog förtydliga mig lite. I början av mitt inlägg har jag formulerat mig tokigt - det kan verka som om jag tycker alla invandrare är kriminellt dravel. Så menar jag givetvis inte.
Jag menar att dom håller med den kriminella draveldelen av invandrarna. Givetvis finns det några som sköter sig.
Hej vad det går!

Här rullar tråden verkligen långt år alla håll, det är nästan svårt att förstå var vi började någonstans ?

Men eftersom det var jag som började den här tåden, så får jag väl inflika med lite "hårda" fakta till er andra som har börjat diskutera annat....

1. Invandrare, eller 2:a generations svenskar upptar 67% av platserna i våra anstalter för tungt kriminella.
2. När det gäller brott mot vapenlagen, så utgör 53% av dom straffade också denna målgrupp.
3. Butiksrånare utgörs till 73% av samma målgrupp.
4. Bankrån å andra sidan utgör endast till 18% av nämnda målgrupp.
5. Våldtäktsmän representeras till 32% av invandrare.

Detta är inga dagsfärska siffror, men det ger ändå en fingervisning om man följer upp med denna fakta rad.

Dom utgör ca 14% av Sveriges beolkning!

Är det då fel, med detta i åtanke att vilja "bromsa" invandringen ?

Är det konstigt att den "vanliga" svensken inte har mycket till övers för nämnda målgrupp ?

Är det upprörande att det finns högerextremistiska partier som vill utvandra denna folkgrupp?

Jag tror faktiskt att det i grund och botten handlar om värderingar, och uppfostran. Vissa kulturer kan inte på ett enkelt sätt assimileras in i det Svenska samhället, dom har en annan syn på brott och ägande. Dom är helt enkelt olämpliga människor att införliva i Sverige. Det är faktiskt inte en egen värdering utan mer FAKTA, för vi har ju faktiskt ett facit att ta del av.........

Men jag tror också att det hade sett helt annorlunda ut om politikerna i detta avlånga land såg över sin migrations politik, för det är ju också deras fel att denna folkgrupp inte fått chansen att ens försöka!

Jag respekterar alla som har som ambition att försörja sig själva och som målsättning att skapa sig en trygg tillvaro i vårat land, och jag känner ett flertal som faktiskt har lyckats riktigt bra, men för dom flesta är det kört långt innan foten har trampat Svensk mark.

Om vi skall få någon ordning på detta så måste Staten visa för dessa människor att det inte passar sig att uppföra sig på ett så olämpligt sätt! Ta DNS prov och fingeravtryck på alla invandrare när dom kommer till gränsen, sköter dom sig inte, då åker dom ut! Men sköter dom sig, då får dom ta del av vår välfärd och vårt sociala skyddsnät!

Bara en åsikt....................

PS! Vet att det inte har så mycket att göra med dig Göcke, men vem kan låta bli att svara när det yttras så friska åsikter i denna tråden!

//

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem