Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Sidpanelen

Sidpanelen

Återkommer med ett fenomen med min dotters laptop igen. Helt plötsligt så bara försvann sidpanelen och det går inte att få fram den hur man än gör, vad har hänt och hur får man den tillbaka?
Antal svar på detta inlägg: 44
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

Nu återkommer samma jävla fel igen med Windows Live Messenger, det står Felkod: 80048820 och går inte att logga in. Jag har installerat om datorn och inget är borttaget denna gång så vad är det nu då?
har du gått igenom detta ? kopiera och klistra in länken

http://help.live.com/help.aspx?project=wl_messengerv1_1&marke
t=sv-se&querytype=topic&query=messenger_trou_error_80048820.htm
kolla i brandväggen att port 1863 tcp/udp är öppen åt båda hållen dvs att trafik in och ut från datorn är tillåten på port 1863 med protokollen tcp och udp
Annons
Jag har nu kollat lite och kopplade bort den trådlösa routern och körde med kabel från bredbandsuttaget i väggen och det gick inte heller. Jag avinstallerade AntiVirus programmet men det funkade inte heller utan får felkod: 80048820 och kör jag en felsökning så är det nätverksportarna som det blir en gul trekant framför. Hoppas att någon vet vad det kan vara då.
Har du sökt på felkoden??
Jag hittade att ifall klockan i datorn går fel, så kan detta felmeddelande uppstå.
Ring fröken ur och kolla
Klockan går exakt rätt så det felet kan det inte vara. Det står att det är Nätverksportar som är fel, vad menas med det.
Det lustiga är att det funkar i den stationära som vi har med samma virusprogram.
Sidopanelen kan inte försvinna av sig själv i Vista.
Pröva igen, ev. efter omstart.
Start > Alla program > Tillbehör > Sidopanelen.
Finns inte sidopanelen där?
Jo, sidopanelen finns där men det händer inget när jag klickar på programmet.
Nu har jag löst problemmet med msn och windows live mail men sidopanelen funkar fortfarande inte. Kan det var så att den är avstängd någonstans?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem