Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Sidpanelen

Sidpanelen

Återkommer med ett fenomen med min dotters laptop igen. Helt plötsligt så bara försvann sidpanelen och det går inte att få fram den hur man än gör, vad har hänt och hur får man den tillbaka?
Antal svar på detta inlägg: 44
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

du kan behöva registera om en del filer

Öpnna kommandotolken med admin rättigheter (högerklicka på genvägen till kommandotolken välj kör som admin)

skriv dessa kommandon ett åt gången


regsvr32 scrrun.dll
tryck enter

regsvr32 jscript.dll

TRyck enter

regsvr32 msxml3.dll

tryck enter
om du ser något felmeddelande skriv upp det, Starta sedan om datorn

omstarten är viktig
Inga ikoner als?
Jag har en laptop med Vista.
Dolda bakom bocken ligger just nu 13 olika ikoner förutom tid , dag
och datum 2009-12-03. Där är också ikonen för sidopanelen som
jag sällan eller aldrig använder mig av.

Tror att jag fick en uppmaning från MS att uppdatera eller på nytt
hämta SP 1.
Stänger denna tråd nu då jag själv har löst problemet med att windows sidebar inte funkade men nu funkar allt igen.
Annons
Raj-Raj , det är inte första gången du ber om hjälp och sen säger att du fixat det själv, men aldrig förmedlar dina nya lärdomar.

tråkigt
Vad jag hört så är sidpanelen borttaget i vista7 men inte gadgeterna
Prova med tangentkompinationen Windows+mellanslag så får du fram gadget.
Jag kör Xp-pro så kan inte själv testa
Rättar mig själv!Der var tydligen i Windows 7 som panelen är borttaget.
Du kan också komma åt sidpanelen från kontrollpanelen:

1.Klicka Start -> Kontrollpanelen -> Utseende och anpassning
2.Välj “Egenskaper för Windows Sidpanelen”
Nu får du fan i mig ge dig Göcke för mig trampar du inte på i alla fall på detta viset. Ingen ska komma och ta åt sig äran över att jag löste mitt problem själv för ingen hade lösningen i detta inlägget. Jag satt själv och letade på nätet efter lösningen och hittade den genom ett program på ett forum som heter KB 963010 och det tycker jag i så fall att du skulle veta att detta program fanns som kan SÅ mycket om datorer. Jag tar bara åt mig äran om jag löser saker och ting själv och har jag fått hjälp av någon annan så inte fan tar jag åt mig äran av det, bara så du vet!!!

Nu tar du och ger mig minst tre exempel på trådar som jag har startat och bett om hjälp och fått det av någon men själv tagit åt mig äran. Mig jävlas du inte med förstår du och komma med falska anklagelser vill jag inte se mer och inga jävla påhopp på mig bara så du vet. Det finns något som heter vett & etikett och det vet i fan om du vet vad det är efter det inlägg som du har gjort i min tråd här.

Jag väntar nu på en förklaring och bevis på att jag har tagit åt mig äran av något som jag inte har löst på egen hand och det ska komma jävligt snabbt från dig!!!

http://support.microsoft.com/kb/963010
Lika bra att tacka zenit lite för du var i så fall närmst att lösa det men det funkade inte med ditt tips heller, men tack ändå och tack till andra som ändå brydde sig om felet och inget annat jävla hackande. Det finns trevligt folk i allaf all på detta forum men bäst är det definitivt inte i internetvärlden.
Raj-Raj
Varför stängde du tråden UTAN att tala om hur du löste problemet.
Jag förstår Göckes svar, du ber om hjälp med ett problem, du får en massa förslag till lösning från olika håll. men bara stänger tråden utan att tala om hur du löste problemet. Vi vill veta lösningen på problemen så att om det finns andra här på forumet med samma/liknande problem vet hur man ska göra för att lösa problemet

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem