Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Tatoo

Tatoo

.. varför har fjuniga tonåringar JÄTTEBLAFFOR av svärta
på sina överdimensionerade gymkroppar?
-För att vara en innegrej där resultatet är permanent så måste väl grupptrycket vara större än någonnsin ?
..eller coolhetsfaktorn mer perverterad än någonsin
Ärligt talat e jag trött på o se halvnakna ungar med jättetatueringar varje dag oavsett vilken tvkanal man sätter på nu för tiden.
Är dessa vår tids punkare eller vadå?
Antal svar på detta inlägg: 45
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

Bara för att du inte tycker om tatueringar betyder det inte att andra inte att alla andra hatar dem.

Eller handlar det bara om avundsjuka på att de både är vältränade och har en tatuering?

Att man har tatueringar idag är för att man tycker det är snyggt. Men jag märker av ditt synsätt att du är född på 40 eller 50-talet då det endast var kåkfarare och sjömän som hade tatueringar och ofta är folk som är födda då som har det synsättet. som tur är är det inte så idag eftersom det är snyggt och ofta något väldigt privat.

Själv ska jag fixa en till blir nog en asiatisk drake som slingrar sig över vänsteraxeln ned på ryggen. Tycker den första jag gjorde är för liten.
..väntat svar.
nån som har nån mer intelligent analys än att det är fel på mig?
jag tycker alla " attribut" som ska "förstärka" personligheten mest drar ett löjets skimmer över den som valt att spöka ut siig mer än nödvändigt.
Det som får mig o gå igång är nån som vågar vara "basic" o tror sig kunna bli uppskattad ändå.
jag är född på sextiotalet,o kan tycka en liten nyckelpiga på axeln är charmigt.
Men här pratar vi spenatsallad över hela kroppen.
Annons
tror inte det kan bli en mer intlligent analys när det är hos dig felet ligger.

om du inte gillar tattoos vist fine. det är din åsikt. men att sedan klanka ned på alla som är tatuerade vad förväntar du dig då för svar? vara basic vad menar du då? varför inte resten av världen delar dina åsikter och är som dig?

bär inte du klocka? kanske något halsband? eller en ring?
en tatuering är exakt samma sak det är en utsmyckning, men som är betydligt mer privat.
En tatuering eller eller en hel kropp som är tatuerad.
är mode.
och den åldras med bäraren
och är lika gammalt som människan.
det är inte frågan om rätt eller fel.
o visst är det upp till var o en
jag är mer trött på fenomenet :ena året rastahår,nästa år brallor som knappt hänger uppe,sen jättetatueringar,silikon,terroristskägg.. osv
Jag är intresserad av att(i mitt eget huvud)försöka förklara varför vissa saker är det intressanta att göra vissa år.. o sedan (förutom då tatueringar som inte går bort i tvätt)... försvinner som om det aldrig nånsin funnits.
Det ÄR psykologiskt intressant.
O har med nån slags infantil önskan om lycka,
i kombination med osäker självbild ,som jag ser det..
Det som ena året ses som nåt personligt intimt eller nåt man har för att va "respekterad" UPPHÖR att "gälla" ett annat år.
Min förklaring är avancerad o skulle innehålla många aspekter på värderingarMen det lär jag inte ta nu.
Men vill gärna höra vidare funderingar.

Rob.. ta inte illa upp.. men jag tror det är ute med jättetatueringar om 2 år.
Basic är för mig att t.ex uppskatta en människas ord mimik gester ,osv.. att se det inre hos människan utan att han /hon ska behöva göra reklam för sig själv.
ALLA vill bli sedda utifrån vem dom är innerst inne
O visst har jag en klocka.. visar tiden gör den också



Man kan även märka på Rob:s synsätt ungefär vilken tid han är född. Jag kan hålla med "och" att vissa tatueringar är snygga och lite småfräcka, men att man ska behöva dekorera hela kroppen, bara för att visa att man är häftig och trendig är synd, speciellt som det då oftast sker i ett ungdomligt oförstånd som grundar sig på en personlig osäkerhet.
När sedan de medelålders avslappnade och mindre vältränade musklerna gör sig gällande, så brukar också tatueringarna se ut som avflagnade tapeter. Skillnaden är bara att tapeterna kan man rycka loss.
Dei enda som är riktigt positivt med dessa jätteblaffor är nog att plastikkirurgin kan spås en lysande framtid.
Jag är helt övertygad om att många vill ta bort sina kroppsdekorationer så småningom. Och detta kan förmodligen bara göras på privata kliniker. Då är det iaf. nån sm har nytta av det hela.
/B
Alla ångrar sina tatueringar,under årens lopp.

Jag säger ALLA,och då menar jag alla.
Jag känner många som är tatuerade och jag känner ingen som ångrar sig (och alla börjar bli sig till åren nu). Något som uppstår i ca 95% av fallen när du gjort din första tatuering är att du vill ha fler.

Själv så brukar jag glöma bort att jag är tatuerad den är som en del av mig, det är inte förens andra påpekar det som jag kommer på det. Och jag gjorde min i ungdomligt oförstånd som PerAsk utrycker det, och det enda jag ångrar med den är att den är för liten. :)

Blixten när jag tog min vad det väldigt mode med tribal tatuering konstigt nog är det så än idag och det var för 8 år sedan.

Föresten framgår det inte om någon av er är tatuerade. Leif måste ju vara tatuerad eftersom han kan uttala sig så.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem