Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Tatoo

Tatoo

.. varför har fjuniga tonåringar JÄTTEBLAFFOR av svärta
på sina överdimensionerade gymkroppar?
-För att vara en innegrej där resultatet är permanent så måste väl grupptrycket vara större än någonnsin ?
..eller coolhetsfaktorn mer perverterad än någonsin
Ärligt talat e jag trött på o se halvnakna ungar med jättetatueringar varje dag oavsett vilken tvkanal man sätter på nu för tiden.
Är dessa vår tids punkare eller vadå?
Antal svar på detta inlägg: 45
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Ok vissa e för o vissa emot tatueringar.
Men del i min fundering gäller hur trender "comes and goes" ,o vad jag nu märkt så är det inne med "kropp"..som man som 20-åring vill visa upp i diverse sammanhang,täckt med spenat.
Om jag inte har helt fel känsla så har tatueringar tidigare införskaffats lite senare i åldrarna,och oftare med nån slags tanke om varför man skaffar dom.
Nu verkar det som att allt som har med yta o göra är coolt.
Man skaffar tidigt en tatuering ,in med lite silikon också,smink för killar.
Men jag undrar alltså,skulle man inte kunna tänka sig att en ung människa inte har en upplevelse att det är en trend dom håller på med när dom ändrar sitt utséende-och att trenden kommer dö ut -som alla trender.
..och att därför brist på information gällande detta kommer att leda till ett bryskt uppvaknande när nästa generation inför nya trender?
Rob:
Det var ju hemskt vad du tjatar om prostituerade, du verkar lite fascinerad av dem, kanske lite för mycket.

Du vet lika bra som jag att det är en stereotyp precis som med sjömän osv. Det är allmän kännedom. Kanske inte just för dig eftersom du inte verkar veta så mycket.

Du måste lära dig att acceptera andras åsikter Rob.
Då blir det en trevligare värld att leva i.

Jag säger inte att du har låg social status, men att du utstrålar det.Iallafal tycker jag det.
Sen kan ju hända att den yngre generationen inte gör den kopplingen.Det har du kanske rätt i.Men vi är en del i min generation också.Vi är inte döda föränn om 40-50år.
Ja det är väl som den förra eller något svenska IT ministern sa "Internet är en fluga som kommer försvinna". En trend kanske blir omodern för de "nya" ungdommarna men det finns ju alltid folk som har kvar det gamla som vardag. Men nya generationer kommer ju alltid att införa nya trender men något som har ändrats från äldre generationer är att tollerensen för att folk inte är som dem har ökat. något som kommer öka allt mer med nya generationer. Den tolleransen fanns inte i de äldre generationerna därför upplevs de ofta trångsynta och ogillandes mot förändring och nya trender.

Låt folk gör vad de vill med sin kropp så länge de mår bra. Som det gamla fina talesättet "sköt dig själv och skit i andra" det är något som kan appliceras utseendet.

Annons
Det är väl bra roligt med mode och trender, de kommer och går,
samt är cykliska.
Finns inget som inte tidigare har gjorts, så varför inte låta ungdommen hitta sina egna former.
Vi som är vuxna gör ju i allafall det som vi vill utan att fråga andra till råds.

Det enda som man som vuxen kan göra är att diskutera de risker som finns innan de görs.
I mina ögon är det just risktagandet som bör belysas.
sedan är det upp till var och en att bestämma om man vill ta risken.

Men det är klart att hade det funnits en tatuering som.
Jag älskar ...... och det inte är jag , så vete hålen om man
inte hade tagit sig en funderare, alltså se upp med nyhetsvärdet
i tatoon.

mvh // göcke
Vet inte om jag ska bli full i skratt eller bara förbannad...det började med en undran om varför alla ungdomar tatuerar sig och sen plötsligt har man reducerats till en prostituerad med låg status...

Jag kan inte svara på varför så många unga väljer att tatuera sig eller att pierca sig-kanske för att dom gillar det-kanske för att alla andra gör det.

Jag är 45 år,kvinna,aldrig suttit på kåken,har ett bra jobb och tre tatueringar med den fjärde på gång.
vad andra tycker om det är helt ovidkommande då jag gör det enbart för min egen skull-däremot skulle jag aldrig pierca mig för det skulle inte passa mig..att det sen gått mode i tatueringar är väl på gott och ont-jag gjorde min första för 28 år sedan och då var det mycket ovanligt på tjejer...dock har aldrig någon påpekat att jag skulle vara prostiuerad...förrän här inne då vill säga...

Jag kan hålla med om att en hel del av de unga antagligen ångrar sig med åren-om dom gjort det av fel anledning vill säga...annars fattar jag inte varför man skulle ångra sig-jag är född med sunt förnuft som jag kan använda och själv inse vad mina handlingar får för konsekvenser...
Din sociala status är antagligen låg oavsett om du vill erkänna det eller inte,Nane.
Bra jobb? det betyder olika saker beroende på var i den sociala skalan man befinner sig.
Ett fast jobb på Ica tycker nog vissa är ett bra jobb.
Men handen på hjärtat, det är det inte.
Ett bra jobb kräver högskoleutbildning och minst 40.000kr i månaden.Så är det.

Jag har insyn i 2 världar, jag är Antikhandlare och träffar en del folk i den högre sociala skalan. De är opiercade och otatuerade så vitt jag kan se.
Sen är jag husvagnsmäniska, har varit på många Campingplatser både tillfälligt och på säsong.
Där dräller det av tatuerade mäniskor av låg social status av deras bilar och ekipage att döma.
Pripps Blå drickande raggartyper med deras skräniga tatuerade flickvänner.
I rest my case.

Att det skall vara så intressant att stoppa in människor i olika fack

Vilket trams
och inte har pengar i lönekuväret med
om man är bra eller dålig människa.
Det är ju snarare så att det speglar hur mycket man har råd med
att spendera på sina kreationer.

Men en kostymnisse är ju som vem som hellst.
Misstron är nog formad via modersmjölken på äldre personer.
de yngre har sett på musikvideo och ser dessa
endagars/flerdagars och livslånga tatooer som en målad kropp
utan förbehåll och utan elakt förtal från de äldre.

De bildar sig en egen uppfattning av om de tycker det är snyggt eller inte, långt innan de äldre generationerna gjorde.
Som förmodligen inte hade sett en tatoo innan de var på badhuset

Skipa snacket om social status, i alla läger har de de som har tatoos
De kommer bara till i olika tidpunkter i livet.

Och att vissa grupper har mer eller mindre har säker mer med tillgång och efterfrågan av yrkesutövare.
Som tillexempel Hamnstäder, som var de äldre generationernas
meca för att se världen. och var man egen företagare så var det dit man begav sig för att tjäna sitt leverbröd.
Janne R haha du trashar sånna som dig själv, du har just sagt att du är av lägre social status. Du är gammal trailer trash gubbe. ;)

Sen att döma folk på hur mycket de tjänar är riktigt lågt (nä ingen glocalnet reklam). Jag tjänar bra men inte fan dömer ju ut folk till lägra social status för att de tjänar mindre än mig.
Hehe, du har en poäng där Rob. Erkänns.

Men märk väl jag dömer inte folk p.g.a social status.
Det är ni själva som tolkat in det.Det är inte att döma att konstatera vilken grupp någon tillhör tycker jag.

Finns skitstövlar i alla läger, det är jag medveten om.

Göcke jag sa inte att man är en sämre eller bättre mäniska P.G.A inkomst eller social status.

Exempel:
Där går en hemlös! Det kan jag se för att han ser trashig ut och drar runt sina tillhörigheter i en kundvagn.
Det är ett konstaterande, om han är en bra eller dålig mäniska upptäcker jag inte föränn jag tar kontakt och lär känna honom.
Kan inte hålla med dig att man kan se att man är uteliggare på
kläderna. eller att han drar runt med kundvagn.
Man kan bara göra ett antagande.

Den rikaste personen som jag har känt personligen var just ustyrd på detta sättet. och han var god för en så där 7mille. i reda pengar och sedan kom det till en massa värdepapper, pluss all pant som låg i vagnen.
sedan hade han tatoos över hela kroppen, till och med på tårna, och en del kunde facktiskt dansa när han rörde musklerna.

Men fördommar hade vi om honom innan vi lärde känna honom.
Men alla tatoos var minnen från plattser han varit på, så börgade
man diskutera dem så gick det inte att få stopp på honom.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem