Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Tatoo

Tatoo

.. varför har fjuniga tonåringar JÄTTEBLAFFOR av svärta
på sina överdimensionerade gymkroppar?
-För att vara en innegrej där resultatet är permanent så måste väl grupptrycket vara större än någonnsin ?
..eller coolhetsfaktorn mer perverterad än någonsin
Ärligt talat e jag trött på o se halvnakna ungar med jättetatueringar varje dag oavsett vilken tvkanal man sätter på nu för tiden.
Är dessa vår tids punkare eller vadå?
Antal svar på detta inlägg: 45
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Ja, undantag finns ju alltid.
Jag ger dig rätt i att man kan bara anta att det är så.
Det var bättre utryckt än vad jag gjorde.

Inga generaliseringar stämmer ju till 100%.

Jag kryper tillbaka in i min husvagn och öppnar en pripps blå och rapar högljutt till Tipsextra.

P.S
Min fru har faktiskt en liten tatuering, men jag gillar inte den.
Det vet hon. Jag protesterade väldigt när hon gjorde den.
Det var nog därför hon gjorde den
jag kan inte låta bli att fundera över vad "låg social status" egentligen är....ett fast jobb på ICA är det många som skulle vara lyckliga över numera...det kanske är så att jag har låg status...men i så fall bjuder jag på det...men respekt för mig själv och andra har jag i all fall-trots mina tatueringar!
Dessutom-hur vet du att jag inte har högskoleutbildning?
Är det för att jag är kvinna? Dessutom tatuerad? Jag kan ju vara Ingenjör-det vet ju inte du.
Tack du Janne R som tycker att tatoos på kvinnor utstrålar låg status å får dej att tänka på horor å såna som sitter inne. va har du egentligen? jag kan tala om för dej att jag har status så det räcker.....betalt hus, 3 cadillacar å 2 bruksbilar som är kontant betalt så nog har jag status.......... inte mindre värd än andra för att jag står för det jag vill. så var det nåt mer du ville?
Annons
Nej Nane jag har ingen aning om vad du har för utbildning eller jobb, det har jag ingen aning om.Jag bara sa att bra jobb betyder olika saker i olika världar.

Det jag säger är att det finns folk som gör de kopplingarna när de ser tatuerade kvinnor oavsett om ni gillar det eller ej.
Och att det inte behöver stämma är ju annan sak, det ger jag er rätt i.Det får ni leva med.
Att jag sen personligen inte gillar tatueringar på kvinnor det har jag ju rätt att tycka.Eller hur.

Vad du äger Åsa! Intresserar mig inte ett skvatt!!
Det är inte det det handlar om. Debatten handlade om vilka associationer vissa gör när man ser en tatuerad kvinna.
Måhända felaktigt, men de görs.
härligt att se jämförelsen internet - tatueringar.. flugor båda två. Internet har funnits i ett ögonblick .. tatueringar är gamla som gatan. Men vist .. fluga absolut .. jävligt långvarig fluga men vist ..
Åhå....nu tror jag att jag faktiskt fattar vad du menar Janne.....men jag förstår inte varför man skulle bry sig?
vad du menar-om jag fattar rätt-är att man ska tänka på vad andra ska tycka innan man gör saker-det luktar lite snobberi tycker jag om du ursäktar.
Det är helt okej att du inte gillar tatuerade kvinnor-det har jag inget emot.
Just nu så ser jag på TV4..men det varar inte länge...men där förekommer det en del "blaffigheter"på ett par personer.
jag tor att problmet är att vi alltid gör kopplingar när vi ser olika människor-invandrare är si-blondiner är så....men de flesta av oss som har hög social kompetens och träffar mycket folk i jobbet vet ju att det inte stämmer...eller?
Jag har själv samma tankar om Amerikaner-har bara träffat några och dom har varit precis som mina fördomar sagt mig-fel att generalisera men ändå gör man det.

Ok, Nane.
Tror vi förstår varandra nu.
Ett förtydligande bara:
Jag gillar inte tatueringar på kvinnor.
Men om en kvinna nu är tatuerad och jag tycker hon är trevlig,så är det inga problem.
Gäller även Åsa

Sen håller jag väl med om att generaliseringar är dumt och stämmer inte alltid.
Intressant att det kan gå så städat till i en diskussion-lägger in den här länken från IW om hur folk beter sig på nätet i diskussioner...läs och begrunda!
http://internetworld.idg.se/ArticlePages/200503/09/20050309152945_IW8
60/20050309152945_IW860.dbp.asp
Nu har jag läst alla inlägg om tatueringar. Enligt min mening har det inget med status att göra och ålder. Jag har 2 st skall göra den 3:e. Jag är ekonomichef, över 50 år.
Tatueringar finns i alla olika åldrar och status. Dom flesta män jag har träffat tycker om mina tatueringar.
Mina tatueringar har betydelse för mig.
Och sedan när man blir äldre och hamnar på hem, vad kul vårdarna skall ha, att få titta på alla vackra tatueringar
Måste få säga en sak till
Jag tycker Janne är lite löjlig, tror inte hans fru skulle göra det för att reta honom, hon gjorde det för sin egen skull!
Min man vill gärna att jag gör en till, han tjatar om det.
Tycker Janne inte skall ha så låga värderingar om människor, han sätter sig själv på en tron.
Det var allt för idag
Ha det bra alla, dom med tatueringar och utan.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem