Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Tatoo

Tatoo

.. varför har fjuniga tonåringar JÄTTEBLAFFOR av svärta
på sina överdimensionerade gymkroppar?
-För att vara en innegrej där resultatet är permanent så måste väl grupptrycket vara större än någonnsin ?
..eller coolhetsfaktorn mer perverterad än någonsin
Ärligt talat e jag trött på o se halvnakna ungar med jättetatueringar varje dag oavsett vilken tvkanal man sätter på nu för tiden.
Är dessa vår tids punkare eller vadå?
Antal svar på detta inlägg: 45
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Jag själv är inte tatuerad.
I min släkt och bekantskapskrets är det bara de äldre som var till sjöss i sin ungdom som har tatueringar. Kåkfarare har vi inga ( vad jag vet).
Tycker att många av åsikterna gällande tatueringar här är en aning förlegade. I mitt tycke kan en tatuering vara både snygg, söt å väldigt sexig. Handlar dock om vad, vart och framför allt på vem. Upp till var och en...
Tatueringar ä sexigt om det finns nån fo´rm av chans att se vad det föreställer,själv har jag ett x antal st vara av två fyller hela mina överarmar, men jag ser det som så att de symboliserar det liv jag står för jag är raggare å därför har jag tatuerat in jänkebilar lite rockenroll instrument osv osv. Hur det än är så vill man gärna visa upp sitt konstverk lika möe som en som ställer ut sina tavlor på galleri. Rockabilly rules OK!
Annons
Tatoos på kvinnor ser ytterst billigt ut och för tankarna till Hinseberg, Prostituerade kvinnor etc.

Tycker tatoos utstrålar låg social status.

Väldigt osexigt.

Usch

Janne R du vet inte hur mycket ditt inlägg där säger om dig.

Du är verkligen en gammal gubbe av gamla skolan. försök hänga med i tiden lite det är 2005 nu. tattoos utstrålar inte låg status längre eftersom det är så otroligt mycket kostymnissar som döljer tatueringar under sina kläder samma sak med kvinnor.

Och vad Hinseberg är vet jag inte men eftersom du vet att så många prostituerade kvinnor har dem så borde du titta över ditt eget liv när du måste betala för sex. (ja hur ska du annars veta att så många av dem är tatuerade) och sluta klaga på folk som tycker om tatueringar.
Rob: Sluta klaga på dom som inte tycker om tatueringar, tänk på att skönhet sitter alltid i betraktarens ögon.

Jag känner några "kostymnissar" som har tatueringar men ingen av dom har någon speciellt stor eller särskilt många, inte heller har dom någon typ av anstötande tatuering tex. döskalle, knivar, blod eller dyligt, mer indianfjädrar, mönster och japanska tecken(???)

Att många personer idag tatuerar sig tror jag beror på att man vet att man kan ta bort dom t.ex. med Q-switchad YAG-laser,
(som jag, har dock en kvar), men det är dyrt och tar lång tid ca: 4-8 gånger och 2 månader mellan varje gång.

Vad man skall tänka på när man gör en tatuering, speciellt när man är yngre är att man förändras som person när man blir äldre. Man utvecklas som människa och dina värderingar förändras. Att tro att man ska ha samma tyck och smak när man blir äldre är ganska naivt.

Men som jag sa tidigare:
Skönheten sitter alltid i betraktarens ögon.

PS. Rob: Hinseberg är en kvinnoanstalt.
Nu är jag ju inte sådär lastgammal (40) Rob.
Dessutom klagade jag inte på folk som tycker om tatueringar.
Jag uttryckte mitt eget ogillande över fenomenet.

Och det där med prostitiuerade var ju lite omoget av dig.
Jag har ingen erfarenhet av dem.

Vem som helst kan sätta på sig en kostym, säger inget om vilken social status man har.

Men du låtsas som m det regnar och tycker att alla skall tycka det är coolt.Men faktum är att många tycker som jag.
Det tar nog en genaration till att tvätta bort.
Du är lite fördomsfull som tycker att du kan säga nått om mig bara för att jag inte gillar tatueringar.


Hej!

Vad man kanske bör tänka på när man gör en tatuering är att man skall ha den resten av livet och bör vara nöjd och stolt över den och att den ska representera sig själv eller liknande..
För att göra en tatuering behövs givetvis en kropp att sätta den på, därmed inte sagt att det finns en hjärna i den kroppen. Själv har jag en M12 bult med tillhörande mutter rakt genom näsan och det betraktar jag som helt normalt.
Janne R ungefär lika omoget som att du tycker att jag har låg social status för att jag är tatuerad.

Men det finns fortfarande ingen förklaring till hur du kan veta att så många prostituerade har tatueringar?

Det kanske är fördomsfullt men det du skrev stämmerprecis inpåfolk i din åldersgrupp och tidigare åldrar. Så snarare steriotypisk för din åldersgrupp. Medans från nån gång under 70-tals generationsn så börja det bli acceptabelt att vem som helst hade tatueringar istället för endast kåkfarare och sjömän.
(japp har en släkt full med sjömän som är tatuerade)

Och nej jag tycker inte att alla ska tycka det är coolt men jag tycker därimot att man inte ska döma folk efterutsidan vilket många av de negativa inläggen här gör. ( om ni undrar så japp space tangentenpå det här tangetbordet är lite halvtrasig) :)



Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem