Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

Fildelning

Fildelning

jag såg att hemmakväll skulle ha hutlösa 349kr för en säsong av familjen macahan, en serie från 1978. inte undra på att folk laddar ner från internet
Antal svar på detta inlägg: 41
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

andreas, ett bra samlat intryck av vad du står.
poeterna precis som författare och andra konstnärer
har erhållit inkomster bla via publicering , men även tidigare via konstnärsbidrag eller stipendium.
De har även blivit synliga genom bibliotek, där de når en skara som, kanske aldrig annars blir nådda.
Genom att biblioteken är en del av brukarkjedjan.

Dit vi alla har betalat.
Att en del linuxdistar säljer support är ju allmänt känt. Men vad det har med Copyright att göra fattar jag inte. Det är ju 2 skilda saker.
Det hade jag inte trott att det skulle bli ett sånt väsen om detta. Visst är fildelning förbjudet och jag kan förstå upphovsmakarna till ja vad det nu kan vara att dom vill sälja. visst jag laddar ner till husbehov av både film och musik det kan jag villigt erkänna, men jag köper också en del skivor och film. Man vill ju se om det är nåt att ha innan man köper ju.
Att jämföra med mina fönster som jag målar tycker jag inte är korrekt. Kan ju breo på att det inte är mina . Laddar man ner med Bittorrent teknik så är det ganska svårt att spåra men sysslar man med DC++ så är det enklare att bli spårad.
http://blogg.tkj.se/bittorrrent-anonymt-antipiratbyran/ TkJ skrev lite om det idag.
När våran ISP skulle dra in fiber här så snackade vi lite fildelning och dom sa rent ut: Ladda ner så mycket du vill, vi loggar inget. Finns oxå dom som snackar att det skulle vara säkrare att ha en router men vad jag har kollat på min IP så går den tyvärr dit den ska.
Man kan faktiskt använda torrenttekniken till annat än att ladda ner olagligt.
Här kan du ladda ner lagligt material. http://www.mininova.org/ Sen så finns det andra sidor än TBP som en annan skrev. Men håll med govänner, Ända sen kassettbandens tid så har denna sortens företeelse förekommit. Och ja. Jag vet vad både kassettband och video och annat är.
Jag är ingen dataexpert som vissa här på IS men att skydda mig med anonymitetstjänster har inte fallit mig in (ännu).
Jag står för det jag gör och jag vet att det är olagligt samt att det kan drabba dom som äger/tillverkar produkten. Men som nån skrev Gratis är gott!
Annons
Detta har väl inte med fildelning att göra men snacka om att köra över användaren. Jag använder väl vilken webbläsare jag vill utan att MS ska lägga sig i. Jag har skrivit det förr och jag skriver det igen. Kolla upp så ni INTE har Win Update ställt på automatiskt installation av uppdateringarna utan välj själva vilka ni ska installera.
http://www.idg.se/2.1085/1.296614/snart-maste-ie-anvandarna-valja-w
ebblasare
Kanske dags för en anonymitetstjänst iallafall.
http://www.idg.se/2.1085/1.296605/hemliga-dokument-avslojar-stora-pl
aner-mot-fildelare
hej jigsaw, kan du utveckla lite enkelt angående att man inte skulle ha win uppdate på automatisk installation
Visst kan jag det.
Om du nu inte har något att dölja så spelar det ingen roll vad den står på. Men sen så kan ju MS skicka ut diverse uppdateringar till både det ena och det andra som man kanske inte behöver. Sen så tycker jag att som datoranvändare så ska jag kunna välja vad som installeras på min dator, därmed basta.
Jag har validerat min Win7 genom MS Antivirusprog där man vid install av detta prog så valideras OP innan Microsoft Security Essentials installeras så jag är säker vad jag vet.
Men just den här uppdateringen som ska kolla om man har ett äkta Win7 som ska komma den vill man ju inte ha eller .
hoppas du är nöjd med svaret annars så får jag väl försöka igen.
Skiv, film & TV-bolag har för länge sedan körts förbi i den tekniska utvecklingen. Det som gäller nu är att de kommer fram till en vettig uppgörelse med en marknad som:
A) Nu och för alltid kommer att ladda ner det som finns att ladda ner alldeles oavsett vilka lagar som stiftas. De som skräms av IFPI o andra organisationer av samma karaktär är den lilla procentsats på nätet som går att skrämma till avhållsamhet. De som vet o kan mer ingående vad de håller på med bryr sig knappt.
B) Skiv, film & TV-bolag måste själva lägga girigheten åt sidan och skapa alternativa godtagbara vägar för att göra det vettigt att betala för produkterna som tankas ner. Att som den som startade den här tråden skrev "hutlösa 349kr för en säsong av familjen macahan, en serie från 1978" inbjuder enbart till att ta genvägar, lagligt eller inte.

Det är en sak att Ha Rätt och en sak att Få Rätt - skiv, film & TV-bolag kommer aldrig att mer få den rätt de så självklart har kunnat kamma hem under decennier tillbaka. Tiderna förändras oavsett om man gillar det eller inte.
Bra skrivit Topnotch.
Sen undrar jag var alla andra är som brukar skriva både avigt å rätt i alla andra trådar? finns ju ett antal som inte brukar vara rädda för att opponera sig mot oss som inte tycker som dom.
Göcke har gett oss sin ståndpunkt och det tycker jag är bra. 2 röda rosor till den mannen. Han kan internet som insidan av sin kavaj. Jag vill inte säga att jag högaktar Göcke men han kan datorvärlden mer än många andra så hans åsikter betyder mycket.
Värst vad ni tar i.

för mig är inte problemet fildelnig , utan girigheten.
och den finns tydligen i båda lägren.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem