Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

Fildelning

Fildelning

jag såg att hemmakväll skulle ha hutlösa 349kr för en säsong av familjen macahan, en serie från 1978. inte undra på att folk laddar ner från internet
Antal svar på detta inlägg: 41
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Jag vet inte mycket om fildelning, men hittade detta...

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.296605/hemliga-dokument-avslojar-st
ora-planer-mot-fildelare?
Göcke:

Men dom som lägger upp filmer och musik gör nog inte det av girighet, jag gissar snarare att dom gör det av empati eller altruism.
Är det inte bättre då att betala en avgift på några hundra per år eller så,,o få ladda ner det du vill inom musik eller film,,då borde alla bli nöjda,,eller
Annons
tänk om man ska hela tiden följa alla lagar och bestämelser, va trist livet skulle bli. jag vet naturligtvis att fildelning inte är lagligt, men lite roligt måste man väll ha innan man dör......
foppa61 - det erbjudandet kom från The Pirate Bay för länge sedan men skiv och filmbolagen valde att tacka Nej....
Altruism, oegennytta eller osjälviskhet , kanske man kan se det som i det gemensamma gruppen, men gör man det med material som har någon typ av
royalty till upphovsmännen, så sätter man det ur spel.

och det är detta det handlar om. ingenting annat.

sen kan vi tycka att somliga tjänar massor med pengar,
men det är inte fult att tjäna pengar
vår marknad bygger på produktion/konsumtion.
Okay. Men vi konsumerar ju deras produktion så då är ju allt frid och fröjd....eller?
Sen undrar jag om det är fult att spara pengar? för det är ju det vi gör som laddar ner. Vi kan ju lägga våra pengar på annat som e gott som brännvin och dåliga fruntimmer
P.s Ozzy din länk har jag redan lagt upp på förra sidan
jigsaw
Sen finns det ju 2 märkliga saker till:

1. Det har aldrig varit så många biobesökare tidigare men ändå så sägs det att biograferna/filmbolagen går på knäna och skivförsäjningen slår rekord men ändå sägs det att skivbolagen är i djup kris.

2. Det andra är att skivbolagen stoppar den största delen av skivförsäljningen i egen ficka och att det egentligen borde vara så att en större större del borde gå direkt till artisterna/grupperna.

Vad som är sant eller falskt överlåter jag åt experterna att svara på men visst låter saker lite märkliga?

Och sist men inte minst så finns det självklart dom som skor sig på fildelningen även fast dom har råd att köpa sina filmer och sina skivor.

Mycket finns säkert att sägas om fildelningen och den debatten verkar aldrig ta slut.
Jojje nu rodnar jag för så bra va det inte väl?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem