Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Varning för www.onoff.se

Varning för www.onoff.se

Jag vill varna för www.onoff.se! Beställde ett gäng essenser till SodaStream - varenda flaska var gammal (den äldsta 3 månader efter bäst före-datum)! Så det var ju knappast något litet slarv med en flaska eller så - utan här pratar vi varenda flaska! Snacka om att man tappar förtroende totalt för onoff.se! Jag ska aldrig mer handla varken på onoff.se eller i någon Onoff-butik, jag är så besviken!
Antal svar på detta inlägg: 34
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Har också dålig erfarenhet av Onoff. Köpte en DVD-spelare, som pajade efter ett tag. Det tog hur låååång (7 veckor!) tid som helst att få den lagad och ett tag visste de inte ens var den var?! Jag blev också rätt nonchalant behandlad. Håller med "Lurad", har också svårt att tänka mig att jag någonsin ska köpa något mer ifrån Onoff.
Håller med både Lurad och Pica,jag köper aldrig något hos OnOff för jag tycker det är en skit affär med dålig service och ett nonchalant bemötande, i all fall i Borlänge.Ett exempel var här om dan då jag motvilligt skulle följa in min dotter och titta på en ny mobil.Nu såg hon en intressant modell och vi frågade en försäljare om vi kunde få titta på den riktiga och inte den "dummin" som visades,men vi fick svaret att den inte fanns på lager......är inte det typiskt OnOff att annonsera saker till bra priser men att dom aldrig finns i butiken och man rekommenderas att köpa en annan modell som är bättre men har ett högre pris.

Nej OnOff är lika med FuckOff i mitt tycke
Samma här, skulle köpa mobil som onoff hade i annonsen. Den var slut och enl. försäljaren skulle det ta 7 vecor att få en. och det var inte lönt att kolla nån annanstans för bara onoff hade denna mobil till ett så billigt pris sa dom.

Bara för att kolla gick vi in på siba väggivägg, dom hade en exakt likadan för ett billigare pris och en massa på lager.
hmmmm
Annons
Cyrus, Siba och OnOff är systrar med samma inköpskanaler.mm
För 10år sedan så delade de Sverige i två delar med OnOff ifrån Norrköping och norrut, Siba från Linköping och söderut.

Att de kan ha likvärdiga grejor är inte underligt.

finnansbolaget Resurs ägs till hälften av båda, de som ni betalar extra försäkringar till. ( Rena kassakon)
computer citty i stockholm ägs också av dem. mm

Så handlar ni på någon av dem och tror att ni gör så att det drabbar den som ni är missfördelad av , så glöm det.
Ni är lurade :)
Låter somni haft en himla otur! Själv har jag handlat en hel del på ONOFF och aldrig behövt bli besviken varken på personal eller varor. Detta gäller ONOFF i Norrköping
Det är riktigt Tintin, det är enskilda fall som strular, som så mycket annat i affärer så kan det gå snett om man har otur.
och alla kan ha en dålig dag , både säljare oh köpare.
Göcke: om att någon skulle bli missfördelad av mina köp är ju knappast något som jag tänker på när jag går här eller där.
Däremot vill jag ju ha varan som annonserats ut, helst innan den har hamnat på museum, och bli bemött på ett trevlig sätt.

Det blir man inte på onoff, inte i malmö iaf
Cyrus det har du rätt i, trevligt bemötande vill alla ha.
men det är knappast knutet till affärsloggan.
Tror att alla affärsidkare vill ge ett vänligt bemötande till sina kunder, men de som är inblandade är människor.
med brister och fel. och har de det svårt med detta så skall man framföra det till ledningen.

Att en vara tar slut är inte unikt, kan man då springa över till systern och hitta den varan där så måste det vara bra. Det är inte alla som har både Siba/OnOff vägg i vägg.

Och om jag inte minns rätt så skall den butiken som har slut på varan kolla lagerstatusen med andra butiker om de har något ex kvar, finns det det så är du berättigad att få köpa den och få den innom leveranstiden.

Deras annonser är inte alltid riktad bara till en butik utan till hela kedjan och då kan det ta slut i den butiken där du bor.

så har det berättats för mig
Belägg för mina åsikter.
Helt klart är det bara vissa fall som det kan strula men tittade på PLUS i går och det var väl ingen smickrande betyg till OnOff som vår allas Sverker delade ut.Tänk att lämna in en mobil för glapp i luckan och efter lång tid få reda på att den är skrotfärdig för fuktskada och därtill behöva betala 400 kr för att man ska få tillbaka mobilen,helt sjukt.

Men kanske var det någon reparatör som såg en chans att få en ny telefon

Nej bojkotta OnOff tills dom skärper sig med sina utannonserade varor som knappt går att få tag på och denna evinerliga rea som pågår jämt,det är våryra,lagertömmning,nattöppet mm
Jag kan tillägga att det är helt omöjligt att nå Onoffs kundservice (jag har ju som sagt beställt via Internet så jag kan inte gå in i någon butik). Jag vill ju då alltså ha en returfraktsedel - jag vägrar att betala returporto.
Jag har ringt (lång väntetid, sen blir jag bortkopplad), jag har mailat flera gånger (kundservice@onoff.se som man blir hänvisad till när man ringer men som ej står någonstans på hemsidan), använt mig ett flertal gånger av deras kontaktformulär på deras hemsida. De ignorerar mig totalt!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem