Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Varning för www.onoff.se

Varning för www.onoff.se

Jag vill varna för www.onoff.se! Beställde ett gäng essenser till SodaStream - varenda flaska var gammal (den äldsta 3 månader efter bäst före-datum)! Så det var ju knappast något litet slarv med en flaska eller så - utan här pratar vi varenda flaska! Snacka om att man tappar förtroende totalt för onoff.se! Jag ska aldrig mer handla varken på onoff.se eller i någon Onoff-butik, jag är så besviken!
Antal svar på detta inlägg: 34
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Till Lurad....
Onoff säljare vet inte vilket produkter innhåller och grunden.
ta aldrigt lån av onoff heller livfarligt, dem har fick massa varning konstmentverket och PLUS SVT.
Köp på siba enda affärr man kan lita på
Göcke:

Njae, det är nog precis lika billig arbetskraft i båda fallen. Men fortfarande är det så att kläder ofta säljs i märkets egna butiker, och även i fall där så inte är fallet, Carlings etc. så är marginalerna skyhöga, som jag sa, många hundra procent.
Vidare är det ovanligt att klädbutiker köper från mellanhänder, man köper oftast direkt från "märket", iaf var det så med alla märken vi jobbade med.
Hemelektronik däremot var inte alls ovanligt att man köpte in via en grossist.
Elektronikbutikerna är glada om de kan sälja en TV till 20-25 procents marginal, tro mig.

Men det är klart att du har rätt att vi konsumenter har det olika väl förspänt, bor man i stklm så kan man ju välja och vraka vilken butik man vill göra sitt inköp i. Men det gäller ju de flesta områden, inte bara elektronik.

Men poängen är den att elektronikbranschen är ingen dans på rosor, det är ett jävla jobb, dessutom support och service på grejjorna, även det slipper man i klädbutiken.

Jag har gedigen erfarenhet av bägge branscherna, och kan säga så mycket som att jag ALDRIG mer kommer jobba på det sätt jag gjort (ansvarig) inom elektronikbranschen, men däremot gärna klädbranschen.

Vad min egentliga anledning till allt orerande är att jag tycker:

Det är löjeväckande att påstå att HELA OnOff är skit, och alla där bara luras .. det är PRECIS samma typ av individ som kan få för sig att ALLA kosovoalbaner är tjuvar, eller något annat lika idiotiskt.
Jag har iofs aldrig jobbat på OnOff, men likväl är jag HELT säker på att det finns massor med trevliga anställda på det företaget, jag har iaf träffat flera stycken som kund.

Om det är NÅN kedja man ska varna för, så är det "Power" men det beror mer på att deras finansiella ställning är helt underminerad, och man vill inte handla hos en säljare som kanske inte finns kvar nästa halvår..
Los Lovos , tror att vi har kommit fram till samma slutsats när det
gäller märket kontra butik / anställd, bara vi fick snurra varvet runt.
När det gäller Power så hänger de nog med, de har ju omorganiserat sig i tackt med coop-rörelsen. Det har snurrat många varv för dem sedan 50/60 talet.
Annons
Coop drog sakta men säkert ner på sitt innehav i Power, och hade som slutmål att inte ha någonting med power att göra alls. Detta har pågått ända sedan Power bytte namn från City Stormarknad.
Coop äger t.ex. inte längre öht power.. och medmera samarbetet lär ju få stryka på foten i samma takt som Coop tar in mer och mer elektronik i sina egna butiker. Redan nu kan man köpa DVD spelare på konsum.

Coop renodlar sin verksamhet, och power är inte den enda kedjan man tänker ge på båten.
Håll er till tråden IS´are
Som ni ser ovan var det den 18/3 när jag startade den här tråden.
Först idag en månad senare har jag fått tillbaka de pengar www.onoff.se" target="_blank">www.onoff.se var skyldig mig för de reklamerade varorna - och det först efter att jag kontaktade dem igen förra veckan och undrade varför jag aldrig fick tillbaka mina pengar?!
Näääe www.onoff.se" target="_blank">www.onoff.se blir det aldrig mer!
Jag har handlat mycket över internet och på så många olika ställen - från smått till stort (gäller både saker och webbställen), genom åren - MEN aldrig varit med om en sån skitdålig kundservice som på detta ställe.

Som Göcke påpekade,i ett tidigare inlägg.

Köp hos er lokala handlare.Det kanske blir lite dyrare,men vad
spelar det för roll.Nerver och hälsa är värt mycket,än att reta
sig på dessa jättekoncerner,som går ut med falska erbjudande,
och byter försäljare,som jag byter kalsonger.(Varje dag)
ONOFF ska man inte handla på alls. De är mycket bättre på Elgiganten där har dom riktig service och bra anställda.
Tycker att Lurad har blivit riktigt dåligt behandlad.
Tyvär så kan man bli det av andra också.
Tipsar

1. Kolla nämre produkter via nätet föst
2. Kolla produkter Suport sida du själv jämför
3. går flera affärer/butiker det är olika priser
4. klar att köpa

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem