Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Varning för www.onoff.se

Varning för www.onoff.se

Jag vill varna för www.onoff.se! Beställde ett gäng essenser till SodaStream - varenda flaska var gammal (den äldsta 3 månader efter bäst före-datum)! Så det var ju knappast något litet slarv med en flaska eller så - utan här pratar vi varenda flaska! Snacka om att man tappar förtroende totalt för onoff.se! Jag ska aldrig mer handla varken på onoff.se eller i någon Onoff-butik, jag är så besviken!
Antal svar på detta inlägg: 34
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Handla inte överhuvud taget på någon av de stora.
Gynna de små istället

En av mina anledningar är:
varorna åker kors och tvärs mellan butikerna i de stora företagen.

Sedan tycker jag att exemplet med telefonen var dåligt
det finns nämligen inte så många service ställen som får reparera telefoner , och inga är ägda av de stora.
Att få fuktskada i en telefon är otroligt lätt, för de är inte byggda med skydd för fukt. och det är vi konsumenter som har skapat behovet av telefoner som är designade fel på flera områden.
Och att lämna ut en telefon som visar spår av fuktskada är en allvarlig sak. Du kan ju själv tänkare in i sittuationen att telefonen
inte fungerar den dagen du behöver den, att som tekniker lämna ut en telefon med sådana symtom utan att säga något. är inte troligt, man gör det inte av illvillja.

En undersökningskostnad är alltid själigt att ta ut annars så kan inte service ställena överleva
Man kan ju också diskutera om telefonerna skall klara att ligga tillsammans med blöta/fuktiga jympakläder, tappas i pissränna/toalett eller varför inte bara i en snödriva eller vattenpöl
Eller fall skadorna, skall de klara att ramla ur bröstfickan i bordet eller från bordet till golvet.
En del telefoner har helt enkelt en del som lossar vid denna behandling och på detta sättet så ser man att de har utsatts för
denna typen av händelse.

Jag tycker det är synd att vi får betala detta priset för att vi vill ha ny design hela tiden, och att telefonerna har blivit en dyr köp slit och släng produkt.
Jag köpte en digitalkamera för 3 år sedan, lämnade in den för reparation förra året..hade nämligen smart nog tecknat den där 3 års försäkringen som dom vill pracka på var och varannan kund...men iaf...
När jag skulle hämta min 4000:- kamera å var den borta...hmm..
tänkte jag,, efter att expediten suttit i över en havltimme i telefon, öppnade kan kassan och plockade upp 4000:- och gav mig i handen.... fick dock skriva på ett kvitto..
Detta är faktiskt bra service, de kunde lika gärna dragit av självrisken som jag skulle betalat "400:-" på de 4000:- som jag fick tillbaka, och sen kunde de också ha skrivit ut ett tillgodokvitto istället...
Summa av kardemumma blev att jag fick tillbaks samma peng som jag köpte kameran för 3 år sedan = att jag faktiskt haft en digitalkamera gratis i 3 år om man räknar så...
JAG TYCKER DET ONOFF VISADE GOD VILJA och jag kunde lika gärna köpt en ny kamera nån annanstans, men jag köpte en ny direkt dan därpå i samma butik..

För 3 år sedan fick man inte lika mkt digitalkamera för 4000:- som man får idag.. Tack onoff../ Jerker
Om ni försöker få tag på Onoffs kundservice och inte kommer fram (varken via mail, kontaktformulär eller telefon - jag i detta fall, har alltså hållit på sedan i torsdags) - ge inte upp (som jag höll på att göra). Jag har äntligen nått dem via telefon! Så nu ska min returfraktsedel vara på gång.

Ja, Jerker jag håller verkligen med om att just i ditt fall var det verkligen god service!

...men jag har inget förtroende för Onoff längre...
Annons
Lurad mår bättre, Bra trägen vinner, brukar man säga.
Hoppas att du hittar en annan butik som ger dig den service du vill ha.
Tack Göcke, det gör jag nog. Handlar mycket via webben (och har gjort länge) och detta var första näsbrännan, men nångång ska väl vara den första.
Jösses vad mycket lögner och missuppfattningar den här trådet späckas av.. Göcket borde iaf veta bättre.
Själv äger jag en diger samling hemelektronik, från de flesta TVspels konsoller som någonsin funnits på marknaden till hembioutrustning till datorer till nästan allt som man kan ha bärbart .. etc..

Jag har aldrig någonsin blivit verken lurad eller missnöjd, och jag har handlat hos alla stora aktörer (och den del små).

Som vanligt handlar det om att man måste ha lite koll själv för att bli nöjd i slutändan, och alla ni som inte orkar skaffa er lite koll får helt enkelt skylla er själva, lättjan är alla lasters moder.

Vad gäller föregående inlägg så ställer jag mig tveksam till Göckes anklagelser om kartellbildning.

Om vi istället skulle kommentera en bransh som VERKLIGEN lurar skjortan av er, så slå en blick mot klädbranshen ..

Jag skulle tippa att OnOff/SIBA/Power/ElGigantens snittmarginaler ligger någonstans mellan 15-25% beroende på olika faktorer, detta är alltså det täckningsbidrag som kedjorna skall överleva på.
Jämför gärna med klädbutiker som har marginaler på flera hundra procent !!!
T.O.M. när det är "Mellandags REA - 70% !!" så TJÄNAR de fortfarande pengar på varenda plagg.
Det är inget under att det är Svenska H&M som har spritts över världen och inte SIBA ..
Nu får du ta och ge dig Los Lovos , jag har inte anklagat någon för kartellbildning, jag har sagt att siba/OnOff är som systrar
det är en himmla skillnad, och om du läser det jag skrev så
förstår du varför jag menar så.
Ett tag så fanns det en slogan att om du hittade samma vara som var billigare så skulle du få en viss peng åter.
Det var bara så att ingen av de inblandade hade samma vara.

Sedan var upprinnelsen här att klanka på en hel butikskjedja för att man har fått gammla varor eller att de inte fanns i butiken dit man begavsig. Det kan drabba vem som hellst i vilken kjedja som hellst. inget unikt i mina ögon.
Det är bara så himmla tråkigt att det behöver hända.

Dessa procentsattser du nämner får stå för dig själv, men jag tvivlar på att du är så insatt som du vill påskina.

Och har/hade jag den infon så skulle jag inte skyllta med den utåt, för då begår jag förmodligen tjänstefel.
Göcke:

Tjänstefel är någonting som endast offentligt anställda personer kan begå.
Och tro mig, jag är precis så insatt som jag påstår.

Gissa själv hur mycket det kostar att tillverka ett par Jeans, som säljs för mellan 500-1500 beroende på märke.

Och gissa själv om det är OnOff/SIBA/Power/ElGiganten som tjänar de stora pengarna, eller SONY/Philips/Panasonic/etc.
Los Lovos , vad har slutpriset och vad de tjänar för betydelse, om vi som konsument vill köpa en vara så gör vi ju det.
Annars så kommer det ju andra tider då de måsste vraka bort det
om lagret inte går att sälja.

Jag tror du missförstog mig i mitt sätt att visa att somliga har det
förspänt som tex har både Siba och ONOff vägg i vägg.
Då finns möjligheten att kunna välja butik. men att bara för att man gör det så kanske inte den andra går lottlös ur det hela.
angående det gemensamma finansbolaget Resurs

Tycker att du med exemplet med jeansen har glömt minst en mellanhand. typ jeansmärket

Så det är ju bara tråkit att det skall finnas arbetare i både tk och elektronikbranchen som jobbar skiten ur sig för ingen ting.

för det var så du ville att det skulle framställas som, att det var billigare arbetskraft i tk industrin eller?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem