Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Olika Människor

Olika Människor

Jag fick ett svar en person i ett tråd denna här forum
vad han sa blir jag glad över.
Om man är ordblind skall man försöka sitt bästa

1.Jag har tänkt på vad människor tar alltid utsidan
Jag tycker denna programmet Topmodel är skit,
om jag vore programchef på tv3 skulle jag aldrigt sända enda signal riktar åt utsidan. Insidan räknas mycket mer

2.gäller personer är cp-skada som inte får chansen
uppleva som normal liv människa. Men det tycker inte vissa människor cp-skada inte får uppleva som normal.
Min fru är kontakt person till en handikappad tjej
jag tycker är jävla bra. Jag tycker alla normala människor,
Skall bli kontakt person till en förhindrar person som har tid med det.
Jag är också en kontakt person till en kille som har svårt massa delar sitt liv. Den killen har jag roligt tillsammans.
Jag skiter vilken för-handikapat han är.
Han är min kompis. Jag har ett stressat jobb och försöker jag tar möjligt tid han behöver träffa mig. Hans mor tycker JÄVLA skönt och roligt att han träffar mig.
Jag tjänar en slant av socialen för jag är hans kontakt person dom pengar delar jag häften till honom vi har mycket mer roligt.

3. utlänningar/invandare dem måste också leva.

4. Fattiga eller rika: fattiga lever hårdare liv inte har råd med en ny fin bil/dator/villa
Detta är SKIT i samhälle rika är bäst dom är inte bäst.
Mest fattiga kommer in Kronofogdenmyndigheten. Varför kan inte rika hjälpa med fattiga.
Det finns inte svar denna fråga. Det pengar gäller
Vad jag rycker att Svenskaspel skall ger vinsten som är fattiga. Eller skall svenskaspel sluta upp lurar folk med pengar hela tiden. Vissa blir spelboende.

Vad tycker ni?

Antal svar på detta inlägg: 52
Sidor: 1 2 3 4 5 6 Nästa »

1. Det finns en hel del mäniskor som tycker om dylika program, att förbjuda m.m. är helt fel om det nu är det du menar?
Personligen tycker jag inte heller om TopModel, så jag byter kanal.

2. Inget fel på handikappade, och det är ju bra att det finns mäniskor som ställer upp o.s.v.

3. "dem måste också leva" ?? Förstår dig inte riktigt, men om du menar att de ska ha samma rättigheter som vi alla andra i Sverige så har du helt rätt.

4. De som har mycket pengar är inte bättre än någon annan, men dom kan nog leva i många fall lite mer behagligt än de som inte har lika mycket.
Svenska spel skall ge pengarna till de fattiga?? Mycket av deras inkomster går till idrotten i Sverige.
Vissa blir spel beroende ja?? vissa är alkolister skall vi då förbjuda både spel och alkoholhaltiga drycker(lite hårt draget).
Personligen så tycker jag du har helt fel här.

gözta

...ja, tänk om man råkade ut för en olycka och hamnade i rullstol,
kanske får en hjärnskada..*burrrr*

en tjejkompis - brorsa råkade ut för en motorcykelolycka,
han var en ganska cool kille.
efter olyckan blev han en helt annan person.
han fick börja om!
med blöjor
att räkna, läsa
han kände inte igen människor,
fick dessutom lära sig att kunna stå och gå.
detta var för 15 år sedan.
idag är han bra och det tog 15 år av att kämpa sig upp till ett normalt liv igen. att han överlevde denna svåra olycka är ett mirakel.
undertiden blev han bemött av misstänksamhet, ohörsamhet, misstro o allehanda kvädelser.
tycker att folk kan vara så elaka

mvh//*doobidoo*
Gösta:
Är detta ett försök till bikt, för alla otrevligheter du skänkt andra personer här på IS???
Annons
1. Fotomodell är ett yrke, och genom serien Top Model ser unga flickor att det inte bara är att pluta med munnen och vara snygg. Även i modellvärlden spelar insidan roll och det tycker jag att ett tv-program som Top Model faktiskt får fram. Samta att ingen dröm förverkligas av sig själv, utan att framgång kommer av hårt arbete. Det är synd att Gösta inte verkar inse vad Top Model handlar om.

2. Det är väl trevligt att människor stöttar personer med handikapp. Vad jag har svårt att förstå är varför de ska få betalt? I så fall borde alla få betalt för att ha en kompis, eftersom alla kan behöva en vän. Jag ser många ställen i vårt samhälle där de pengarna skulle göra mer nytta, t.ex i äldreomsorgen.

3. Jag förstår inte riktigt vad Gösta vill säga med punkt nummer 3, så därför vet jag inte hur jag ska svara. Men min impulsiva tanke är att flyktingar som inte fått asyl och sedan gömt sig, inte ska belönas med asyl.

4. Visst är det tråkigt att alla människor inte har pengar så de klarar sig, och att vissa inte kan sköta sin privatekonomi. Men i ett land som Sverige kan alla få det att gå runt, om man hanterar sina pengar med ansvar och förnuft. Kopplingen till Svenska Spel förstår jag inte i sammanhanget. Det är tragiskt att så många blir spelberoende, men även där måste individen ta eget ansvar.
Wicked du kan tycka att Topmodel är bra
[Red]MEN Nu måste du förstå. Jag tycker
Många drappas med ser på denna programmet,
det blir ungdomtjejer bli förstörda dem skall bli hur snygga som helst. Det blir mobbning och trakserad alla tjejer skall vara smala.den programmet kostar 3 miljon[/Red]
Wicked handikappade har svårare får kontakt välden.
Jag får pengar av socialen att vi skall göra något ting
bli en sånt med det behövs
Jag tycker inte man kan skylla mobbing på Top Model, barn har mobbat varandra långt före vi hade docusåpor på tv. Detsamma med skönhetsidealen för tjejer, ett problem som ligger mycket djupare än tv program.

Många personer har svårt att få kontakt med världen. Jag anser att skattepengar först och främst ska hamna där de basala behoven finns. Att gå på bio med en kompis är inte ett basalt behov. Det är bra att människor frivilligt engagerar sig i att hjälpa handikappade till ett socialt liv, det vore ännu bättre om engagemanget kom utan betalning.
Wicked

Många personer har svårt att få kontakt med världen. Jag anser att skattepengar först och främst ska hamna där de basala behoven finns. Att gå på bio med en kompis är inte ett basalt

Hörudu Tänkt vad andra som missbruker spelberoende, Acholist som får bidrag kalla du det är basalt?

behov. Det är bra att människor frivilligt engagerar sig i att hjälpa handikappade till ett socialt liv, det vore ännu bättre om engagemanget kom utan betalning.
svar på 1.

anser att hela livet är en tävlan från det att vi skapas i livmodern,
kämpar vi oss fram bland miljontals spermier.
bara 1 eller 2 kan vinna, resten dör och blir nerspolade.

top'modell har en fördel, ingen dör eller blir nerspolad.
det enda som händer är tårar och en taxi hem.

alla kan inte alltid vinna förstapriset,
that's life, take it or leave it.

mvh///*majJjs*
Ja du Gösta, att ge vård och bidrag till missbrukare är alltid vanskligt, då säker en del pengar går till missbruk, och för att vård ofta är bortkastat. Samtidigt så behövs pengar för de mest grundläggande saker i livet, boende, mat o.s.v. Frågan är om man inte borde kräva en motprestation innan bidrag delas ut i större utsträckning än vad man gör idag.

Katarina, jag tror detta skall vara ett forum utan personliga påhopp? Att kalla mig rubbad kan uppfattas som ett ganska så otrevligt påhopp tycker jag. Som tur är bryr jag mig inte om vad okända personer på internet tycker. :D

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem