Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Olika Människor

Olika Människor

Jag fick ett svar en person i ett tråd denna här forum
vad han sa blir jag glad över.
Om man är ordblind skall man försöka sitt bästa

1.Jag har tänkt på vad människor tar alltid utsidan
Jag tycker denna programmet Topmodel är skit,
om jag vore programchef på tv3 skulle jag aldrigt sända enda signal riktar åt utsidan. Insidan räknas mycket mer

2.gäller personer är c...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 52
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

ingen tycks ens fatta 0,001 % av vad jag skriver om.
hur ska man kunna debattera då??
*lol*

får väl debattera mot mig själv...

*nåväl, metoden borde prövas på våldsamma fångar, för att se om dom blir lugnare. om det fungerar, så vet vi att när dom kommer ut igen, är dom mer harmoniska, än hatiska.
många fångar idag, blir värre än monster,
när dom kommer ut har hatet mot allt och alla byggts upp så mycket att inget hjälper.
förebyggande är mycket viktigt!
sedan kan metoden användas ute i samhället.
Ja, om du vill att de som debatterar ska förstå dig bättre m0zQit0z så får du vara mer tydlig i det du skriver. T.ex vilken metod pratar du om i föregående inlägg? Om du menar att ge kvinnligt könshormon till män så undrar jag om detta är en beprövad metod, eller ska vi använda fångarna som försökskaniner för ett bevisa din teori? Och i vilken utsträckning ska fångarna själva få välja om dom vill ha hormoner?
Det är ju ganska coolt..^^

Om man ska ge fångar som begår våldtäkt kvinnligt könshormon för att minska deras sexualdrift så MÅSTE ju detta betyda att tjejer har en MINDRE sexualdrift än män och därav måste männen hela tiden "pocka" och "pocka" på kvinnorna..

Bara en tanke varför killar jämt ska ta initiativet och hålla på att tafsa...

Annons
Om vi ger kvinnor manligt könshormon kanske det betyder att vi kvinnor tar för oss mer i samhället och på arbetsmarkanden. Vi kanske jagar ifatt de där toppjobben. Hur långt ska vi gå i jämlikhetens namn?
wicked

alla män och kvinnor har BÅDA dessa hormoner naturligt i kroppen. vissa har mer eller mindre bara.
män som har mycket testosteron, är mer våldsbenägna
kvinnor som har mer testosteron.....likadant
män med mer östrogen, mer lugna
kvinnor med mer östrogen, mer lugna

det jag menar är att finna en balans.
tror även fångar fattar att deras kroppar är i obalans, när dom känner så mycket hat, oro, samt våldsamma impulser!
det kvinnliga könshormonet skulle endast göra gott,
inte som folk tror, ge den manliga kroppen bröst..*asg*
östrogen finns redan hos män, hos vissa mindre.
därför skulle detta vara en superb lösning.
även på våldsamma kvinnor.

har du inte tänkt på, när man ser *stora* kvinnor på typ tv, hur manliga dom ser ut?
muskler, mindre hår på huvudet, bred haka o.s.v???

jag finner ingen skillnad på manlig och kvinnlig intelligens.
det finns mycket korkade män
precis som det finns mycket intelligenta kvinnor

det som styr oss är hormonerna, dessa har inget med intelligens o göra.
stor skillnad.
Jag förstår mycket väl att vi har både manliga och kvinnliga hormoner i oss m0zQit0z, vad jag vänder mig emot är att börja exprementera med människors hormonbalanser för att skapa någon slags välanpassad människa som inte är våldsbenägen.

Jag håller heller inte med dig om att hormonerna styr oss fullständigt, till en viss del, javisst, men jag tror på individens förmåga att fatta intelligenta beslut.

Att män och kvinnor uttrycker sig och resonerar på olika sätt tycker jag är tydligt i vardagen. Så även här på forumet.

Tja .. efter att ha läst den här tråden och alla inlägget så ser iaf jag skillnad på manlig och kvinnlig intelligens här och var
wicked

ibland styr driften över intelligensen,
varför inte hjälpa?
det är inga okända grejer.

men självklart. allt nytt är ju skrämmande.
förut trodde folk att jorden va platt oxo..*lol*

los lovos

skillnad på EQ och IQ??
haha!

mvh// *Q*
Jag tror visst man ska hjälpa människor som inte kan hejda impulser. Idag finns en terapiform som kallas Dialektisk beteendeterapi, förkortat DBT, som hjälper personer med diagnosen emotionellt instabil personlighetsstörning.

Denna terapi har visat sig vara mycket effektiv och lärt dessa personer hantera sina impulser och leva med detta psykiska funktionshinder. Många våldsbrottslingar lider nog snarare av detta än av obalans i hormonnivåerna.

Vad man behöver är istället en bra kriminalvård, med terapi som kan ge insikt och verktyg att hejda impulser istället för hormoner.
wicked

det är väldigt naivt att tro, terapi hjälper mot allt och alla.
terapi hjälper inte alla.
vissa människor har en så stark drift att återfalls statistiken är skyhög, oavsett terapi och medicinering.
var inte naiv wicked.

därför behövs fler metoder än endast 2.
alla 3!
medicinering
terapi
hormoner
ju mer hjälp en människa får, dessto bättre!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem