Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Olika Människor

Olika Människor

Jag fick ett svar en person i ett tråd denna här forum
vad han sa blir jag glad över.
Om man är ordblind skall man försöka sitt bästa

1.Jag har tänkt på vad människor tar alltid utsidan
Jag tycker denna programmet Topmodel är skit,
om jag vore programchef på tv3 skulle jag aldrigt sända enda signal riktar åt utsidan. Insidan räknas mycket mer

2.gäller personer är c...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 52
Sidor: «1 2 3 4 5 6

m0zQit0z, det är väldigt svårt att diskutera med dig när du lägger ord i ens mun. Jag har inte sagt att terapi hjälper allt och alla. Jag sa att DBT har gett mycket bra resultat, till de patienter som fått det.

Jag tror att problemet ofta kan vara att våra brottslingar får sitt straff, utan att få vård eller terapi. De kanske inte ens fått en diagnos eller en ordentlig psykiatrisk utredning.

"ju mer hjälp en människa kan få, dessto bättre"

m0zQit0z har du någonsin hört uttrycket att hjälpa så man stjälper? Om man kan undvika mediciner eller hormonbehandlingar anser jag att man ska göra det.
wicked

helt sant,det är sorgligt att dom inte får den vård som verkligen behövs, utan skyfflas in i förvaringsboxar.
när dom sen kommer ut, är dom i princip livsfarliga muskelberg med vapen *ryyyys*
vi är på samma linje!
*att hjälpa så man stjälper*... ja, jo, sant, funkar det inte, ska man ju lägga ner projektet, men då bör det ske individuellt.
trevligt att debba me dig, du verkar välutbildad och välartikulerad i ditt skrivande språk!

hm, men ..men men men... *lol* jag måste få hålla vid den lilla hormonsprutan tills forskning antingen bevisar eller motbevisar.

däremot har det gjorts en spännande studie!
i amerika såklart...he he
dom delade upp en grupp fångar:
5o st fick äta vanlig mat UTAn frukt och grönsaker
dom andra 5o fick vanlig mat men med mycket frukt och grönsaker.
efter ca 1 år kom forskningsgruppen tillbaka och märkte...
att grupp 2 var gladare, piggare och med större framtistro
än grupp 1 som fortfarande hade samma mönster.

men nu wicked kan jag inte sitta o stirra på dataskärmen mer!


mvh//*later*

Sida:
« 4 5 6


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem