Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Olika Människor

Olika Människor

Jag fick ett svar en person i ett tråd denna här forum
vad han sa blir jag glad över.
Om man är ordblind skall man försöka sitt bästa

1.Jag har tänkt på vad människor tar alltid utsidan
Jag tycker denna programmet Topmodel är skit,
om jag vore programchef på tv3 skulle jag aldrigt sända enda signal riktar åt utsidan. Insidan räknas mycket mer

2.gäller personer är c...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 52
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

vad ja tycker om nr. 4

spelberoende är ett missbruk, precis som all annan missbruk,
är det även klassad som en sjukdom.
(bör behandlas som sjukdom)
sen om nu *vanligt* folk vill slänga ut pengar, för att sedan förlora om och om igen, är dom endast korkade och får skylla sig själva.
ingen tvingade dom.

att det finns rika och fattiga är ett nödvändigt ont, tyvärr.
men några förtjänar dessa miljoner,
det finns en mening, en bakgrund att ta i akt.

däremot att det finns så fattiga, att dom blir hemlösa,
är ett helt annat problem.
därför bör det finnas 1 stort höghus i varje kommun,
små lägenheter.
kan kallas för : REFORM HUS
där folk får bo högst 6mån till 1 år, för att ordna ekonomi (arbete) och egen bostad,
har dom inte fixat det inom denna period, åker dom ut,
så att chansen kan gå till nästa person/familj.
konstigt att inte detta finns, skulle bespara samhället en hel del miljoner.

mvh/*trollmössan*
m0zqit0z håller fullständigt med dig det finns olika nivå klass hela välden

Katarina det finns delar av detta du säger som stämmer
men den människar påstod jobbar på vården.
Jag känner någon som har jobbat på vården han är inte frisk själv
Gösta:

1.
Jag håller med om att Top Modell verkar vara skräp (jag skriver verkar, eftersom jag inte följer det programmet). Det mesta som sänds på TV är skräp, men om folk konsumerar skräp så kommer folk att producera och sälja skräp. Kvalité kostar pengar ALLTID.

2.
Det är jättebra att folk med särskilda behov kan få hjälp i sin vardag.

3.
Ja, och?

4.
Om man inte vill vara fattig så föreslår jag att man gör någonting åt sin situation. Alla har ett val. Tycker man att det är otroligt spännande att spela nät-poker eller spela på hästar så kanske det är värt alla pengar. Om man v e r k l i g e n vill bli rik så går det att greja om man jobbar stenhårt och hela ens liv cirkulerar kring att bli rik. Jag väljer t.ex. att kasta bort de mesta av mina pengar på dyr sprit och champagne eftersom jag värdesätter festnätterna med vännerna mycket mer än att äga dyra föremål eller ha en massa aktier och fonder.

m0zqit0z:

Bara så du vet så kämpar inte spermierna om "vem" som kommer först till ägget. Det är mängder av spermier som flockas kring ägget som efter ett tag släpper in en, ibland slinker extra spermier in och det blir tvillingar, trillingar, etc. Det handlar alltså om att bli vald snarare, timing, tur eller slump. Ganska likt livet i övrigt alltså.
Annons
Är man lyckligt man är rik?
Gösta hade en fråga som verkade försvinna i det allmäna tumultet och det var om rikedom ger lycka. Personligen tror jag att rikedom kan ge en viss trygghet. Det verkar vara mycket svårt att vara lycklig om pengar inte ens räcker till mat och husrum. Pengar gör det även möjligt att t.ex resa och förverkliga drömmar, som någon utan pengar inte har möjlighet att göra. Den sortens självförverkligande tror jag ger en bättre förutsättning för lycka.

Men visst kommer sann lycka inifrån, att vara i harmoni med sig själv och ha en god hälsa. Att ha en positiv livssyn och omge sig med kärleksfulla människor, värden i livet inte pengar kan köpa.

Kanske är det även så att vi har för stora förhoppningar om lycka i västvärlden? Kan man alltid känna lyckorus? Jag tror inte det. Man får nöja sig med att må bra och de tillfällen i livet då lyckan glimtar till.
länk till los lovos:

spermiens kamp in i ägget!
oftast, endast EN överlever inom 1 dygn.
*angående tävlan i göstas inlägg*

http://www.mimersbrunn.se/doc_print.asp?aID=3107
m0zQit0z LOL.

***************************
Mobba ingen här tack denna råd
***************************

Wicked en lyckligt är man inte rik människa dem måste betala för hög skatt. om du har 100 00 nu på en konto
hur mycket får du nästa år? hoppast du kan räkna.

nån vinner dokusupa, är 1 år friskatt samt svenska spel
Jag tror man måste sätta sig över snålhet och ovilja att släppa ifrån sig pengar för att vara lycklig, annars kommer man alltid vara missnöjd med alla små utgifter i vardagen.

Om man upplever det som psykiskt jobbigt att betala skatt, kanske man kan tänka på de bra saker pengarna går till, t.ex barnomsorg eller sjukvård. Då kanske det känns lite lättare att betala?

I vilket fall som helst kommer man alltid vara tvungen att betala skatt, så det vore ju sorgligt om det skulle få komma mellan sig själv och lycka.
m0zQit0z:

Men du måste ju skämta, du hänvisar alltså till ett skolarbete för att styrka din tes?

Prova den här länken istället, den förefaller några hundra gånger seriösare.

http://www.infomedica.se/artikel.asp?CategoryID=15739&PreView=
los lovos

oavsett länk styrker båda det jag sagt.
läste även din länk

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem