Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Olika Människor

Olika Människor

Jag fick ett svar en person i ett tråd denna här forum
vad han sa blir jag glad över.
Om man är ordblind skall man försöka sitt bästa

1.Jag har tänkt på vad människor tar alltid utsidan
Jag tycker denna programmet Topmodel är skit,
om jag vore programchef på tv3 skulle jag aldrigt sända enda signal riktar åt utsidan. Insidan räknas mycket mer

2.gäller personer är c...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 52
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Wicked räcker inte så långt komma räcka skatten allt vårt samhälle.

beror på vad komuner har råd för barnomsorg.
m0zQit0z:

Om du uppfattar det så på riktigt och inte bara försöker göra dig till, så blir det svårt att diskutera med dig eftersom du uppvisar vissa svårigheter med att ta till dig information på ett korrekt vis.

Men skam den som ger sig, du ska få några fler länkar så kanske du slutligen lär dig hur ett barn blir till.
___

"Om mannen har nedsatt spermieproduktion finns det kanske bara ett tusental spermier i ett ejakulat och det anses inte räcka för en befruktning. Det krävs nämligen ett antal spermier som forcerar både ett "cellmoln" runt ägget och som kan forcera äggcellens skal så att Den Utvalde kan ta sig in i ägget."

http://www3.lu.se/info/lum/LUM_09_95/LUM9_01_spermier.html
___

"Har då ägget någon möjlighet att påverka hur dess genuppsättning kommer att se ut efter befruktningen? Den som sett bilder av en äggcell strax före befruktningen vet att den är omsvärmad av stora mängder av spermier. Det är inte så att det är en slump eller ett naturens obegripliga överflöd att hanen lämnar miljontals spermier vid parningen. Det garanterar att det finns stora mängder av spermier som kommer fram till ägget. Med hjälp av MHC-komplexets ID-gener kan sedan ägget välja att låta sig befruktas av en spermie som ger det blivande fostret maximal chans att fungera i livmodern och ett fullgott immunförsvar när den väl är född.

Det låter kanske märkligt att ett obefruktat ägg skulle kunna välja spermie för befruktning. Men befruktningen sker inte genom att en spermie med våld tränger in i ägget utan genom att cellväggen i ägget öppnas så att spermien kan överföra sitt DNA-innehåll till ägget. Ägget tar aktiv del i befruktningsprocessen genom öppna väg för en lämplig spermie."

http://www.genetica.se/manuskript/naturens%20skydd.doc

___

Varsågod.


los lovos

allt det där vet jag redan. forfarande står det, som bestyrker det jag sagt tidigare: 1 spermie

los lovos citat: ..kan sedan ägget välja att låta sig befruktas av en spermie som ger det blivande fostret maximal chans att fungera i livmodern och ett fullgott immunförsvar när den väl är född.

men bra att du gjort egna undersökningar.

mvh//

Annons
Los Lovos:

Fascinerande fakta.

Själv har jag alltid tyckt att en fotbollsmatch är den ultimata liknelsen för befruktningen mellan laget (spermierna) och målet (ägget)
m0zQit0z:

något säger mig att din kunskap är betydligt mer trovärdig bara ..hmm
Katarina:

Och vad symboliserar då målvakten ?


__

m0zQit0z:

Varför inte bara läsa dina egna inlägg, då ser du ju hur de inte överensstämmer med verkligheten.

Du skriver:

”anser att hela livet är en tävlan från det att vi skapas i livmodern,
kämpar vi oss fram bland miljontals spermier.
bara 1 eller 2 kan vinna, resten dör och blir nerspolade.”

Här låter du påskina att spermierna tävlar när de kämpar sig fram och att bara en kan ”vinna” genom att då smälta ihop med ägget.

Jag svarade på det genom att upplysa om hur det egentligen går till varpå du svarade följande:

“spermiens kamp in i ägget!
oftast, endast EN överlever inom 1 dygn.
*angående tävlan i göstas inlägg*”

Detta var återigen rena felaktigheter från din sida. Jag har presenterat flera länkar från synnerligen tillförlitliga källor för att försöka hjälpa dig ur ditt liv i villfarelse om hur ett barn blir till, någonting man tycker att en person född på 70 talet borde ha koll på.

Ditt senaste inlägg om att länkarna jag sände skulle styrka det Du redan sagt är nog ett skämt, det måste tolkas så eftersom alla läskunniga personer som följt diskussionen och tittat på länkarna kan se hur den uppfattning om befruktningen som du presenterat i dina inlägg går stick i stäv med verkligheten.
los lovos

provrörsbefrukning/konstgjord har vissa skillnader från en
*NORMAL* befruktning
du kan inte säga att konstgjord är det samma som en vanlig?!

byt ämne el prata me en annan??
konstgjord befruktning: sid 19

http://66.249.93.104/search?q=cache:QAZ7FD8f1BIJ:www.hu.liu.se/proj_katalo
g_05_06.pdf%3Fnode%3D317035+skillnader+mellan+konstgjord+och+normal+befruktning+
vetenskap&hl=sv&lr=lang_sv

normal befruktning: Karolinska sjukhuset!

http://66.249.93.104/search?q=cache:3QV_xnSwF9AJ:www.infomedica.se
/Documents/Sjukdomar_och_skador/Ofrba040330.pdf+l%C3%A4kare+studier+s%C3%A5+h%C3
%A4r+g%C3%A5r+en+befruktning+till&hl=sv

normal befruktning: från en barnmorska!

http://mj.barczyk.se/blog/?cat=2

som du ser en viss skillnad!

I win, you looose
Los Lovos:

Jag tror inte det är så stor idé att uppehålla sig vid detta


Los Lovos (till m0zQit0z):

citat:

/"- Varför inte bara läsa dina egna inlägg, då ser du ju hur de inte stämmer överrens med verkligheten"/ slut citat.

hmm.. hehe.



- Är det inte lite Göstastuk på Los Lovos...??



Katarina jaja dem retar vandrar. Kanske dem är kära vandrar


m0zQit0z räcker nu
gäller dig med Los Lovos

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem