Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Google Chrome

Google Chrome

Hej alla här, någon som upplever trassel med Google Chrome webbläsaren? Här hoppar den och hackar och har sig. Man får börja om ett antal ggr om man till ex vill lyssna på en låt på YouTube. Musiken fungerar men inte bilden, den kommer stötvis med ett par tre sekunders mellanrum. Samma sak om man läser en tidning till ex, scrollen rycker hela tiden bit för bit. Tips emottages tacksamt. Har inte heller gjort något speciellt med datorn som kan vara orsaken. Hälsn. L.
Antal svar på detta inlägg: 44
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Men Göcke...det är väl ändå det som är meningen? Att man skall kunna redigera sitt inlägg om man gjort stavfel eller kommer på att man glömt nåt? Som när jag strax innan två minuter gått, upptäckte hur man förkortar en länk men inte hann rätta till det inom två minuter...väldigt snopet faktiskt.

Avskyr också att se felstavade ord i mina inlägg. Fem minuter kan vi väl få?

Jo det går att backa höger i GC.
Hello igen, leiake, en fråga igen angående nerladdning av webbläsaren på nytt, man är ju kanske inte helt säker på allt i denna värld, om jag nu avinstallerar och tar hem google-chrome på nytt, ändras eller försvinner något från min startsida till ex, mina sparade favoriter till ex, dom vill man ju gärna ha kvar i alla fall. Musikfiler etc, eller finns dom kvar måntro? Hälsn. L.
lagera!

Har du Google som standardläsare så blir det att börja om från början med nya
favoriter. Glöm den operationen så länge.

Själv har jag IE som standardläsare. Det skall man alltid ha. Sedan kan man leka
med övriga webbläsare.

Om du kör med IE fungerar din dator och annat då, eller........???
Annons
För mig, som avinstallerat (och återinstallerat) GoogleChrome massor av gånger nu, p.g.a. mina tidigare beskrivna problem..så kan jag bara konstatera, att inget har försvunnit för mig iallafall. Rubbet finns kvar!

leiake...IE..det finns INGEN webbläsare som har större säkerhetsproblem än den! Hört från en mycket säker källa. Jag hade den förut, men nu...never!
Anne_Sofie , säkerhetsproblem är relativt, och utspritt i tiden, alla webläsare har problem , men det är bara IE som får rubrikerna , så glöm allt snack om bättre eller sämre. det är full krig mellan alla webbläsare och de som skapar dem.

och att skapa en bantad version för att sen lägga till plugginer är också ett sätt att
skylla ifrån sig i säkerhetstänket.

man skapar alltså en produkt som inte kan något, men sen så låter man andra få skulden.

alla appar i era Fonar är samma sak. det är rena godisbutiken för de som gillar att jävlas och vi köper det med hull och hår. (plockgodis)
Godmorning på er, okay, vi får se, jag har inte Google som standard såg jag, så det är nog bäst att det får vara som det är med olika segheter ibland. Man får ta till lösningarna som finns. Anne_Sofie verkar ju ha fått behålla allt ändå, men som sagt, en massa musik som jag använder och har nytta av vill man ju helst inte förlora. Men tack ändå för tipsen. Hälsn. L. /ps, ännu inte fixat det här med "granska och ändra", på Google i alla fall, man får kopiera innan man granskar"/ds.
lagera , för att slippa vara orolig , kan du ju alltid exportera dina favoriter till en fil
den kan du sen importera på alla dina webläsare i flera datorer .

men musik/film osv som du har på datorn har inte med dina webbläsare att göra
du har lite att lära dig av vad som är vad
Som sagt Göcke, visst har vi kanske alla lite att lära, musiken och ev filmer som finns här sitter ju inte avskilda utan har adresserna i favoritlänkar på startsidan för respektive webbläsare. Dom är alltså inte sparade på något annat ställe. Det är det som gör att jag är liiite undrande om en ny installation kan göra att jag förlorar alla adresser etcetc. Vi får se hur de går, kan hända att det ordnar till sig med allt ändå. Hälsn, L.
det du pratar om är länkar
och dem sparar du som jag skrev om.
och det är ett bra sätt att ta dem med till en annan dator

så då behöver du inte oroa dig mer om det.
Jag prova nu Opera Och den funkar prickfritt på is forum!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem