Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Är din granne skurk

Är din granne skurk

Detta kan man ta reda på. Det är inte bra. Men om man skall anlita hantverkare
så kan det vara väldigt bra.

Då söker man på företag. Det är alltid tillåtet.

http://goo.gl/cqnsG6


Antal svar på detta inlägg: 95
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nästa »

leiake, hur tror du att du hade reagerat om ett barn i din närhet blivit utsatt för en pedofil, han som var så snäll mot dina barn när du flyttade in för ett halvår sedan, och du senare fick reda på att han var en känd sexualförbrytare?
North , nu är det så att de hänger ut alla som har ett domslut på sig.

Jag säger bara att det är ett j... skit.

här sitter vi och anser oss var mer förnämare än andra . det är riktigt taskigt.
men det är ett Sverige i riktigt förfall.

North , nästa som syns där kan vara du själv som har gått mot röd gubbe.
och bilisten räddar dig med att köra in i stolpen, skulle du själv tycka att det är rimligt att hänga ut dig på webben.

North som grov brottsling syns på webben??

och inte skulle jag betala för att ta reda på vad du råkat ut för, jag skulle brä på så mycket jag bara kan, har jag agg till dej , så vet man inte ens vad som kommer i svallning..

nä fy den lede , jag föredrar att ha grannsämjan kvar
Jag har märkt det innan Göcke, jag anser att du lever i en drömvärld där alla är goda, och ingen får betraktas som en dålig människa, trots att vi lever i ett mera våldsamt samhälle än någonsin tidigare under mina år.

Jag sa innan att jag pratade om grova brottslingar, tror inte någon är intresserad av hu många p böter jag har, jag har definitivt inget intresse av andras.

Det finns något jag verkligen tycker illa om i Sverige "den personliga integriteten", sätts det upp en övervakningskamera så skall det hämtas in tillstånd från den ena efter den andra, och ofta blir det avslag.

Jag förstår att om man har dåligt samvete så vill man inte fångas på bild, men de sätts inte upp för att filma laglydiga människor , de sitter där för att fånga upp brottslingar, och självklart skall filmerna inte skyddas av någon sekretess, de skall visas på tv så att alla känner igen personen, och kan ge sitt bidrag till att skydda laglydiga medborgare. För min del får de gärna sätta upp dem på offentliga toaletter, det bekommer mig inte det minsta.

Brottslingar skall hängas ut, de kunde tänkt efter före, och än en gång talar jag inte om felparkerare.
Annons
Jag har ju som bekant erfarenhet av pedofiler. Dom är snälla gubbar överlag.
Skrämmer dom upp sina älsklingar så flyr dom.

Pedofili är nog en sjukdom tror jag. I alla fall ett tillstånd som kan jämföras med
att vara så kåt på en kvinna så man blir nojig.

Pedofiler är oftast lite kvinnliga och avvikande i sitt agerande. Lite "småknäpp".

Oftast går det ut på onanera för gubben. Ofarligt med andra ord.

Vore jag domare i ett pedofilmål så skulle jag fråga pedofilen om han gick med
på att kastreras, inte kemiskt utan operativt, annars stundar 10 år i fängelse.
Går han med på det så slipper han straff och att hamna i brottsregistret.

Jag tror att alla som begått brott mot barn behandlas illa av medfångar. Ett
fängelsestraff är därför inte populärt.

Dom spränger ju pedofilnät snart varje dag. Kastrering är det enda som hjälper.
800 präster i USA har torskat. Dom skall ju leva i celibat. Då passar det bra att bli av med klasarna mellan benen.
Och så finns det de som anser de skall skyddas, vart är vi på väg?
North , nu är det denna sida vi pratar om, den är inte byggd så

alltså faller alla resonemang om gradskala som du hänvisar till


och vem skall vara domare för att rätta personer skall hängas ut

det är lite av High Chaparall över hela ert resonemang.

och det är värre än att vi inte har övervakningskameror i varenda hörn

en övervakningskamera registrerar allt , precis som den nu kände Snowden har visat på med mobil/data. så kan man missbruka det eller använda det i lagligt syfte.
men varken London eller andra städer som är väl utbyggda , kan skydda sig mot
människor som det slår över på.
Kan bara konstatera att vi står så långt ifrån varandra som är möjligt i denna fråga, jag står på brotts offrets sida, var du står kan du redovisa om du vill.

Avslutar diskussionen med detta för min del. Jag måste ändå få säga att jag tycker du är en märklig människa Göcke. På ett annat forum har vi samma tråd med f.n 138 inlägg, jag har gått igenom hela tråden och finner 3 som tycker som du, de andra tycker liksom jag inte att man skall skydda en person som begått ett grovt brott. Tack för mig!
North , nu är det inte det jag snackar om. läser du mellan raderna ???

den här sidan hänger ut alla oavsett vad man fått bota. , det är f... skitdåligt

klart att jag står på offrets sida.

men du har tydligen inte förstått att det är en gradskala
från att ha kört fort och att ha förgripit sig på en medmänniska. osv
Olika straffskalor bedöms av folk inne i deras huvud.

Mördare ses som allvarligast. Har man mördat några stycken så blir man aldrig accepterad av sina grannar. Dom är rädda istället.

Barnfamiljer är rädda för pedofiler.

Har man blåst staten på 10 milj. i skatt då får man bo överallt. Jag tror inte man
får köpa en lägenhet på Strandvägen i Sthlm, om man inte är ekonomisk brottsling av högsta klass.

Är man överhuvudtaget våldsbenägen så är man illa ute. Då är folk rädda.
Alkoholberoende som är våldsbenägna är livsfarliga. Ugh.Ugh!
Jaha , det är tydligen ganska så skumma typer bakom denna site.
och personlig karaktär på brott är alltså en benämning på egna som skall mörkas.

http://korta.nu/8g0he

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem