Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Är din granne skurk

Är din granne skurk

Detta kan man ta reda på. Det är inte bra. Men om man skall anlita hantverkare
så kan det vara väldigt bra.

Då söker man på företag. Det är alltid tillåtet.

http://goo.gl/cqnsG6


Antal svar på detta inlägg: 95
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nästa »

Det innebär alltså att du tycker den är befogad om de gör om den, det var ju alltid en framgång, och det kan till o med jag köpa.

Att den har en uppgift i en omarbetad form är jag helt övertygad om!

Varför skulle din inte fungera här när den är accepterad och utnyttjas flitigt i USA och säkert många andra länder?

Den egentliga frågan är om du vill veta när du flyttar till ett nytt område med dina små barn, om det finns en dömd pedofil i ditt grannskap, en våldtäktsman eller en mördare. Självklara rättigheter att låta mig få veta, kanske till o med livsviktiga!
Finns det något land som inte registrerar sina skurkar. Var ligger det landet i så fall. Utopia heter det.

Lexbase är en avart av detta register som retar upp folk. Jag tittade på mig själv.
Fläckfri dom senaste 5 åren. Men hade det handlat om hela min livshistoria så hade det låtit annorlunda.

Vid ett tillfälle så tvingades jag ta storupplysning på en affärskollega. Hans register var utskrivet på 2 st. A4-papper. Det enda brott som saknades hos honom var mord.

Det blev ingen affär och han frågade varför. Jag sade sanningen då teg han och
gick.
Enligt domaren så finns det 2 typer av människor - de dömda och de ännu inte dömda.
Det är nog många slumpen som gjort att man inte hamnat i registret.
De som hamnat där och sonat straffet ska ju självklart ha en andra chans och kunna lämna det som hänt bakom sig utan att andra ska döma han/hon ytterligare en gång.
Annons
North , du med flera har fastnat i ett enda läge och det är just detta med pedofiler.

den databasen bör vara så liten att den inte ens är värd en egen websida.

men att göra Sverige helt röd med personer som har registrerats och visa var de bott är bara för patetiskt

till råga på allt så använder de Google som kart tjänst.
om 10år så kommer hela Sveriges fastighetsbestånd vara registrerade som fastigheter där någon har bott som har varit registrerad. även om de är frikända och inte brottslingar.

Jag förstår inte hur ni läser data , är ni så fixerade vid att inte få in vissa i ert närområde , flytta då till en stuga enskilt på landet. så är ni av med er oro.

Men USA är inget bra föredöme i att hantera sina brottslingar, så deras ideer är jag inte ens i närheten av att vilja ta åt mig.

............................
Birger du tar orden ur min mun.
Goddag, många olika åsikter och antydningar. Man får leva i den tron att man har "rent mjöl i påsen" som sagt. Hörde just en intervju med den här mannen som Joanna skriver om. Klart att det kan ju inte var direkt upplyftande att hamna på en sådan affisch. Och slutet på Joannas inlägg, om den där tjänstekvinnan Karin Ståhlbröst, undrar hur hon ser ut , kanske bäst man håller sig undan där,hahaha. Lev väl alla, L.
Återigen är vi så långt ifrån varandra vi kan komma Göcke, jag ser bara positivt på sättet USA tar hand om sin brottslingar, livstid är livstid precis som det skall vara, och för de grövsta straffen dödsstraff!

Jag vet vad du tycker, så du behöver inte tala om för mig hur barbarisk jag är, och att alla skall få en andra chans. Lite Off Topic, jag vet!

Hoppas att ingen här någonsin kommer att få byta åsikt efter att en släkting eller nära vän råkat illa ut!!
North , jag har vänner som mördats , och andra som har råkat ut för andra saker du och flera förmodar vill ha dödsstraff för.
eller vill hänga ut på webben.

jag hade under många år jobbarkompisar som suttit av sina straff där någon blivit dödad. osv

listan kan göras rätt lång

men jag kommer aldrig att vilja att de hängs ut på webben
och inte vill jag att de som är drabbade skall göra det heller ,

men det är vad LEXBAS gör. och det är den databasen vi snackar om.
Heja North, även om jag inte står för allt som du skriver, men i mycket har du min sympati

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem