Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Är din granne skurk

Är din granne skurk

Detta kan man ta reda på. Det är inte bra. Men om man skall anlita hantverkare
så kan det vara väldigt bra.

Då söker man på företag. Det är alltid tillåtet.

http://goo.gl/cqnsG6


Antal svar på detta inlägg: 95
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nästa »

Många diskussioner i detta ämne hinner det bli:

Fyra år innan Lexbase kan stoppas”

Den nya webbtjänsten Lexbase, där användarna kan läsa domar över privatpersoner i hela Sverige, kommer inte stängas ned i första taget enligt Datainspektionens jurist. "Även om man i dag skulle säga att man ville ändra på bestämmelsen så krävs det två riksdagsbeslut och det är för sent att ta ett innan valet ", säger Martin Brinnen, expert på yttrandefrihet och integritet.
PerAsk!

Jag kollade upp dig. Något förvånad såg jag att du är fläckfri.

Som polis får du inte rota i folks journaler har jag förstått. Men som advokat med
utgivningstillstånd för 2000:- går det utmärkt.

Vill du kommentera detta så är vi tacksamma.
PerAsk , jag hade nog på känn att du har sympatier ,

jag har hört det samma från tre släktingar som är poliser.
och ett par andra som bor på spotthåll från mig
och som är lite yngre än oss.

visserligen inte om LEXBAS men i andra frågor.

och vid fester så är det rätt vanligt att hela straffskalan skall ventileras.

och som jag började och du fyllde i så
kommer nog ingen ändringa att ske innan 2019.

advokaten hittade ett kryphål som de utnyttjade.

vad som kommer att hända med advokatsamfundets yttrande får vi nog avvakta.
Annons
Någon har nu hackat databasen och nu sprids den som en löpeld på nätet??

http://korta.nu/uy7xg
Kommentera:
Ja jag är fläckfri förutom att jag i 9-års åldern sköt med slangbåge mot bilar.
Sedan är det nog en hel del tur som skiljer mig mellan den "smala" och "breda vägen". Även under min tid som polis så har jag begått en del fel. Kanske finns det här dock en skillnad mellan mig och många andra av mina kollegor. Jag har alltid bett dem om ursäkt för vad jag vid några tillfällen gjort i överilat tillstånd och jag har alltid fått respons från dem som drabbats. Många av mina sk. klienter/fiender har jag alltid försökt att respektera och idag kan jag hälsa på dem och prata om gamla minnen, men så gjorde jag även då.

Jag är inte skrupelfri, även om det vore önskvärt.
När det gäller Lexbase. Det finns många synpunkter. Som fd. polis är man miljöskadad, då man sett så mycket av baksidan och att som någon skrev, döms man till 5 år så ska man väl avtjäna 5 år och inte 3,5? osv. Sedan kan jag tycka att det i Lexbase fall borde vara så att man kanske skiljer på de domar som presenteras. Fortkörning kontra våldtäkt känns ju inte helt ok.
Jag ser att Göcke är upprörd och på sätt och vis kan jag förstå dina känslor, men å andra sidan känns det rätt skönt om någon sticker ut hackan och vågar göra det som ingen annan vågar. Det är ungefär som det här med rasism. Det finns otroligt mycket att säga om vår invandringspolitik men ingen vågar säga det rätt ut. Det är nog därför SD vinner mark, även om jag tycker att de kan vara tveksamma.
ja jag är upprör PerAsk för att databasen är så simpel och så enkel att få ut
och säker idiotlätt att hacka

och helt enkelt att , har man avtjänat sitt straff , så borde det vara nog om man sköter sig

jag ser ingen glädje eller nytta i att skrämma en redan rädd människa som har avtjänat sitt straff och har andra problem att brottas med som inte är brottsligt.

men allt detta hur vi tycker , tar inte databasen upp, den är bara en fil vilken som helst och ryms på ett usbminne.

och varför i herrans namn ha döda personer med i det hela??

tror ni att de går igen från det döda och gör nya brott..

PerAsk!

Väl valda ord. Du kan byta "nicknamn" till "PerÄrlig".

Ang. SD så är jag också tveksam. Det är för många skurkar i det partiet. Hur skall
dom kunna sköta Sverige när dom inte kan sköta sig själva.
PerÄrlig. Det suger
Ja det finns mycket runt alla dessa tankar och känslor
Det är väl känt att Svensson är ganska paranoid av sig och jag tror det beror på smygsupandet. Filmen Änglagård beskriver det hela ganska bra.

Harlekin33 , smygsupa är inte olagligt

men jag har alltid undrat vad alla ska gör om man får reda på något man inte viste innan ??

har i alla fall skottat snö hos en granne som är uthängd.
maka och son döda , och nu rivs såren upp igen..
precis som om inte det räckte med att halva familjen försvann i ett nafs.

sitta i rullstol med avsågade ben är inte så kul det heller.

Nej denna databas skall bort.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem