Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Deklaretionen

Deklaretionen

Har varit inne på skatteverket och sett min deklartion. Kvarskatt igen!!

Oss pensionärer ska dom suga ut till max!

Samtidigt får en viss VD i Swedbank 1 miljon i lönelyft!! Och dessutom jobbskatteavdrag!!

Utsugare!!!!
Antal svar på detta inlägg: 55
Sidor: «1 2 3 4 5 6

Nu får Ni sluta att gnälla på Era skatter, här får man betala både arvskatt och
förmögenhetskatt . Vår rika knös Björn Wahlross planerar att flytta till skatteparadiset
Sverige.
Ha ha, du är rolig Här blomstra skattemarodörerna!!
Nu är vi inne på sjätte sidan i denna tråd, utan låsning!

Med utmärkt beröm godkänt,!!!
Annons
Birger, jag förstår inte vad du menar att vi är subventionerade. Vi kan inte ringa någon fastighetsskötare vid fil på toaletten eller något annat fel.

Det får vi betala själva. gäller även omtapitsering och andra större reparationer.

Vi betalar även fastighetsskatt, klipper gräsmattan, skottar snö, städar trappuppgången.

Sköter ekonomin själva.

Tycker du inte detta är värt någonting att arbeta för att hålla ner utgifterna.

De som bor i hyresrätt ringer efter fastighetsskötaren kostar inget.

En viss skillnad.

MVH Bengt.
Måste bara lägga fram en synpunkt om att de flesta vet om att de nån gång blir pensionärer och varför då inte börja se om sitt hus mens man arbetar. Ni som har barn och barnbarn i arbete informera dom om vad som händer. Några hundralappar när man arbetar att lägga undan varje månad kan ge mycket när man går i pension. Vet att många tycker att det är så långt dit så den dagen den sorgen. Nä mer information och kunskap under arbetslivets gång skulle nog gå hem hos betydligt fler än idag. Arbetat som sjuksköterska och alla vet vad vi hade för löner men en eller ett par hundralappar direkt till pensionsspar märktes inte då och det har jag igen nu.

Sida:
« 4 5 6


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem