Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Deklaretionen

Deklaretionen

Har varit inne på skatteverket och sett min deklartion. Kvarskatt igen!!

Oss pensionärer ska dom suga ut till max!

Samtidigt får en viss VD i Swedbank 1 miljon i lönelyft!! Och dessutom jobbskatteavdrag!!

Utsugare!!!!
Antal svar på detta inlägg: 55
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Problemet är ju att dessa 25.3%, oavsett partifärg, inte ens kan enas och gemensamt slå näven i bordet och kräva högre pensioner!
Du får ursäkta göcke!

Men regeringen har ju under ett antal år försämrat våra pensioner varje år. Ändå är det pensionärer som röstar på dom! Helt sjukt men fakta är fakta!!
Ja mina vener pensionärer när kommer ni att vakna inte bara snacka skit fortsätt att rösta på blod sugare, som tar död på os.
Annons
loket55

"Men regeringen har ju under ett antal år försämrat våra pensioner varje år"

Fakta om hur pensioner betalas finns på Pensionsmyndigheten hemsida. Pensionsöverenskommelsen har sitt eget liv oberoende av regering. Den allmänna pensionen betalas av dem som nu arbetar och betalar skatt, det finns således inga pengar för just Dig utan enbart en så kallad pensionsrätt baserad på Dina inbetalade skatter, ca 7% av det Du betalar i skatt avsätts till pensionstransfereringen. Det Du betalat in har Du fått tillbaka som skattereduktion på skattsedeln.
anuari 2014 sänks både inkomstpensionerna och garantipensionerna, inkomstpensionerna med 2,7 procent och garantipensionerna med 0,2 procent, allt före skatt. För en genomsnittspensionär med 14000 kronor i månaden betyder det en inkomstminskning med nästan 400 kronor i månaden, och för en person med garantipension blir minskningen cirka 20 kronor. Sammantaget blir inkomstpensionerna i kronor räknat lägre än år 2009 och köpkraften cirka 6 procent lägre.

Alltsedan det nya pensionssystemet infördes har inkomstklyftan ökat mellan löntagare och pensionärer. Och prognoserna visar att klyftan fortsätter att växa. För hela perioden 2001–2015 ökar medellönerna med 55 procent och de allmänna pensionerna med 21 procent före skatt.

Anledningen till den negativa utvecklingen för pensionerna är främst omräkningsförfarandet med den så kallade bromsen samt underfinansieringen av pensionssystemet. Orealiserade börsförluster i AP-fonderna år 2008 medförde uppbromsning av pensionsomräkningarna från och med år 2010. Effekterna av denna beräknas av Pensionsmyndigheten ligga kvar ända fram till år 2026. Utan tidigare överföring av cirka 260 miljarder kronor från AP-fonderna till statsbudgeten hade bromsen inte utlösts år 2010.
Hej Mambo. Ursäkta, tänkte först ignorera men det gick inte, Mambo, om du med vener menar kamrater så är det bättre om du skriver vänner, vener är ett antal kanaler som blod i din kropp använder sig av som vägar och framkomstmöjligheter. Sedan tycker jag och säkert flera med mig att du kunde hålla en liiiiite respektfullare ton i dina inlägg, vore det ok ? Hälsn. L.
om 25% av väljarna inte kan enas hur de vill ha det i en sådan sak som sin egen pension

då är det illa pinkat i Svedala

bönderna i Frankrike körde ut på motorvägen och blockerade infarterna till Paris

pensionärerna borde kanske göra samma sak , åk upp till Stockholm och blockera in/utfarterna en fredag så får vi se vad resultatet blir.

Annars tycker jag det är dåligt att lägga in kvarskatt på 400kr på en person som enbart har pension , något fel i systemet är det redan här
lagera!
Ursäkta mig för lite stavnings fel men du viste att det gäller kamrater ok,
Men vad vill du säja med det at jag ska hålla mej lite? Inte vill du säja att jag inte kan skriva vad jag menar eller?
Mvh Mam.....
Mambo!

Dina vackra ord om mig glömmer jag aldrig.

Jag ser att du nämnt mig i din profil. Det skall troligen stå "dum". Men jag tar
inte illa upp, för du skrattar samtidigt.

"Lagera" extraknäcker som moderator för att dryga ut pensionen.

Medlemmar som du" piffar" upp ett Forum. Berätta lite om dig själv så kan vi
hjälpa dig med stavningen på detta Forum. Stavar du fel så tjuter datorn och
blir rödfärgad. Det är en bra grej som jag använder.


Mambo, inte alls frågan om någon "kontroll" av dina inlägg, bara det att vi trots allt bör kunna hålla en hyfsad ton till varandra och inte fara fram med beskyllningar av olika slag mot andra som vi ju inte vet något om eller ? Och angående leaikes antydan om "extraknäck" så är det inget du ska ta fasta på. Ha en bra dag nu. L.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem