Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Stödkommunerna ligger i söder

Stödkommunerna ligger i söder

Hej Putte här! Har saknat er alla Moski, Batting, Eric, Angel, Nane, Ramon, Rob, och allt vad ni heter, men nu till allvaret.
Norrland består till mesta delen av stödkommuner! Ja just det ni läste rätt och jag snappade upp detta idiotiska påstående på en nätsite, tror att det var på Sunet .se. Tyvärr är jag osäker på adressen eftersom jag surrat runt på en hel del debattsiter dom här dagarna. Jag blev bara heligt...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 41
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Anar jag en skopa avundsjuka hos norrlänningarna som pga bristande inspiration och företagsamhet tvingas leva på den brandskatt som sossarna skänker dem från Stockholm?

Så här förhåller det sig Batting, i nästan alla länder där tas rikedomar från norr och fraktas söderut. Jag är helt övertygad om att sydlänningar inte orkar arbeta utan måste leva på andras arbete och naturrikedomar.
I modern tid, på tidigt 1900 då odlade sydlänningen upp en hästhandlarmentalitet som gick ut på att lura sin nästa så mycket som möjligt. Det gjorde man utan att skämmas eftersom det kallades, en smart affär. Tyvärr vaknar den lurade alltid upp för sent och skadan är redan skedd.
Kännetecken på sydlänningen är alltså lat, skojaraktig och verklighetsfrämmande. Lat därför att dom hela tiden söker nya mål som kräver minsta möjliga arbete till mesta möjliga vinst. Skojaraktig genom att bara berätta halvsanningar och slutligen verkligheten är en annan än den som utspelar sig i söderns storstäder med sina gator, torg och allehanda submiljöer.
I Norrland där är verkligheten påtaglig och därför måste man ta till olagligheter för att överleva. En sån är SGS som helt enkelt skjut gräv och spring. Om sydlännningen skulle vara tvingad till samma sak då hette det inte tjuvjakt utan hushållbesparande åtgärd eller kort och gott miljöarbete.
Någon påstod att han varit inne på Rättsbanken och visade att han läst ett antal rättsfall. Alltså, för att få tillgång till deras databaser kostar det 12000 kronor om året eller också kan man välja ett billigare alternativ där priset är 600 kronor i månaden och 17 kronor per sökträff. Visst, Rättsbanken finns men är personen ifråga ansluten. Nu kanske alla förstår vad halvsanningar innebär. Inte? Jo den som bär falskt vinnesbörd får alltid rätt.
Eftersom sydlänningarna inte vågar ge sig in i denna debatt så kan jag bara påtala att en operabiljett är subventionerad med 1.500 kronor. Våra skattepengar går till baletthoppor och gallskrikande individer, när samhällsnyttiga tjänster blöder såsom -Göran Perssons mantra- vård skola och omsorg. Hur mycket annan idioti som subventioneras i storstäderna har nog ingen koll. Stödkommuner är vad dom är och inget annat!
Annons
Putte:

Det är inte jag som betalar min access till rättsbanken. Tror du att infodata lever på privatpersoners abonnemang?

Du är bara avundsjuk på Stockholmsregionens rikedom.
Precis Putte o Batting !

Nog för att det finns en annan tråd om detta, men snart förstår även dom att det kanske inte var så bra att skicka makten till Bryssel.
Nej i huvudsak företagare Los Lovos! Avunden skall man inte förakta den har lett till att arbetarklassen fått det bättre. Om de stillatigande suttit med mössan i knä och varit nöjda med sin lott då hade det varit illa än idag. Avund Los Lovos, är en stark drivkraft i oss människor!
Donne, äntligen har det gått upp ett ljus för räknenissarna i Franfurt! Nu erkänner dom att Sverige gjorde rätt som inte gick med i valutaunionen. Italien, Tyskland och Frankrike höjer även dom sina röster och hotar om urträde ifall i de inte får styra över sin penningpolitik. Kan även tillägga att det blivit dyrare i samtliga EMU-länder. Det känns gott och lägger sig som balsam runt hjärtat. Jo, det känns bra att ha rätt!
Ja det måste bli en balans.
Och med så många länder med dålig ekonomi så måste det tas från dom med bättre.
Ja nu läste jag att det är någon som har varit inne på rättsbanken för våra Norrlänska skattepengar.Haha!
Putte:

Om avundsjuka vore en så stark drivkraft så är det förvånande att världens mest avundsjuka grupp människor inte har lyckats med ett endaste dyft, norrland är ju fortfarande ett tillhåll för byfånar och fattighjon.
Los Lovos det tar tid att komma ur förtryckets klor och käftar, men en sak är klar vi är på väg så passa era målade naglar och läppar. Er makeup kan gå förlorad i uppgörelsen mellan nord och syd. Vi har redan börjat dränera staden på olika myndigheter och institut. Det är bara början för vi nöjer oss inte om du trodde det. Ta nu tillfället i akt medan tid finns och gå på alla gay- pride-och andra bögliknade tillställningar för snart har subkulturerna gått i stå.
Visst många av oss är fattiga, men alls inte dumma. Tänkvärt eller hur?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem