Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Stödkommunerna ligger i söder

Stödkommunerna ligger i söder

Hej Putte här! Har saknat er alla Moski, Batting, Eric, Angel, Nane, Ramon, Rob, och allt vad ni heter, men nu till allvaret.
Norrland består till mesta delen av stödkommuner! Ja just det ni läste rätt och jag snappade upp detta idiotiska påstående på en nätsite, tror att det var på Sunet .se. Tyvärr är jag osäker på adressen eftersom jag surrat runt på en hel del debattsiter dom här dagarna. Jag blev bara heligt...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 41
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Putte:

Alltså, ärligt talat, det här med bögar och pride festivaler och bögar från spybar osv osv .. verkar vara en genomgående tråd hos dig. Du anknyter till detta i många av dina inlägg även om de handlar om någonting helt annat.

Kan du en gång för alla förklara varför du verkar hysa så mycket agg gentemot homosexuella?
Och btw, jag sitter jätte ofta ner när jag kissar. Särskilt på morgonen när jag är trött är det väldigt bekvämt. Gör detta mig till bög eller fjolla eller på något sätt mindre man?
Res dig som en man Los Lovos så att du riktigt kan höra bruset i tolettstolen!
Om du vill kan du gå till tråden Homofobi eller rättstänkare där får du svaret. Inte kort men långt! Mycket att läsa, men ta tid på dig så får du svaret och kanske kan komma med en ny tråd och nya motargument. Det ser jag fram emot!
Annons
Putte:

Är inte den tråden raderad?
Putte Gunn Även om jag i stortsett inte delar några av dina åsikter så har jag saknat dig med och även ibland undrar vad det är för fel på dig men men smaken är som baken delad. Du får lite liv i debatterna även om det blir lite för livat ibland.

Ang stödkommuner. Som jag förstått det så är det typ Sthlm som drar runt större delen av landet, Stokcholm har mest skatteintäkter i sverige och betalar ut mest skatt till alla kommuner i sverige så att vi i sthlm måste skära ned på skolor och fritidsgårdar när det är det som behövs för att råda bot på all ungdomsbrottslighet.

Själv använder jag kläder från försvaret om jag ska ut på jakt då de är billiga och tillverkade för att vara ute i skog och mark. Och side by side är inget o ha inte drilling heller. Bock eller vad det heter med hemma gjord stock ska det vara.
Nej den är fortfarande öppen på sidan 2.
Rob återkommer med svar! Lovar om en timma eller så.
Hé de´så länge
Javisst är det huvudstaden som med rådande system betalar ut mest med skatter av skilda slag. Det som är fel i systemet är att vi i Norrland blir kallade stödkommuner när just den här landsändan är rikast i landet. Ponera att LKAB, vattenkraftbolagen, och alla skogsbolag imorgon dag flyttade huvudkontoren till produktionsställena och att alla skatter stannade där. Industrier av skilda slag skulle även dom flytta så nära naturresurserna som möjligt. Nu har du bilden framför dig. Vad har då södern sen att komma med? Jo blasthare, sockerbetor och spannmål.
Tack vare ett generöst Norrland så har ni fått möjlighet att bygga skolor, fina vägar, bostäder, fritidsgärdar, mm,mm.
Inget undantag som bekräftar regeln inte beträffande jakt heller. Du är tydligen ett Rob!
Glömde en sak Rob, tänk vad nära ni har till allt som vi Norrlänningar subventionerar. Pengar som plockas direkt ur statskassan och vi kallas stödkommuner. Om vi är stödkommuner ja då är samtliga kommuner söder om Dalälven STÖLDKOMMUNER den saken är klar.
Bah, med sossarnas mångårigt cementerade bidragspolitik så bor vi nog alla i stödkommuner, och vi är alla bidragstagare. De har på ett effektivt sätt byggt in alla medborgare i en cykel av bidragsberoende för att på så sätt tvinga in alla i deras fåra.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem