Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Stödkommunerna ligger i söder

Stödkommunerna ligger i söder

Hej Putte här! Har saknat er alla Moski, Batting, Eric, Angel, Nane, Ramon, Rob, och allt vad ni heter, men nu till allvaret.
Norrland består till mesta delen av stödkommuner! Ja just det ni läste rätt och jag snappade upp detta idiotiska påstående på en nätsite, tror att det var på Sunet .se. Tyvärr är jag osäker på adressen eftersom jag surrat runt på en hel del debattsiter dom här dagarna. Jag blev bara heligt...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 41
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Los Lovos du vet väl vad GP sade skall bara påminna dig: Den som är häftad i skuld är icke fri!
En sak till! Har du tänkt på vad skattepengar är viktiga och nödvändiga så länge de inte har tillfallit stadskassan. När medborgarnas skatterna ligger i skattekistan då går det att slösa dem på allt möjligt onödigt. Konst som ingen vill ha, teatrar som ingen vill se, resor där makthavarna tar med släkt och vänner, inköp av dyr sjuhusutrustning som inte kan användas, osv, osv!
Putte:

Jag hade för mig att han sade, "den som är satt i skuld är icke fri", hursomhelst är det ett klockrent citat. Hur de lyckas slösa bort världens högsta skatter år efter år är ett mysterium värdigt Poirot!
Å andra sidan så finns det mycket ni kan utnyttja som ni inte gör
men bara gnäller om.

själv så är jag en glad skattebetalare som är glad att de pengarna
som jag sätter in i kassan kan gynna fler än mig själv.
Det är bara att se positivt och sluta gnälla som många gör.

Jag vill också här tacka svensk sjukvård som jag idagarna var tvungen att anlita i ett ackut läge.
Jag som alldrig har varit alergisk.
Kom in med båda armarna/händerna uppsvälda som elefantben.
Symtomen var en alergisk shock mot något jag inte vet om.
För 200kr fick jag tillgång till hela systemets resurser och kunde åka hem efter 10timmar.
Jag är glad att vara en del i ett sytem som ger alla lika möjliheter
till vård och hjälp.
Värna om att de får behålla sina anslag istället för att få minskade resurser.


Annons
Ja just nu så ligger väl stödkommunerna väldigt långt söderut? Söder om Skåne någonstans.
Göcke du har inte läst vad jag skrivit och det sista det tror du nog inte på själv. Att all har LIKA möjligheter! Det är nog endast på pappret det.
Appråpå klaga vilket gnöl och gny och gäll det blev när vissa verk skulle flytta från storstaden. Då kan man snacka om gnäll.
Oj vad synd om stockholmsregionen det blev i en hast.
När man pratar om Norrland, ja då är det väl bara att flytta med eller flytta där jobben finns. Precis som vi inte har barn i skolan, villor och umgängeskrets. Nej sånt är det bara stockholmare som har.
Batting tyvärr ligger det en hel del i vad du säger. Det finns exempelvis regioner i Grekland som odlar värdelös tobak som vi är med och subventionerar även stockholmare.
Göcke:

Jag håller med i stort, läs gärna min tråd om snåla egoister
Norrlänningen är sträv som barken på en praktgran och därför klarar vi oss i snö, is och kyla. Kathleen Norris har rätt i sitt påstående att, "det är lättare att leva än man tror; det gäller bara att acceptera det omöjliga, klara sig utan det nödvändigaste och uthärda det outhärdliga."
Visst Putte tror jag på jämlikhet. och lika för alla
men att få millimeter rättvisa, har jag aldrig trott att det går att få.
Men man måste jobba för det.



Javisst Göcke, men jag tror det är en tulipanaros eftersom rättvisan har en benägenhet att se olika ut för olika personer och på olika ställen.
Los Lovos har till viss del rätt, men tyvärr använder han språket fel. Egoist i det här fallet är överöevnadsmänniska! Dessutom har jag aldrig hört talas om generösa egoister, Finns dom förresten?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem