Hej Putte här! Har saknat er alla Moski, Batting, Eric, Angel, Nane, Ramon, Rob, och allt vad ni heter, men nu till allvaret.
Norrland består till mesta delen av stödkommuner! Ja just det ni läste rätt och jag snappade upp detta idiotiska påstående på en nätsite, tror att det var på Sunet .se. Tyvärr är jag osäker på adressen eftersom jag surrat runt på en hel del debattsiter dom här dagarna. Jag blev bara heligt...
Visa/dölj hela huvudinlägget
... förbannad!
Nåväl, vilka är stödkommuner i Sveriges avlånga land. Just precis, alla de som ligger söder om Dalälven. Där gott folk ligger de stödbehövande kommunerna. I Norrland finns skogen, vattnet och malmen d.v.s. i stort sett det som hela Sveriges ekonomi vilar på.
Sydstatarna vad har dom att komma med? Jo lite kvastris som dom kallar skog , olja på Gotland i sån mängd att det gick smörja ett par rullskridskor och några sädesfält i Skåne så de klarar morgongröten och slutligen sockerbetsodlingar.
Hur kan det komma sig att den rikaste landsändan blir den fattigaste? Jo, höga vederbörande har nämligen den fina smaken att lägga huvudkontoren söderut oh då hamnar vinster och skatter där dessa Babels hus ligger. Där stora naturtillgångar finns uppstår arbetslöshet och näst intill fattigdom. Jävlar säger jag!
Pitt, fitt ,pridefestivaler eller vad det heter, eleganta krogar som Spy Bar i Stockholm, Kronprinsen i Malmö och Hotel Gothia Towers i Göteborg samt alla gay och bastuklubbar har bidragit till att norrlänningarna i allmänhet och samerna i synnerhet har blivit beskurna på sina tidigare rättigheter som jakt och fiske. Nu har Putte fått solsting tänker nog vän av ordning? Inte alls! Männen i dessa storstäder börjar förlora sin identitet. För att en man skall passa in på många av dessa fashionabla ställen krävs yttre attribut som smink, piercing och herrhandväskor. Förmodligen sitter dom ner när dom kissar. Fast det är bara en gissning förstås.
Hur skall dom nu återerövra sin manlighet? Naturligtvis genom att leva vildmarksliv samt jaga och fiska. Följaktligen ser höga vederbörande till att arrendena och fiskekorten får priser som gör att menigheten får ägna sig åt tjuvjakt och tjuvfiske. Det som förr var en rättighet.
Alltnog, det räcker inte med det för dom skall även ha tillgång till fjällvärlden. Alla som vill m.a.o. de som har pengar får rätt till jakt och fiske i fjällen. Ni känner igen dom lätt. De är små gröna män likt Hulken –men där slutar all likhet- eftersom dessa herrar har armar som svetstrådar och ben som piprensare så måste dom stiga ner på fjället. De får alltså färdtjänst med helikopter upp till den plats där jakten skall bedrivas. Gå orkar dom inte och köra snöskoter vågar dom inte. Nej istället vill dom förbjuda snöskotern helt i fjällvärlden
Vad skall norrlänningen få jaga i utbyte nere i södern? Blasthare! Jämför det med ripa, orre, tjäder, älg och björn. Norrland får betala ett högt pris för förlorad manlighet. Det är en sak som står utanför allt rimligt tvivel. Nej en gång för alla bevara Norrland norrländskt!