Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Trollmor

Trollmor

Det är sommartid och jag försöker kompensera min skuld till hustrun genom att vara den som försöker trösta min ettårige son när han skriker på natten. Det är inte lätt. Jag försöker dock att arbeta systematiskt för att minska den tid som jag behöver vara vaken själv och för att undvika alltför stora ringar under ögonen på morgonen. Det gäller alltså att komma på den mest sömngivande och lugnande proceduren. Jag har gjort en jämförande studie mellan 'Trollmor', 'Vyss lull lilla palt' och 'Sov du lilla videung'. Jag har funnit att 'Trollmor' leder med klar statistisk signifikans. Ögonlocken går ned efter en fyra-fem Trollmor utom i svåra fall. Men det behövs något ännu bättre. Är det någon som har tips?
Antal svar på detta inlägg: 44
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

Doppa en sockerbit i vodka,men den lille är kanske nykterist.

Skämt åsido,finns det inget patent.Gråter barn på natten.är
det i regel magen som spökar.
mors lilla olle
Mors lille olle,är väl ingen vaggvisa.Det är ju en marschvisa.
Då blir ju barnet,ännu piggare.Göcke,skäms.He,he
Annons
Lågt hummande brukar lugna småttingar.
man får ju dra ned på tempot ju. liksom humma fram ljudet precis som Batting föreslår
Ska testa Mors Lilla Olle men det låter nog mer som en marschvisa, som sagt. Hummande tycker jag låter som en väldigt bra idé, så kan man humma tystare och tystare. Nästan hypnotiskt.
Sockerbit i vodka, ja det funkar säkert, men det kan ju bli en vana....
Jag tror jag börjar med Battings hummaridé.
Jag tror barnet känner vibrationerna från det låga och lite tröstande hummandet när man håller det tätt intill. Det är nog det som lugnar. Annars får du väl köra med olika hot
Byssan lull, koka kittelen full, där kommer tre vandringsmän på vägen...
Ramon det är hård-svartrock som gäller! De visor du fått dig tilldelade är för småflickor. Klart grabben skriker. Nej, på med en skiva av ArthemesiA och full volym. Somnar han inte, så får du i alla fall omväxling i oljudet.
Kom på ytterligare ett tips, kolla en gång till för grabbar gråter inte och har du tagit fel då är det inte brännvin och hård-svartrock som gäller utan Byssan lull och liknande!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem