Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Trollmor

Trollmor

Det är sommartid och jag försöker kompensera min skuld till hustrun genom att vara den som försöker trösta min ettårige son när han skriker på natten. Det är inte lätt. Jag försöker dock att arbeta systematiskt för att minska den tid som jag behöver vara vaken själv och för att undvika alltför stora ringar under ögonen på morgonen. Det gäller alltså att komma på den mest sömngivande och lugnande proceduren. Jag har gjort en jämförande studie mellan 'Trollmor', 'Vyss lull lilla palt' och 'Sov du lilla videung'. Jag har funnit att 'Trollmor' leder med klar statistisk signifikans. Ögonlocken går ned efter en fyra-fem Trollmor utom i svåra fall. Men det behövs något ännu bättre. Är det någon som har tips?
Antal svar på detta inlägg: 44
Sidor: «1 2 3 4 5

På min dotter fungerar att lägga sig i soffan med henne på magen och slå på tven, hon slocknart på en minut fungerar jämt!
Allra bäst är det med en musik kanal!

Fungerade på min son också.
Bidrar med två tips:
1. lägg sonen i vagnen och dra den fram och tillbaka över en dörrtröskel.
2. Skaffa en bordslampa med roterande mönster mot taket då har han nåt att titta på tills han slumrar in.

Utmärkt!
Vilken genomgång av erfarenheter! Denna tråd är nog den bästa katalogen över hur man får en bebbe att somna som jag har läst.
Noflos tips är någ bra bara man kan avhålla sig från av zappa runt.
Bennys alternativ 2: är inte detta hypnos? Men det spelar kanske ingen roll.

Annons
Uppföljning om Trollmor: Nu har jag hållit på ett tag med Trollmor och följer principen - först fast grepp och vaggning med armarna om grabben och efterhand lugnare vaggningar och tystare text, så småningom övergång till hummande. Det funkar bra vid nattningen på kvällen och nu sover grabben dessutom tvärs igenom hela natten sedan två dygn! Dygnen innan det räckte det med endast upptakten till Trollmor med grabben liggandes i sin säng.
Monotoni är viktig - den är väldigt sövande.

Sida:
« 3 4 5


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem