Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Tantslem

Tantslem

Varför ökar Tantslemmet bland äldre kvinnor....Jag får ofta skamliga förslag...Är jag glad och trevlig, så är det precis som om det är frittfram att föreslå både det ena och det andra
Antal svar på detta inlägg: 45
Sidor: «1 2 3 4 5

Putte: du tror inte det är bergsbestigaren som det är fel på?
Man kunde ju bestiga berget vid en annan tidpunkt kanske...

Men tråden handlar ju inte om det utan om oss mogna damer som tafsar på yngre män...fast inte jag...är aldrig ute och dansar..gillar inte såna ställen-går hellre på en Pub och dricker ett par öl...kanske därför jag har andra krav på mitt umgänge.

På danshak är ju liksom meningen att man ska fågla sig-på Puben får man ju ha lite att säga om intresset ska besvaras...
Nane jag delar din uppfattning trots att jag är några år yngre. En härlig PUB-kväll med några öl och livliga diskussioner det är toppen.
Fast jag tycker ändå om när damerna tafsar för då är man uppmärksammad på ett behagligt sätt, men uppenbarligen är jag ganska ensam om att tycka så. Fick jag bestämma då vill jag ha mera tantslem på arbetsplatser och nöjesinrättningar! WOW
ett nytt försök...att vara med i debatten..förra inlägget blev refucerat av herrarna-jag var för ful med orden-ovårdat mitt språk-nu har jag skärpt till mig blivit riktigt husmoderlik ..det är viktigt att tänka-formulera sina ord...
En varm eloge till dig dansaren.,som vågat röra om i den gryta,som allt för länge stått och kokat med samma ingredienser i ,som fördomar, förljugenhet,känslokyla--din iblandning, av nya ingredienser har gett mig en annan smak..och fått mig att inse vad som fattades i grytan ; det är etik, moral,känslor och en egen tankeförmåga.
Vi kvinnor har under låång tid haft imunitet,som mödrar,gudinnor oskulder.Oantastbara ,offer,värnlösa - är den roll,dom fördomar som fortfarande härjar i vårt sinne...
Mannens motto ,tror vi är;Alltid redo med snoppen.
Stolt,utvald skall han känna sig ,när en kvinna vill ta för sig,ta på hans kön..utkastad bir han, om han protesterar- är du ingen man?
När han taffsar på en kvinna,kallas det sexuella trakasserier,övergrepp-då ropas det på lagen-straffas skall han.Nu är det dags att förändra våra attityder.inse -se hur förljugen vår värld är.Mannipulerade är vi av makten som tjänar pengar på oss ,tora pengar på våra förslappade hjärnor,styrda av maktens hand. Tack dansaren för ditt recept-smaklig måltid ni andra.det är nämligen vi själva som bestämmer vad vi skall äta
Annons
Tack cirkulina
ännu en vettig person...Som äger klokhet och sunt förnuft ..efterlyser lika straff för samma brott..som det är idag så straffas mannen hårdare än kvinnan..Ofta går kvinnan fri samma brott
HMM?

Gamla mäniskor knullar också... visste in inte det?
Sexualitet har inget med ålder att göra
Är det fel att ha sex med en människa som är 10, 20 eller 30 år äldre än vad du är, är det OK?
Är det förbjudet att flörta om du är över 20 år ?
Tror ni inte att människor i 60års åldern flörtar?

I vad ligger problemet??

Varför är ålder så tabu? kärleken känner inga gränser..

Visst det finns narturligtvis ytterligheter i alla åldersgrupper som beter sig fel eller på ett inte passande sätt men att dra alla över en kam pga ålder tycker jag är lågt..

Det finns ju även yngre killar som raggar helt galet på äldre kvinnor och som är minst lika påträngande som Dansaren upplever när det gäller det omvända

Nää hela saken är bara att man använder sitt suda förnuft och säger nej jag är inte intresserad ... presis som man gör med människor i sin egen ålder ... jag förstår inte varför kvinnor i 50års åldern tex är svårare att säga nej till än kvinnor isin egen ålder (Tex 15år) Viket jag förövrigt tror Dansarens ålder är ....

Och du "Dansaren" var inte rädd för en mogen kvinna du kanske kan lära dig ett och annat ...

Sida:
« 3 4 5


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem