Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Missbruk

Missbruk

Bara en reflektion på socialministerns uttalande i uppdrag granskning; han sa att om heroinister inte sköter sina behandlingsprogram så ska de uteslutas. Tänk om det skulle va likadant för överviktiga med för högt blodtryck. De får höra från läkaren att nej nu har du ju inte skött dig, du har ätit på Mcdonalds igen. Nu skriver vi ut dig och du får ingen mer blodtrycksmedicin.

Eller som ordföranden fö...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 53
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

@Jossan: Ja visst. Och vad har vi att förlora på att hjälpa dessa människor?
@Arthur Dent: Absolut ingenting förlorar vi på att hjälpa dessa människor!
Nu har ju ni tydligen sett missbruk på nära håll och känner för dom naturligtvis.

Jag undrar om de som fått ett barn överkört av ett rattfyllo som är alkis eller en knarkare tänker. Han var ju sjuk, han kan inte rå för det. Han eller hon måste få vård och förhoppningsvis så blir hon eller han friskförklarad på en månad eller två så att historien kan upprepa sig.

Jag vet inte vad ni lever i för värld men ni platsar mer än mig på Lunarstorm iallafall.
Annons
Hoops, jävla daltande med dessa narkomaner. Lås in knarkarna på en anstalt i cell så blir de automatiskt drogfria.
Arthur Dent , vad du lever i för värld kan man ju räkna ut på namnet. ;)
bengan, äntligen ett bra förslag.
Så sant som det är sagt...
Ska man vara krass så förstår jag inte varför någon vill neka missbrukare vård. Det kostar antagligen samhället mer att passivt se på när någon går under.
@David: Ja, det var ju en insiktsfull och mogen kommentar...
Oj, glömde skriva. Mitt inlägg 2005-10-01 00:25 var ett svar på det Jossan skrev 2005-10-01 00:15
bengan,

ja, för stunden bara...sen då? Och du David, din kumpan verkar ha akademisk utbildning, ni två kan ju chatta på en hög intellektuell nivå... så sluta delta i denna tråd är du snäll!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem