Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Missbruk

Missbruk

Bara en reflektion på socialministerns uttalande i uppdrag granskning; han sa att om heroinister inte sköter sina behandlingsprogram så ska de uteslutas. Tänk om det skulle va likadant för överviktiga med för högt blodtryck. De får höra från läkaren att nej nu har du ju inte skött dig, du har ätit på Mcdonalds igen. Nu skriver vi ut dig och du får ingen mer blodtrycksmedicin.

Eller som ordföranden fö...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 53
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

En drogberoende kan algrig bli frisk, men tillfriskna.
Hade inte uppdaterat sedan Davids inlägg.
Det är ju sorgligt att sådant inträffar David.
Men det är ju inte bara människor som är påverkad av droger som råkar köra i hjäl andra människor.
Det är även människor som inte tänker sig för och kör över sin förmåga.
Vilket jag även anser att du gör i denna debatt
@Donne: Ja. En sak som jag bär med mig är följande lilla "bön":

Ge mig styrka att förändra det jag kan, mod att acceptera det jag inte kan förändra och förstånd nog att inse skillnaden. (något åt det hållet) Detta använder man i tolvstegsmodellen, tror jag.
Annons
Det stämmer bra det.
Arthur Dent:Tack för att du påminde mig
Alla människor kan läsa i det här landet........så alla vet hur farligt det är att börja med narkotika. Ändå testar man (frivilligt)........allt skitsnack om att man kan bli fast efter ett försök är inget annat än en myt. Jag antar att du "loan" är missbrukare sjäv eftersom du försvarar knarkarna, så antar jag att dina inlägg är väl mest svammel och av ringa betydelse.
Vad som behövs är betydligt hårdare straff och isolering så kommer avvänjningen automatiskt.
Det är både enklast och billigat och mest samhällsekonomiskt för landet att hålla dessa individer utanför samhället.
så lite så...
Okej, bengan, whatever...
För att parafrasera Ceasars Palace debut cd: "Yttrande and åsiktsfrihet is wasted on the stupid"
Ärligt alltså, jag kom helt osökt att tänka på detta...
Man behöver inte vara knarkare för att bry sig om andra människor.
Eller Missbrukare.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem