Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Missbruk

Missbruk

Bara en reflektion på socialministerns uttalande i uppdrag granskning; han sa att om heroinister inte sköter sina behandlingsprogram så ska de uteslutas. Tänk om det skulle va likadant för överviktiga med för högt blodtryck. De får höra från läkaren att nej nu har du ju inte skött dig, du har ätit på Mcdonalds igen. Nu skriver vi ut dig och du får ingen mer blodtrycksmedicin.

Eller som ordföranden fö...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 53
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Hejsan!

Los Lovos:

Ta och ge dig..

Vad vet du om jag har läst statvetenskap?

Och vad är det som är så fel i att jag ser alla fördomar i dag?

Sen att jag blir upprörd och blandar in känslor kanske är dumt men jag har nåt som heter empati..

Inte med alla men med dom som är mest utsatta..

Och det har inget med röd eller blå att göra..

Det är lätt att kritisera andra..men det är som en kompis sa:

Man kan inte förstå en annans situation förrän man själv hamnar i den..

Jag kan känna och förstå utan att hamna eller vara i en sån situation..de du..
Hejsan!

Jag lägger ner detta nu med politik och ekonomi mm..då jag lovat göcke detta och låter dom högre makterna bestämma framtiden!

Jag hoppas allt ordnar sig och det skall bli väldigt intressant att bara följa utvecklingen mot ett mer uppdelat samhälle och värld där det blir A och B-lag..eller till och med c-lag..

Kommer nu att skriva mera saker som är familjära och som bidrar till att nästa generation inte blir lika hemsk som våran..

PUSS O KRAM
Kan vi inte komma överens om att alla i sverige är sjuka och borde få en massa pengar, fast narkotika missbrukarna borde få mest eftersom knark är så dyrt. Alternativt delar staten ut gratis valfritt knark till dom så slipper dom begå brott för att få tag på knarket. Sen borde alla som är påverkade av någon drog få åka taxi gratis så de slipper ta sin egen bil. Efter utvärdering kan sen denna metod användas (om den är lyckad) användas på våldtäktsmän, pedofiler, mördare mm.
Annons
Kopplingen missbruk>våldtäkt>pedofilism>mord måste applåderas.*
Nog har man hört talas om inkörsportar, men detta..?



*ironi
2005-10-03 14:02 = ironisk sarkasm
Bara ett litet inlägg som handlar om det som ligger så många människor varmt om hjärtat: pengar...

Det borde krävas av oss alla att metadon används flitigt för att hjälpa heroinister, eftersom vi alla drabbas av att det stjäls för ENORMA summor för att finansiera deras heroinmissbruk.

Ni kan ju räkna ut själva vad det kostar oss när en varje heroinist måste stjäla ihop till ca 3 "kabbar" för 500 kr per styck per dag. För att få ihop 1.500 kr måste de stjäla minst det dubbla, dvs 3000 kr per dag.
Endast en enda heroinist måste således stjäla för 1.095000 kr om året. Gångra det med antalet heroinister här i landet.

Visst, det mesta stjäls från våra butiker, men de måste i sin tur få igen sina förluster, och vem tror ni de får igen dessa pengar ifrån då? Jo, oss alla.

Kostnaden för metadon är en droppe i havet i jämförelse.
Tror mig minnas att de sa i "Uppdrag granskning" att varje burk metadon kostade ca. en femtiolapp.
den som inte förstår att INGEN missbrukar för att det är så jävla skoj, den har fattat läget.att ta något som man vet kommer få en må dåligt är en SJUKDOM!!
eftersom trådarna *lag och rätt* samt *våldtäktsmän*
tagits bort får jag fortsätta om detta på denna tråd.
skulle säga att nu fungerar denna DNA- bank och kan hjälpa då ett överfall skett av en okänd gärningsman.
vid fler *träffar* åker dom fast och kan få lååånga fängelsestraff.
för eller senare
åker dom fast.
det går inte att fly från rättvisan!

anser att även detta kan klassas som ett slags missbruk,
en sjukdom, en svår psykisk störning.
tydligen drabbar den män i större grad.

mvh//*envisare*
Om det är våldtäkter ni är oroliga för så ligger bevissvårigheten sällan i att fastställa att det skett ett samlag, vanligen ligger problemet i att hon säger "våldtäkt" och han säger "hon var med på det". Där hjälper inga DNA register.
Tycker bara att det är tråkigt för dessa männistiorna som inte förstår något om metadon eller subetex!! Själv gick jag på heroin i 10år provat massa behandlingshem men ändå när jag har komit ut från behandlingshemet fallit i mit missbruk. För ca: 2år öppnade dom en avdelning på högsbo i göteborg för heronister och jag var en av dom har varit drogfri sen dess och det funkar kannon fint för mig och andra som går där.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem