Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Var är pengarna?

Var är pengarna?

Hejsan!

Vi betalar Europas och kanske Världens näst högsta skatter men vi har inte råd med nästan någonting!

Vad är detta?

Borgarna skriker efter nedskärningar men då minskar ju också köpkraften samt klasskillnaderna..

Sossarna skriker efter nedskärningar men då ökar arbetslösheten och sjukskrivningarna...

NÅT är fel nånstans..

Vi MÅSTE ju ha ett fungerande of...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 47
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Än en gång:

Jag tror inte på ide´n att bara för att vi minskar/slopar invndringen ökar pengarna i stadskassan..

Det är nåt ANNAT som inte stämmer!

Hejsan!

Nu börjar jag ledna snart!

Det är sååååå lätt att skylla allt på invandringen då man inte har andra argument och jag såååå less på det så jag bara ruttnar...

Kom gärna med något annat tack...

Ja folk som har en lika naiv inställning som dig om att man kan och ska hjälpa allt och alla istället för o vara realister... (hoppas du inte tar det här som ett allt för hårt personangrepp Bubben i så fall får väl Göcke radera inlägget ) Vi har ju hemlösa i sveirge fast vi har det så bra som du tycker om vi låter bli att ta in lika många flyktingar som det finns hemlösa skulle vi kunna ge de hemlösa hem och bidrag istället. Men de hemlösa kanske inte räknas eftersom invandrare kanske är viktigare?
Annons
Men jag kan lova att om vi tog bort all invandring och alla bidrag så skulle det INTE bli mycket bättre heller då många arbetstillfällen skulle gå bort och mycket skatteintäkter skulle försvinna...

Då kanske vi pratar 1-3 % av den totala BNP som helt plötsligt bara försvinner och det är INTE bra för Sverige!

OK! Vad hade Sverige gjort UTAN alla Finnar som kom till Sverige under 50-60-talet och jobbade i Sverige???

Dom är ju FAKTISKT den STÖRSTA invandrargruppen!!!

Tycker ni i ska sparka ut dom också eller vänder ni er bara till en VISS grupp????

Det kallas för DISKRIMINERING och är MOT lagen!!!
Bubben du har helt rätt man kan inte skylla på invandringen för alla kostnader. Men om du lyssna på vad de som finns här tycker, att de inte får jobb eller att de inte blir integrerade i samhället då skulle du förstå det här med prioritering. Stäng gränsen Ta hand om DE som redan finns här så de får jobb och kommer in i samhället. Sen öppna gränsen igen. det är en enkel prioritering för att minska klassklyftan och göra att de som finns här känner sig som en del av samhället istället för utanför.
Rob:

Jag håller med..men att skylla ALLT på invandringen är HELT fel!!!

Därav tycker jag att det blir så vinklat åt antingen det ena eller det andra hållet!!!

Man ska ju hjälpa dom som har det svårt och dom kommer INTE hit bara för att få bidrag!

Det blir nog väldigt tråkigt i längden och dom vill nog GÄRNA ha ett jobb i Sverige!!!
Bubben......

Du går på som en vält!!!

Jag har inte yttrat "ETT ENDA ORD" om vad jag anser att Sverige bör och inte bör göra i sin migrationspoliktik, varför hackar du på mig för?

Jag har bara på ett enkelt sätt klargjort kostnads situationen för dom som vill ta ställning.

Dessutom så tycker jag din jämförelse med den finska invandringen saknar alla proportioner då Sverige på den tiden var ´mitt inne i den industriella revolutionen och behövde arbetskraft för att klara produktionen! Idag är situationen en annan då allt fler tjänset försvinner och flyttas utomlands, samt att Sverige idag och varje dag framöver kommer att minska sin inhemska tillverkning och mera övergå till tjänster/teknik/forskning....

Så om du vill diskutera detta och bli tagen seriöst av andra så borde du skaffa dig en tillräckligt stor kunskaps plattform att stå på!

Med vänlig hälsning

// M

Minion IT:

Jag tänker inte hålla på att tjafsa om siffror hit eller dit som du gör!

Jag konstaterar bara att invandringen har INGET att göra med Sveriges dåliga ekonomi att göra..

Du har tyvärr fel och mina antaganden har jag fått från den övriga samhällsdebatten i från!

Så om du och andra villa bli tagna på allvar tycker jag att ni ska hänga med lite i samhällsdebatten istället!
Bubben....

FAKTA 1

Eftersom Sveriges nuvarande flyktingpolitik/invandring kostar Sverige pengar i en högre grad än det genererar, så har det med ökade kostnader att göra.

FAKTA 2

Efterkrigstiden var gynnsam för Sverige, och gav oss dagens välfärd. då behövde vi arbetskraft, produktionen var inhemsk och vi blomstrade.

FAKTA 3

Idag så flyttar vi produktion till låglöne länder för att sänka kostnader, alltså har vi en omvänd arbetssituation i Sverige.

FAKTA 4

Vad jag tycker om invandringen tänker jag inte diskutera här, och aldrig haft för avsikt att göra, men en korrekt återgivning av dom fakta som ligger till grund för andras belsutsprocess tycker jag är nödvändig, därav mitt bidrag till tråden.

Att du tjatar emot dessa fakta tyder ju på att du inte är öppen för att inta information, eller att du inte kan ta dig tid att få dom bekräftade på te.x migrationsverkets hemsida, och/eller historie böcker som finns tillgängliga.

Samhällsdebatten som du refererar till har väldigt lite med verkligheten att göra, utan brukar återspegla sig i ytterligheter från båda sidors ståndpunkt, och jag tror att du har en desorienterad bild av Sveriges behov av arbetskraft i nutid.

Jag känner att jag inte kan bidra med mer fakta, då mottagandet av denna inte är välkommet i tråden. Och väljer därför att lämna ämnet.

Mvh

// M
Minion,håller med dej,det går inte in i vissa personers medvetande,det verkar som att "dom"är så jäkla rädda att se sanningen,och att det skall ses som fientligt mot människor när det i själva verket är verkningarna av dessa beslut som tas man vill framhäva.har inget med människosyn eller främlingsfientlighet att göra.2 helt skillda saker.men vill man gå med skyglapparna på så får man väl leva i denna fantasivärld.men verkligheten hinner nog ifatt dom med, en dag när dom själv eller närstående blir drabbad.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem