Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Var är pengarna?

Var är pengarna?

Hejsan!

Vi betalar Europas och kanske Världens näst högsta skatter men vi har inte råd med nästan någonting!

Vad är detta?

Borgarna skriker efter nedskärningar men då minskar ju också köpkraften samt klasskillnaderna..

Sossarna skriker efter nedskärningar men då ökar arbetslösheten och sjukskrivningarna...

NÅT är fel nånstans..

Vi MÅSTE ju ha ett fungerande of...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 47
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

bubben,minion it

gomorron, satte kaffet i halsen typ.. (gurgel)... ursäkta.
vilka siffror... holy shit of christ... (ursäkta igen)
måste erkänna.. att bli gammal i svergie idag, vill ingen.
dom lämnas ensamma, döende i sina sängar och får kall mat.
eftersom ingen har tid.
personalnerdragningar, insparningar.
**eva 85, glömdes bort i 3 dagar, hon hade försökt kravla sig till dörren, men dog på vägen dit.
ingen kom förrän på måndagen...
**ung svensk kille, hittades nersparkad av ett gäng (..). han hade ingen bostad, arbetade nätter som väktare, då han blev överraskad av....
**

..och nu (helt utan fakta och länk, SORRY!)
kommer ca 26.000 till sverige nästa år..
eftersom jag inte är något matematiskt snille, lämnar jag siffran
till den som vill räkna, utifrån det som förklarats i inläggen.

mvh//*tänker så det knakar..1+1 bliiir???*
Till Minion:
1: Invandringspolitik är inget ekonomiskt system, det är ett solidariskt tänkesätt. Hamnade själv i Tsunamin och thailändarna som inte har någonting alls själva gav bort sina kläder till oss blekfeta valutamiljonärer från väst. Såg dessutom en thailändare ta av sig skjortan han hade på sig och lägga över axlarna på en norsk dam som satt och grät. DET är ett föredöme.

2: Statistik är den största av lögner. Med siffror kan man bevisa precis vad som helst. Självklart kostar invandringen mer än den ger i siffror, men det är som sagt inte för att tjäna pengar som vi har stor invandring i Sverige.

Återigen blir jag förvånad och bestört över den otroligt lilla kolla på vad som egentligen rör sig i samhället och som på vår gräsrotsnivå förvandlas till rasism eller ekonomiska uträkningar på om vi har råd med invandring eller inte. Om storföretagen gjorde rätt för sig kunde de själva stå för samtliga kostnader som invandringen kostar samhället.

Öka solidariteten mellan länderna och människorna, minska den inte. Om du har horisonten satt som längst på Skånes södra kust blir ditt liv litet. Ut och res och testa att göra det utan pengar. Sätt dig i en favela eller i en hydda i Bangkoks fattigare kvarter och fundera. Åk till krigets mellanöstern och försök bo på ett ställe och jobba på ett annat eller varför inte ta en sväng på utvandrar museet och se hur våra egna utvandrare (som blev invandrare) ha det.

Tror och vet att det är försvinnande del av de som kommer hit som vill ligga samhället till last. Däremot är de beredda att ta de jobb som ingen svensk vill ha, förmodligen också helt utan anställningstrygghet.
Ja, tyvärr har Minion It alldeles rätt i sina siffror. Det är behjärtansvärt att vi Svenskar ömmar så för världens olycksbarn, men har vi verkligen råd? Är det inte dax att vi börjar ömma för att våra barn får en bra skola och att våra gamla får en värdig vård i livets slut?

För övrigt så tycker jag att det är sorgligt att det i Sverige idag börjar skrikas "rasist", "främlingsfientlig" m.m om man påtalar vad invandringen kostar och vilka sociala problem den medför. Åsiktsfrihet? Visst, om du har "rätt" åsikt.
Annons
Menvaihela....

Eftersom du inte läser mina inlägg så tycker jag inte att du skall adressera dina svar till mig heller!

ÅTER IGEN!

Jag har INTE på något sätt yttrat mig om mina åsikter vad gäller invandringen i Sverige, så vitt ni vet så kan jag tycka att vi ska FÖRDUBBLA den rentav!!!!!!!

Jag har endast presenterat några fakta som bör stå som grund då man i ekonomiska banor tar sig an diskussionen....

Mina åsikter är och förblir privata i ämnet.

Mvh

// M
Och om du inte läser mina inlägg ka du inte hacka på dem heller Minion It. Jag sa att du har rätt i dina siffror. Om du antog att resten handlade om DINA åsikter så läste du slarvigt.
Oj, sorry, nu är det jag som läser fel. Ber om ursäkt.
Alla står sig själv närmast sägs det ju...

Men är det verkligen sant????

Att man BARA ska tänka på sig själv/sitt land först och främst kan jag tyvärr INTE hålla med om då det man ger får man också 1000-falt tillbaka...

Näää...fram för mera frihet, jämlighet och broderskap..!!!

Men sist men INTE minst var det ju inte det jag hade tänkt mig att tråden skulle handla om invandrare...utan hur vi ska få Europas högsta skatter och ev. världens högsta skatter att räcka till och då RÄCKER det INTE att komma med invandring som argument!!!
Bubben...

Jag tror att lösningen på in fråga ligger mycket långt bort, och att vi idag, och även imorgon, kommer att fjärma oss änmer från en effektivisering av skattemedel.

Det skulle var intressant att se siffror på hur mycket pengar den offentliga administrationen kostar ? Såväl på kommunal nivå som på riksnivå...

Sveriges offentliga del borde mer drivas som ett effektivt företag, än som en välståndsinrättning för folkvalda latmaskar som har samma tempo som en sengångare med benprotes!

Kommunalt tempo är ungefär lika effektivt som som att marknadsföra rysk kaviar i Somalia.

// M
OK Minion, sorry, förhastade slutsatser. Kan för övrigt bara hålla med om att man undrar var degen tar vägen? VEM eller VILKA sitter och cashar in?

Offentlig upphandling av IT tjänster för kommunala/statliga företag vet jag själv är extremt kostsamma för att börsnoterade IT företag ser sin chans att casha in och gör det. Med bättre tjänstemän som kan mer om det de ska upphandla skulle vi kunna spara åtskilliga skattemiljoner, bara i Stockholm
http://www.regeringen.se/download/3634c13d.pdf
en fingervisning vad 1-3miljarder är i det hela.
kanske ni borde leta efter andra utgifter också att bråka om.
börjar faktisk bli ganska uttjatat det här om invandringen som utgift.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem