Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Är vi alla bisexuella?

Är vi alla bisexuella?

Läste i tidningen idag att mer än hälften av alla män har fantasier om om sexuellt umgänge med andra män. Även två män tillsammans med en kvinna verkar en vanlig dröm. Tror att det kan stämma under vissa omständigheter, men att endast ett fåtal vågar prova. Instämmer ni män? Och hur är det med er kvninnor? Har ni samma fantasier? Exempelvis sex med två killar på samma gång eller två tjejer och en kille?
Hälsningar
Daniel
Antal svar på detta inlägg: 47
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

Detta är min teori:

Om vi alla inte vore födda bisexuella, så hade vi inte kunnat älska både mamma och pappa. Därefter utvecklas vi under uppväxten och identifierar oss mer med mamma eller pappa (blir homosexuell eller heterosexuell), eller lika mycket med båda (blir bisexuell).
Jag tror man kan älska människor, både män och kvinnor, som mamma och pappa utan att det är något sexuellt med i bilden. Därför tycker jag att Gabriels teori låter lite konstig. Kärlek har väl inte alltid med sex att göra? Som kärleken till ett husdjur, till ett barn, till sina föräldrar och syskon.

Jag tror att det har gått lite "trend" i bisexualitet, iaf för yngre tjejer, som ska vara porriga, rakade och gärna hångla med bästa väninnan när det är fest. Jag tror porren "lär" oss vad vi ska tända på. Yngre personer som inte hittat sin egen sexualtitet än, kanske köper denna konstiga bild porren förmedlar, där det är helt normalt att ha ormgrop och man kan tappa byxorna för vilken hantverkare som helst som dyker upp i dörröppningen när man onanerar.

Vad jag önskar för vårt samhälle och vår ungdom är att hitta tillbaka till ett synsätt där kroppen och sexualiteten blir något vackert och något man bara delar med sin älskade.
Wicked:

Och vad har nämnt att det har något med sex att göra?

Heterosexuell, bisexuell och homosexuell är termer som i sig själva inte behöver ha något överhuvudtaget med sex att göra.
Men väldigt många har dessvärre den tron, föreställningen och uppfattningen...
Annons
Förlåt mig Gabriel, jag tolkade din mening "Om vi alla inte vore födda bisexuella, så hade vi inte kunnat älska både mamma och pappa" som att du förknippade all kärlek med sexualitet. Ber om ursäkt om jag misstolkat dig.
Gabriel:

Det var nog en av de sjukaste teorierna jag läst, näst Freuds.

Frågan är hursomhelst egal eftersom medicinvetenskapen kan påvisa strukturella förändringar i hypotalamus hos homosexuella personer, dessa förändringar förekommer i lägre grad även hos bisexuella.
Personligen har jag helt ärligt aldrig haft den minsta dragning åt att ha sex med någon av samma kön som jag.Men ska man gå efter vad man ser i tidningar och på tv så tillhör jag tydligen en minoritet..
Och det är jag stolt över!
Nej jag tror inte att vi alla vill ha sex med båda könen-däremot tror jag att man kan älska personer av samma kön lika starkt även om man är heterosexuell.

Man att ha sex med någon och att älska någon behöver inte hänga ihop alltid.

Nu är det väldigt inne att vara sexuellt avvikande på ett positivt sätt-det är nog ett sätt för många att göra sig intressanta tror jag.
Man ska ju ha erfarenhet av bondage,fetichism och analsex annars är man inte tillräckligt frigjord...

Personligen är jag hellre utan ovan nämnda...
Jaha här har vi ett gammalt kärt ämne i ny tappning...
Jag minns från i somras vilka övertoner diskussioner om sexualitet - hetero, bi och homosexualitet har. Det är ett ganska intressant ämne kanske just därför.

En nordamerikansk kartläggning som publicerades för någon månad sedan hävdade om jag minns rätt att ca fyra procent att alla tillfrågade ansåg sig vara homo-eller bisexuella, så där en sju procent hade haft någon form av sexuell kontakt, samlag eller oral, under det sista året och ett tvåsiffrigt tal hade haft sexuell erfarenhet någon gång med det egna könet. Jag är ínte bergsäker på exaktheten, men något i den storleksordningen.

Jag tycker att det finns ganska övertygande bevis för att såväl arv som miljö har stor betydelse för den sexuella identifieringen. Det finns en del som talar för att det finns biologiska skillnader som Los Lovos antyder ovan och som skulle tala för att genetiska faktorer spelar in. Men det finns också exempel på att sexuellt umgänge mellan tex män kan vara mycket vanliga i vissa kulturer, vilket tyder på att miljöfaktorer och social acceptans spelar en roll. I vissa länder kan man knappt röra sig utan att bli utsatt för raggningsförsök av andra män, i andra skulle det aldrig förekomma.

En förvirrande faktor är att det inte säkert att den sexuella identifieringen är ett kontinuum mellan strikt homosexualitet och strikt heterosexualitet, inte heller ett polärt förhållande. Jag tror att det bland strikt homosexuella finns ett starkare inslag av genetiska förklaringsfaktorer än hos bisexuella.

Mycket intressant. Men ännu mer intressant varför sexuell identifiering väcker så¨mycket känslomässiga övertoner! Varför blir många så provocerade av att inte alla beter sig enligt stereotypa normer? Det är nästan den mest spännande frågan tycker jag.
Håller med dig Ramon att det är intressant varför sexuell läggning väcker så mycket övertoner. Har själv fått en hel del inviter från personer av samma kön. Lever i ett fast och bra förhållande,men blir glad och smickrad och känner mig
attraktiv, tar inviten som en komplemang och avböjer på ett trevligt sätt.
Kan inte förstå att någon blir provocerad av att bli uppvaktad!
är själv hetero och gillar min goa gubbe!
nääjJJj, har inga dragningar åt något håll..
bara till gubben.

däremot har jag läst att det finns homosexualitet i djurriket.
grodor!
dessa två vattengrodor (från något exotiskt land) av manligt kön bodde på ett zoo, där undersökningen gjordes.
där fanns även två frustrerade hongrodor, som gjorde allt för att få hanarna intresserade.
dessa skulle alltså paras för att säljas som husdjur åt grodälskare.
det var av en slump, detta uppmärksammades, just därför blev det en undersökning, av ett mindre slag.
hanarna drogs till varandra och ville inte skiljas åt.
inte ens när dom tog bort den ena hangrodan!

den andra hangrodan drog sig istället undan och varje gång honorna försökte smila in sig, hoppa han iväg.

vet inte hur det är med andra djur, men det skulle inte förvåna mig om det är samma där.
men då ytterst en liten procent.
det är helt klart biologiskt.

mvh//*straight*

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem