Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Är vi alla bisexuella?

Är vi alla bisexuella?

Läste i tidningen idag att mer än hälften av alla män har fantasier om om sexuellt umgänge med andra män. Även två män tillsammans med en kvinna verkar en vanlig dröm. Tror att det kan stämma under vissa omständigheter, men att endast ett fåtal vågar prova. Instämmer ni män? Och hur är det med er kvninnor? Har ni samma fantasier? Exempelvis sex med två killar på samma gång eller två tjejer och en kille?
Hälsningar
Daniel
Antal svar på detta inlägg: 47
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Moski: Tina Rosenberg i Fi tycker visst att kvinnor som har sex med män är könsförrädare. Du tycker att människor som har sex med andra av samma kön är avarter. Det du och Tina Rosenberg har gemensamt är att ni försöker tvinga på andra människor era egna värderingar. Inse är människor är olika. På en massa områden. Jag är övertygad om att de flesta människor är statistiskt 'onormala' jämfört med den närmaste omgivningen på något sätt, i klädval, musiksmak, religiös uppfattning, sexuella preferenser, med mera. Gud ske lov för det. Det är olikheterna som driver mänskligheten framåt. Inte dom som sitter och sneglar på att alla ska uppföra sig 'normalt'.
Hej,

Jag kan ju berätta att jag upptäckte att jag var "bi" när jag var 22 med min bästa polare som då var 20 ;) Idag är jag 33 år. Vi var hemma hos honom, han bodde på landet och jag skulle slagga kvar där hos han, han bodde typ som en gillestuga en halvtrappa ner i deras villa, vi hade hyrt film och köpt chips och varsitt sexpack folköl, vi kollade på filmen som vi hade hyrt och drack det där 6 packet och käkade chipsen efteråt så zappade vi på tv och då var det givetvis porrfilm på så vi blev kåta typ och började småklämma och sen slutade det med att vi satt där och runkade ihop och sen slutade med att vi sög av varandra och på den vägen är det, vi lekte så sen 5 veckor efter varandra dock hemma hos mig istället hehe men jag vet han är hetero och så idag, han har tjej och så ;)

Jag anser att nakenheten och kåtheten och sex är det absolut bästa finaste och naturligaste vi har som individer och det ska man aldrig hyckla om el skämmas för el tycka är pinsamt, utan det finns inget som heter rätt el fel el är TABU att göra el snacka om, inom rimliga gränser såklart el hur?

Jag menar att det finns liksom 2 olika typer av attraktion mellan människor ovasett kön el ålder, läggning, hudfärg el religion och den ena är mental och den andra sexuell...När enbart mental attraktion finns så blir man fruktansvärt bra polers som kan snacka om Precis ALLT, finns inget man INTE ska kunna snacka om, .... el hur?

Men när attraktionen bara sexuell, det är oftast då man tex fixar ett krogragg för natten el har KK el bara cammar med en brud/kille för att få tömma men när båda attraktionerna kombineras, då blir det oftast PV/FV beronde på kön/läggning förstås.... men sen kan det även finnas en viss liten del sexuell attraktion mellan polare oxå...

Det är då man kan tex kan ha trekanter ihop med en brud el 2+2 el att man kanske tom kan dra en runk ihop med en polare till en soft porris utan att man har några problem med det, Jag menar det betyder absolut INTE att man el nån annan kille tänder på grabbar isig el polaren.

Såhär tycker jag: Heterosexuella är individer som enbart kan ha ett FÖRHÅLLANDE med en av motsatt kön, Bi är individer som kan ha förhållande med båda könen och Homosexuella är enbart individer som kan ha ett förhållande med samma kön, men det förutsätter inte att en hetero kan ha sex med en från samma kön, dvs kunna ha en trekant med en polare el dra en runk ihop med en polare el tom med bli avsugen av en polare beronde på vart man själv sätter sina gränser och likaså kan en Homosexuell kille ha sex med en brud för njutningen skull, men han vill kanske inte leva med dem resten av livet.

För att övertydliga mig själv så tror inte jag längre på sk sexuella läggningar utan jag tror att vi skapar våra sexuella preferenser via våra egna behov och begär och lustar och fantasier... Vi är alla sexuellt aktiva individer som i sin tur gör att vi tänder på olika saker och individer!! Vi kickar ju gång på så mycket olika grejer och det finns ju så mycket olika människor så man måste ju lära sig att acceptera varandra oavsett religion, hudfärg och etnisk bakgrund! el hur?

Sen tror jag iof att vi "drivs" lite av uppfostran, arv och miljö som någon skrev, och andra yttre faktorer som kan påverka vårt val av sexualitet. Men jag tycker dock att det är synd att många människor idag fortf är lite "låsta" inför detta med att prova på nya saker och exprimentera med sin egen njutning till sitt eget kön, el det motsatta. Jag är en väldigt öppen frigjord och liberal kille som ni kanske märker och jag anser att sitt eget välbefinnande, sin egen njutning och tillfredställe är nåt man ska värdera väldigt högt och ta vara på så mycket som möjligt för att kunna må bra både psykiskt och fysiskt. Jag hoppas och önskar att människor idag öppnar sitt hjärta och sina sinnen lite mera till sin och andras sexualitet och njutning, att man är mer öppen för nya möjligheter och perspektiv än vad man är idag. och mycket har nog med att göra hur samhällhets syn är på "oliksinnade" typ tex som Bi/Homosexualitet. Det är idag det Heterosexuella samhällets "normer och regler" som styr och det är väldigt få som vågar vara annorlunda och vågar vara en tänkande invidualist när det kommer till sex och olika fomer av det.

Jag vill avsluta med att säga det, att det är endast du själv som ska bestämma och avgöra vad som känns rätt i sängen och vem du vill ha sex med, INGEN annan ska bestämma över dig vad som anses vara rätt el fel och vilka du ska kunna ha sex med el inte. så Just Go for it och våga testa nåt nytt och våga ge sig hän och njuta med en av samma kön el med flera el enbart med det motsatta, det är bara du själv som kan sätta gränser för hur långt du vill gå och hur mycket njutning du vill ippleva med nån annan.

TACK för ordet//En Bi kille
Ramon:

Jag hoppas att du inser att du själv i de flesta av dina inlägg försöker tvinga på människor _dina_ värderingar..
Inget ont i det, det blir vanligen så i en diskussion, men det är ganska onödigt att klaga på andra för att de försöker framföra sina värderingar och vill att folk skall förstå dem och gärna ta dem till sig.

Gabriel:

Jag förstår inte varför du tar åt dig så och upprör dig över att jag och andra anser att din teori är en sjuk och vriden teori.
Jag förstår inte heller varför du väljer att bemöta folk som inte köper dina sjuka teorier med personliga påhopp om ”omogenhet”, ”brist på förmåga att hålla en diskussion på en hög nivå”, ”inskränkthet”, ”trångsynta människor”, och min personliga favorit ”låg intellektuell nivå”. För mig så förefaller du själv, i din kavalkad av personliga påhopp, passa in på alla de epitet som du vill tillskriva andra, varför ska vi diskutera med dig om du inte kan acceptera att alla inte håller med dig?
Annons
Ang. Ramon o Bi-Killens inlägg, tycker jag att de var så bra, så det finns inte så mycket att tllägga. Vi fortsätter att bejaka vår
kärlek och även vår sexuella identitet oberoende av vad mörkermän och " moralister" anser. Läste just i tidningen att det
cirkulerar en lista där redan 400 präster vägrar att välsigna
personer som ingått partnerskap, så visst finns dom, mörkermännen!
Personligen tyckte jag Bi-killens inlägg var smaklöst. Vem bryr sig om detaljerna i din första homosexuella erfarenhet? Skriv av dig bland erotiska noveller på en gaysajt istället.
Moski: hoppas du lär dig skilja på kriminella handlingar och kärlek.
Ganska stor skillnad skulle jag vilja säga.
Åsa:

Lär dig vår historia. För inte särskilt länge sedan var homosexuella handlingar straffbelagda. Vad som är tillåtet är upp till lagstiftaren vars uppgift i mångt och mycket är att följa det allmänna rättsmedvetandet.
Precis som många upprördes när straffen för homosexuellt sex togs bort ur lagen så upprör sig många över att yngre och yngre människor sexualiseras, men det betyder inte att det inte kan ske.
Idag är det kriminellt att ha sex med en person under 15 år om man själv är låt oss säga 19. Om några år kanske den gränsen sänks till 12 för att spegla samhällets tendenser. Redan idag kan man ju tydligen köpa spetsunderkläder och stringtrosor till nioåringar.
Samhället förändras och det gör även folks värderingar, men det betyder INTE att den mest spridda värderingen är den enda sanna och att man är dum om man inte håller med just den värderingen.
Men kära LosLovos, nu har du väl svängt lite snett?
Vi pratar visst om bisexuella här och inte string till småbarn, vilket jag avskyr.
Bisexuella/Homosexuella har inte med den grejen att göra, då kan vi dra in saker som kan påverka som inte bör nämnas i detta forum.
Du kan hålla på att älta detta i evighet, men det är din åsikt och jag har inte samma.

Om du tycker att barn sexualiseras så har du rätt..det är sjukt.
Barn ska inte ha string, men det är en helt annan diskussion.

Så tycker jag att det är upp till var och en att bygga sin egna historia dessutom.
los lovos

**Samhället förändras och det gör även folks värderingar,
men det betyder INTE att den mest spridda värderingen är den enda sanna och att man är dum om man inte håller med just den värderingen.**

är detta att folk ska följa lagens värderingar
eller sin egen värdering och moral?
OM, du har skrivit att folk ska följa vad som är moraliskt rätt, oavsett lagen, då fattar jag!
men om folk skulle följa en lag som egentligen är moraliskt fel, som kan skada. då kan det ju endast bli totalt FEL.
det ser vi ju hur det går i andra länder, där lagen är sne och hur människor mår.
väldigt dåligt alltså.
en lag som kan orsaka skada, är fel.
förklara gärna det du skrivit.

mvh//*?Q?*
Visst har man fantasier, konstig vore man väl annars. Men som i de flesta fall så faller allt på den normbildning som finns i samhället.
I sverige är vi vi förnuftsinriktade i våra handlingar och drifter - dvs när vi är nyktra så är vi överkänsliga mot homosex eller bi-sexuellitet. Men så fort alkoholen satt in är vi beredda att bestiga bästa kompisen. Alltså är vi sken-sexuella!

Vet inte riktigt hur man ska lösa denna sken-helighet?


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem