Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Är vi alla bisexuella?

Är vi alla bisexuella?

Läste i tidningen idag att mer än hälften av alla män har fantasier om om sexuellt umgänge med andra män. Även två män tillsammans med en kvinna verkar en vanlig dröm. Tror att det kan stämma under vissa omständigheter, men att endast ett fåtal vågar prova. Instämmer ni män? Och hur är det med er kvninnor? Har ni samma fantasier? Exempelvis sex med två killar på samma gång eller två tjejer och en kille?
Hälsningar
Daniel
Antal svar på detta inlägg: 47
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Tja, Daniel ! Undra vilken tidning det stod i ??? Kommer väl förmodligen från någon Gay-tidning där det snarare var ett önsketänkande än en realitet.
Andra undersökningar visar på att ca: 0,2 % av befolkningen är homosexuella och ca: 4-7 % har annan avvikande sexuell läggning som t.ex. incest, pedofili mm.
En annan intressant fråga är.........vi anser ju helt rätt att incest, pedofili mm utövas av sjuka människor därför att deras sexualitet går utanför normen. Men hur är det med homosexualitet ??? en sexualitet som också går utanför det normala. Är då homosexuella också sjuka ???????
Los Lovos: nu tycker jag att du var lite orättvis. I mina inlägg brukar jag tala om min uppfattning men inte moralisera. Det anser jag däremot att tex Tina Rosenberg och Moski gör, dom anser att andra ska dela deras värderingar, annars är dom andra förrädare eller avarter. Det är skillnad.

På nyheterna i kväll såg jag ett inslag om en av de präster som skrivit på ett protestupprop om välsignelse av homosexuella parförbindelser, som kyrkomötet beslutat godkänna. Prästen sa att han inte hade något emot homosexuella, men att de var resultat av ett litet misstag i skapelsen. Prästen har alltså mage att kriterisera Skaparen. Är det inte hädelse? Vem har rätt - Gud eller pastorn?
normalt laglydig : jag skrattar så jag gråter....kul skrivet.
Stämmer gör det till stor del oxå.
Annons
Fredrik M: Dina siffor är helt fel. 0.2% is out of the range. Den äldsta uppgiften från 1948 i Kinseyrapporten, som angav att ca 10% av befolkningen är homosexuell, och som ofta har åberopats av gay-organisationer, är nog de flesta överens om är för hög. Under senare år har siffran pendlat mellan 2% och 10%. I en ny stor nordamerikansk undersökning så angav tror jag 4% att de var aktivt homo- eller bisexuella, dvs hade regelbundet sex med personer av sitt eget kön, 7% hade haft någon kontakt sista året och en ganska hög siffra någon gång i livet. JAg försöker hitta tillbaka till rapporten jag läste i om det var Washington Post eller NYT i augusti, men jag har inte lyckats just nu.

Homosexualitet är inte någon sjukdom. Det är också fånigt att kalla homosexualitet onormalt eftersom åtminstone ett par hundra tusen människor i Sverige är homosexuella, förmodligen fler. Det är också ganska meningslöst att kalla homosexualitet en sjukdom eftersom det inte finns någon anledning att behandla. Dom flesta som tillhör gruppen är ganska nöjda med att göra det och har ingen önskan att ändra sig.

Med pedofili är det en annan sak. Det är inte heller en sjukdom men det är en läggning som inte får omsättas i handling. Här kommer läggningen, till skillnad från homosexualitet, i konflikt med lagen när det gäller sex med barn. Det är inget fel av vara pedofil om man inte utövar sin läggning.

Incest är lite mer komplicerat. Incest som inbegriper barn är ju självklart olaglig. Syskon bör inte skaffa barn av genetiska skäl. Däremot kan jag inte se att incest mellan syskon där man inte avser att alstra barn tex där man använder preventivmedel eller där syskonen är av samma kön - är något att förfasa sig over.

Ramon ,ta inte ordet hädelse i din mun,utan visa oss var i bibeln homosexuallitet är godkänt,du hittar det inte kan jag lova men däremot att det är en styggelse,det kan man hitta på många ställen i bibeln och jag har aldrig sagt att nån skall dela mina åsikter,alla får väl leva sitt liv och ligga med får om dom vill,men nu verkar man som suspekt om man är hetro,kolla bara alla tv program och galor där man glorefierar homosexuallitet,detta är bara ett led av homolobbyisterna att tvinga samhället att anpassa sej till den homosexuella livsstilen,men jag håller med Fredrik,M att inte skall ca 0,2% eller hur mycket det nu kan vara begära att samhället skall följa deras livsstil,prästerna är bara vanliga människor och har all rätt att kritisera beslut som dom inte kan stå för.och ang,han som beskrev sina sexuella eskapader utförligt så visar det bara att det är just sexet och sugandet och påsättande som är det utmärkande draget inom homosexualliteten,tyckte att han spegla det på ett ypperligt sätt.
Moski jag brukar normalt inte ta ord som hädelse i min mun, det är inte mitt språkbruk. Det gjorde jag för att tydliggöra hyckleriet i vissa troendes utsagor. Men det ligger en sanning i dett tycker jag. Hur kan man som troende på en gudomlig och allsmäktig Skapare hävda att Han gör misstag i skapelseprocessen?

Att Paulus skrev en massa moralkakor om att kvinnor ska hålla tyst i församlingen och att sex utanför äktenskapet och mellan män är styggelser ska du nog inte göra så stor sak av så här 2000 år senare.

Du skriver att 0.2% (siffran är fel, se ovan) av befolkningen ska tvinga andra att följa deras livsstil, moski, nonsens. Dom har väl aldrig begärt att vare sig du eller jag eller någon annan ska bete sig på någon visst sätt. Om du har andra preferenser så är det väl din sak.

Om att prästerna har rätt att kritisera beslut som dom inte kan stå för. Självklart. Det har jag inte ifrågasatt. Och kyrkomötet låter ju var och en bestämma själv. Dessa präster vill dock inte att deras kolleger som inte delar deras uppfattning ska få följa SIN uppfattning. Dessutom kritiserar dom Gud. För att han gör misstag i skapelsen. För mig som är troende är det stötande.
Nej, Ramon ! Mina siffror är helt korrekta. Kinseyrapporten är sedan länge förlegad och används enbart av homosexuella. För att nu återgå till sjukdom eller ej. Om vi antar att en människa är enligt normen psykiskt och fysisk frisk, men drabbas av t.ex. en förkylning....då är ju den människan fysiskt sjuk. Eller drabbas av låt oss säga schizofreni....då är den människan psykisk sjuk.
Låt oss säga att i Sverige är vi 9 mil/inv varav ca: 300000-400000 är schizofrena och betecknas som sjuka. Men ca: 50000 ( en betydligt lägre siffra) homosexuella är friska ????
Naturligtvis är en homosexuell människa inte intresserad av att bli "botad" lika lite som en "normal" människa att bli homosexuell.
Du tycker också att det inte finns någon anledning att bota homosexuella för att de känner sig nöjda med sitt liv. Men de flesta schizofrena känner sig också nöja med sitt liv......ska vi inte bota de människorna hellre ????
Fredrik M. Bara att du hävdar att dina siffor är korrekta visar att du inte är seriös. Ingen kan hävda något sådant från några vetenskapliga data. Denna typ av rapporter innehåller många osäkerhetsfaktorer när det gäller hur frågorna ställs och till vilken grupp och i vilket land den appliceras. Alla som är seriösa debattörer iakttar en viss ödmjukhet i uttolkningen. 0.2% är helt utanför den range som seriösa rapporter ger. Om det finns en sådan rapport som du anger kanske du kan ange källan.

Dina sifferövningar och jämförelser med schizofrena är helt groteska. Schizofrena är inte allt oftast nöjda med sina liv, utan ofta djupt olyckliga. Dessutom är schizofreni enligt WHO en sjukdom, vilket homosexualitet inte är.

Dina idéer om att bota homosexuella är absurda. Varför och för vad skulle man tex bota Sverker Åström, ambassadören som kommit ut med sin homosexualitet? Briljant man (visserligen delar jag inte hans åsikter men ändå), bidrar fortfarande till samhällsdebatten, vill vara homosexuell, omtyckt av dom flesta. Skulle du anse det befogat och knacka på hans dörr och säga: Hördu Sverker, det här att du vill vara homosexuell, det är inte bra, nu ska vi ta och ge dig lite behandling... och med vaddå???
i första meningen ska det stå ...att dina siffor är HELT korrekta...
Visst är schizofrena människor olyckliga, men de anser sig oftast normala och resten av världen onormal.
Lika ofta ser homosexuella sig som normala men är ofta innerst inne olyckliga personer. Titta bara inom akutpsykvården, (vilket jag själv arbetar inom.) Väldigt många drogberoende och sjävmordsbenägna människor är homosexuella.
Nu föds ingen människa till homosexualitet, utan får ses som de sociala arvet. En flicka som t.ex. enbart växer upp bland kvinnor eller en pojke som växer upp bland män blir homosexuell.
Lyckligtvis finn det inte så många fall, utan det finns andra faktorer som spelar in t.ex. skolan, kompisar mm. som gör att barnet kommer i kontakt med det motsatta könet som förhindrar en homosexuallitet.
Vill också säga att jag inte på något vis har något emot homosexuella människor för att jag anser de är sjuka, utan vill endast debattera om hur "vanliga" personer ser de här människorna som "normala" eller inte. Skulle vara av intresse av at tse fler debattörer än Ramon utala sig i den här frågan.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem