Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Är vi alla bisexuella?

Är vi alla bisexuella?

Läste i tidningen idag att mer än hälften av alla män har fantasier om om sexuellt umgänge med andra män. Även två män tillsammans med en kvinna verkar en vanlig dröm. Tror att det kan stämma under vissa omständigheter, men att endast ett fåtal vågar prova. Instämmer ni män? Och hur är det med er kvninnor? Har ni samma fantasier? Exempelvis sex med två killar på samma gång eller två tjejer och en kille?
Hälsningar
Daniel
Antal svar på detta inlägg: 47
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Kan inget annat göra än hålla med Los Lovos till 100%, mer om det gick.
Allt som existerar hos människor existerar hos djurlivet. Homosexualitet, incest, pedofili m.m. är vanligt förekommande saker. Ja tom brutala gruppvåldtäkter är förekommande, framförallt hos valar. (Minns ej art för tillfället).
Till Fajjers kommentar och tidigare Los Lovos om strukturella förändringar i hypothalamus.
Det finns anledning till försiktighet i slutsatserna kring strukturella förändringar i hjärnan. Det klassiska problemet är att många biologiska variabler kan vara en effekt av och inte orsak till ett visst beteende. Så det faktum att man iakttar en strukturell förändring i hjärnan hos tex homosexuella är i sig inget entydigt bevis för att homosexualitet är ärftligt eller har en biologisk förklaring.
Annons
Förlåt jag menade inte Fajjers kommentar utan Christers.
Ramon:

Det var det här jag höll med på: "Det var nog en av de sjukaste teorierna jag läst, näst Freuds.".

Det andra har jag ingen aning om det stämmer eller inte.
Christer och Los Lovos:

Att kalla någons teori för: "en av de sjukaste teorierna näst Freuds", är verkligen ett tydligt tecken på omogenhet och brist på förmåga att hålla en diskussion på en hög nivå, och får iallafall mig att konstatera att diskussion med personer som uttrycker sig så, är dödfött.

Wicked:

Din ursäkt är godtagen, för missförstå kan ju alla göra...

Ramon och Daniel:

Ni, liksom jag, var nog beredda på inskränkta yttranden från trångsynta människor, som av någon märklig anledning alltid blir lika provocerade av detta ämne, samt gång efter annan enbart ger prov på en låg intellektuell nivå i sina plumpa uttryckssätt.
Finns inom pingviner oxå. Vet inte om det är i Kolmården som det finns två pingvin hanar som lever ihop. Sedan så bjuder dom in en hona och hon blir dräktig , får ungar och blir utkastad igen:) Var ett program på tv om det.

Oavsett vad det "beror " på så tycker jag det är helt normalt att människor dras till man eller kvinna.
Sedan om man vill ha två av samma i sängen eller av olika kön tycker jag är helt okej. Ja, JAG vill inte det men jag dömmer ingen. Tror inte att någon kan bestämma vad som är normalt eller inte !
Upp till var och en.

Åsa
ja Åsa du tycker att ingen "bestämmer" vad som är rätt eller fel,nä,men man kan tycka att vissa betenden inte är "normalt",och homosexualitet tycker jag och än så länge majoriteten vara onormalt,an avart från den gängse normen som hetrosexualitet innebär.och här skall man skilja på "älska" varann av samma kön,vilket är "normalt",en far kan älska sin son,bror eller kusin eller dyl.och lika med kvinnor men från det till att ha sex med samma kön är steget långt.och åsa din teori att det är upp till var och en att bestämma vad som är rätt eller fel är ganska så fel,då kan ju tex pedofiler ,som ochså är en sexuell avart,säga att dom tycker det är normalt,och det kan du hoppas jag väl inte mena?nä utan normer skulle nog världen se ut som i sodom och gomorra.
Du Moski! jag kan absolut inte begripa vad pedofili har med homosexualitet att göra. Förmodar Åsa menar att frivillig sex mellan vuxna mäniskor är deras ensak oberoende av läggning
På National Geographic visades för ett par år sedan ett program som handlade om homosexualitet i djurriket. Där sades bl.a. att forskare hade upptäckt förekomsten av 'dylika avvikelser' redan mot slutet av 1800-talet, men att det tystades ner. Inte undra på - t.o.m. byråerna fick små kjolar under den viktorianska eran så att människors sensibiliteter inte skulle uppröras p.g.a de välsvarvade benen...
Detta åsido - sex mellan 'consenting adults' oavsett kön och så länge det inte inbegriper övergrepp av något slag borde det vara varje pars ensak (eller hur många det nu är).

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem